ALUMNAT DE 1r DE BATXILLERAT HAN PARTICIPAT A LA LLIGA DE DEBAT, A LA UdG

10-03-2017

Cinc alumnes de 1r de batxillerat han participat a la Lliga de Debat de secundària i batxillerat, celebrada avui 10 de març a la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona.

L’Ismail Abriak, la Marina Bellezza,  l’Alon Epstein, la Lídia Marés i la Clàudia Ramírez  han realitzat dos magnífics debats i han arribat a les portes de la semifinal: cinquena posició.  El tema que han hagut de debatre, posicionant-s’hi a favor i en contra, girava al voltant de la pregunta  “Tenen drets els animals?”

Els jurats de la Lliga de debat han valorat molt positivament la participació i l’excel·lent nivell  de qualitat dels debats dels centres que hi hem participat. I el nostre grup també valora molt positivament l’experiència viscuda i l’aprenentatge que els ha suposat: tant, que ja pensen en participar a la propera edició.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants, d’edats entre 15 i 18 anys, de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal. La Lliga neix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària sota l’impuls de la Xarxa Vives i de la Federació Escola Valenciana.

Podeu trobar més informació a l’enllaç http://www.vives.org/serveis/lliga-de-debat/lliga-de-debat-de-secundaria-i-batxillerat/