Autora: Anna M. Casamitjana

Celebrem sant Jordi!

23-04-2024

Avui hem celebrat la diada de sant Jordi al centre amb diverses activitats.

D'una banda, durant tot el dia l'alumnat de 4t d'ESO ha organitzat una parada a la riera Ginjolers per  recaptar fons per al seu viatge de final d'estudis. Hi han venut plantes, pastissos, llibres de 2a mà i manualitats de la nostra cooperativa Atena (@atenallibreria).

D'altra banda, al matí, els actes de celebració al centre s'han distribuït en dos blocs: el primer, centrat en el projecte Sardanes; i l'altre,  dedicat al lliurament de premis amb actuacions musicals de l'alumnat.

En el primer bloc, l'alumnat de 1r d'ESO ha fet una exhibició de sardanes de punts lliures que han treballat a partir del projecte "Sardanes” del departament d'EF i el departament de Francès amb la professora d'EF Rosa Cuxart i el professor de Francès Joan Pons.  Enhorabona a l'alumnat de 1r d'ESO i als docents del projecte. Ho han fet genial!

Tot seguit, tot alumnat i el professorat que hem volgut, hem pogut ballar la sardana de germanor al ritme de la cançó de The Tyets , "Coti x coti”.

En el segon bloc, els diversos departaments didàctics que havien organitzat diferents concursos de creació literària i artística han lliurat els premis als guanyadors.

El departament de Visual i plàstica han atorgat els premis dels concursos de Microrelats, de Màscares de Carnaval  i de Cartells que havien organitzat per als diversos nivells d'ESO.

El departament de ciències experimentals havia organitzat el  IV Concurs de Pòsters sobre dones científiques del projecte Dones i ciència 2024, i han lliurat els premis als tres millors pòsters.

Des del departament de Francès s'ha reconegut les millors produccions sobre temes diversos: dins el projecte de 1r i 2n d'ESO  La poésie par l'image,  per als millors vídeos a partir dels poemes " Le cancre " i " Les saisons de l' année "; per a 3r i 4t, amb produccions escrites o vídeos  a partir del tema   "Quand j´étais petite…”; i a Batxillerat produccions escrites amb el tema  "Une lettre d' amour à un objet”.

Des del departament d'Anglès s'han atorgat  els premisal Vè Concurs  "Writing Contest” a les millors produccions escrites. També  s'ha fet un merescut reconeixement a les tres alumnes que van guanyar el 1r Concurs comarcal de Lectura en Veu Alta en anglès.

El departament d'Humanitats, des del seminari d'Economia, ha lliurat els premis als millors Punts de Llibre de l'alumnat d'ESO, concurs organitzat des de la nostra Cooperativa  Atena Llibreria.

El departament de Castellà reconeix l'alumnat que, durant el curs, fa els millors dictats i premia els millors dictat dels alumnes de cada curs d'ESO.

Finalment, des del departament de Català se celebra la XXIV edició dels Jocs Florals de sant Jordi, amb premis a ESO i Batxillerat en les modalitats de poesia, conte i narrativa. A més, també premia dins la IV Festa dels Llibres els millors Bookface, Bookstagram, Booktuber i Booktràiler. Agraïm a l'AMPA de l'Illa la dotació econòmica que permet subvencionar una part dels premis que s'atorguen des del departament de Català.

El lliurament de premis ha estat amenitzat per actuacions d'alumnes del centre que han ballat i cantat molt bé. I ha estat conduït magníficament per altres alumnes que han presentat els actes. Gràcies a tots per la vostra col·laboració i participació: alumnat, comissió de festes i professorat que heu fet possible aquesta celebració de sant Jordi.

Enhorabona a tots els guanyadors i participants!

Podeu veure les fotografies i vídeos de la jornada a les xarxes socials i als àlbums de fotografies Diada de Sant Jordi: sardanes i Diada de sant Jordi: entrega de premis.

La felicitació de sant Jordi és una creació de la professora de Visual i plàstica Anna Maria Casamitjana.

Molt bona diada de sant Jordi a tothom!