Som Escola Ambaixadora del Parlament Europeu!

05-10-2024

Aquest curs 2024-2025 el nostre centre ha estat seleccionat com a  Escola Ambaixadora del Parlament Europeu en el marc del Programa educatiu "Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu” (EPAS) amb l'objectiu d'apropar l'alumnat a la democràcia parlamentària europea.

Què és i què representa esdevenir EPAS?

El programa EPAS és una iniciativa de la Direcció General de Comunicació del Parlament Europeu, inaugurada el curs 2015/2016, per a tots els països de la Unió Europea  amb l'objectiu d'apropar el funcionament del treball legislatiu i polític de la institució a alumnes de centres d'educació secundària, de formació professional i d'educació especial (4t d'ESO, Batxillerat i FP).

Com a centre participant, ens hem compromès a:

• tenir a l'institut un InforPoint sobre temes relacionats amb el Parlament Europeu (PE)
  • treballar materials didàctics del PE
  • realitzar activitats relacionades amb la Unió europea
  • celebrar el 9 de maig, dia d'Europa
  • implicar un grup d'entre 20 i 60 alumnes del centre de manera voluntària per treballar en temes de la UE, a qui es distingeix com a "Ambaixadors Júniors” del Parlament Europeu
  • implicar un grup de professorat voluntari del centre com a "Ambaixadors Sènior”

Els centres podem ser Escola ambaixadora durant un màxim de tres cursos acadèmics. Després podrem continuar participant-hi com a Escola Mentora.

Les Escoles Mentores són aquells centres que, després de participar durant tres cursos en el programa EPAS volen continuar-hi involucrades treballant en xarxa com a referents per als centres de la seva zona.

Com ens han seleccionat i quants som?

En la darrera edició, el curs passat,  van participar en el programa EPAS 2.159 centres educatius de tota la Unió Europea i 35.906 estudiants.

En el nostre cas, vam presentar la  sol·licitud per esdevenir Escola Ambaixadora a partir d'aquest curs 2024-2025. S'hi van presentar 725 centres de tot Espanya, 104 de les quals a Catalunya.

S'han seleccionat un total de 117 centres entre totes les comunitats autònomes. A Catalunya, n'hi ha 14 més les 6 seleccionades aquest curs, entre les quals el nostre institut. A les comarques gironines només dos centres som EPAS de 1r any: l'Illa de Rode i el Josep Brugulat de Banyoles.

Pel que fa a Escoles Mentores, n'hi ha 50 a Espanya, 8 de les quals a Catalunya.

Formació inicial

Com a EPAS de 1r any, vam participar a les Jornades de Formació celebrades entre el 16 i el 20 de setembre, a Madrid.

Segurament vau poder llegir la notícia a les nostres xarxes, a Instagram i a X, així com també la notícia que ens va publicar Vila de Roses que podeu recuperar en aquest enllaç.

Aquesta formació va tenir la seva continuïtat el divendres passat, 4 d'octubre, a l'Oficina del Parlament Europeu a Barcelona que va reunir-nos a les 14 Escoles Ambaixadores  (EPAS) del Parlament europeu a Catalunya i les 8 Escoles Mentores (MEPAS).

I ara què?

A partir d'ara ja podrem engegar el projecte al centre començant per buscar els Ambaixadors Júniors i acabar de confegir el grup d'Ambaixadors Sèniors.

Aviat us convidarem a seguir-nos a Instagram i a X a través d'un compte específic EPAS_Illa de Rodes.

Us n'informarem!