Conferència sobre l'Antologia de la poesia catalana a 1r de batxillerat

07-02-2022

Dijous 27 de gener de 2022 l'alumnat de 1r de batxillerat va assistir a la conferència «Antologia de la poesia catalana: lectures de la contemporaneïtat», a càrrec de la doctora Anna Perera, que actualment treballa a la Universitat de Girona com a tècnica de recerca i de gestió de tres càtedres literàries: la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada-Carles Fages de Climent, la Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània i la Càtedra Víctor Català d'estudis sobre el Modernisme.

Aquest curs, per vuitè any consecutiu, des de la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona, han ofert aquest programa de conferències adreçades especialment a l'alumnat de batxillerat.

En el cas de l'«Antologia de la poesia catalana», durant la conferència s'ha fet una breu introducció a la poesia catalana contemporània, als poetes, corrents i estils més rellevants de la poesia del segle XX i, per acabar, una lectura interpretativa de poemes inclosos a l'antologia.