·  TEL. 972 154 383 · EMAIL b7006851@xtec.cat
 · 

Notícies

Primeres sessions del club de lectura a la mediateca

23-12-2017

Dijous dia 14 de desembre es va portar a terme a la mediateca de l’institut el primer club de lectura d’aquest curs. L’alumnat de 2n cicle d’ESO i de Batxillerat, que havia llegit el llibre Ullals, de Salvador Macip i Sebastià Roig, van tenir l’oportunitat de comptar amb la presència d’un dels autors, en Sebastià, que els va parlar amb amenitat de diversos aspectes relacionats amb els llibres. A través de les seves paraules, van descobrir quines inquietuds literàries el mouen, què el va impulsar a escriure un llibre com aquest o com es pot escriure un llibre a quatre mans, entre d’altres aspectes.


Xarxes socials:


Andrew Bradley, estudiant de doctorat de la universitat de Sheffield, ens parla de La importància internacional del català

23-12-2017

Andrew Bradley, estudiant de doctorat de la universitat de Sheffield, al Regne Unit, va ser a l’institut dilluns dia 18 de desembre, durant tot el matí, amb la intenció de recollir informació per elaborar la seva tesi doctoral. Es tracta d’un estudi etnogràfic per comparar les diferents idees i/o opinions d'alumnat i professorat de 4t d'ESO, de Catalunya i València, sobre com són representats determinats temes en els seus llibres de text de llengua i literatura. A principis de curs ja s’havia posat en contacte amb el departament de Llengua catalana per demanar-ne la col·laboració. Han participat en aquest projecte la professora de Llengua catalana de 4t, Isabel Ríos, i un grup d’alumnes format per Salma Vinyoles, Hao Yang Ye, Pol Flor-laguna i Sheng Ye.

Per agrair la participació de l’institut en el projecte, en acabar la jornada de treball va oferir una conferència sobre “La importància internacional del català, sobretot a les universitats”. En aquesta xerrada hi va poder acudir l’alumnat de 4t A i B d’ESO i l’alumnat de Literatura catalana de 2n de Batxillerat.


Xarxes socials:


Visita a la Residència Pi i Sunyer de Roses de 1r Batxillerat Tecnològic

16-12-2017

Aprofitant que durant aquest trimestre hem estat treballant els conceptes de potència útil, potència consumida, poder calorífic, rendiment... entre d’altres. Hem visitat la residència Pi i Sunyer de la nostre vila, on ens han mostrat el funcionament i avantatges d’una caldera de biomassa  concretament d’estella. Fins fa poc s’utilitzava una caldera de gasoil, però ja fa dos anys van instal·lar una caldera de biomassa que els hi proporciona més confort, més estalvi energètic i produeix menys contaminació de CO2.


Xarxes socials:


Resseguint les passes de la Mila, la protagonista de Solitud

10-12-2017

Dimecres dia 29 de novembre l’alumnat de Literatura catalana de 2n de Batxillerat es va desplaçar fins a Torroella de Montgrí per resseguir a peu una part del camí que va fer la Mila, la protagonista de la novel·la Solitud, de Víctor Català, que és una de les lectures prescriptives del curs.

Caterina Albert, que signava amb el pseudònim de Víctor Català i era de l’Escala, va situar a la muntanya del Montgrí l’acció de la novel·la. A l’obra la Mila deixa la plana empordanesa i s’enfila Montgrí amunt cap a l’ermita de Santa Caterina, on ella i el seu marit han de treballar com a ermitans. Des d’allà, al mateix temps que es va familiaritzant amb el paisatge de l’entorn es va coneixent a ella mateixa i, al final d’aquest viatge d’autoconeixement, és capaç de decidir cap a on encaminar la seva vida.

El tram de recorregut a peu, durant el qual es van llegir diversos fragments del llibre, va sortir des de Torroella de Montgrí i va arribar a l’ermita de Santa Caterina. És el que va inspirar el primer capítol de la novel·la, titulat “La pujada” .


Xarxes socials:


La Mediateca parla. 2017 ANY BERTRANA

28-11-2017

Durant l’any 2017 s’ha celebrat el 150è aniversari del naixement del prosista Prudenci Bertrana i el 125è de la seva filla Aurora, també escriptora. La mediateca de l’institut ha volgut commemorar aquesta efemèride amb una breu exposició informativa sobre tots dos escriptors. Hi trobareu, també, un opuscle amb dues narracions breus (“Un retrat”, de Prudenci Bertrana i “Els gossos”, d’Aurora Bertrana) editat per la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona. Si us interessa, la mediateca us el regala. Veniu a demanar-lo!


Xarxes socials:


X aniversari Cafemn Illa De Rodes. Imatges de les diverses promocions.

26-11-2017


Xarxes socials:


Serinyà i Parc de la Draga

23-11-2017

La sortida en general ens va agradar molt. Jo crec que ni els meus companys ni jo ens vàrem avorrir en cap moment i, a més, vam aprendre molt de la prehistòria. Això ha fet que l’entrada a aquest nou tema ens sigui més fàcil i més efectiva.

A Serinyà, em va semblar curiosa l’història de les coves.

La majoria vàrem estar atents al que deia la guia-educadora (que per cert ho va fer molt bé), sobre la història de les coves i els seus habitants.

Vàrem aprendre a fer foc i vàrem saber els materials que es necessitaven. Vàrem fer un seguit d’actvitats sobre eines, cosa imprescindible a aquella època . Tambè ens va agradar molt els petits tallers que ens van posar a l’exterior ja al final de la sortida. Vàrem treure els pèls de la pell del animals, vàrem tallar corda, també la vam fer i moltes coses més.

A la Draga, la sortida va anar molt bé. La monitora va ser molt correcta i ens ho va explicar tot molt bé.

Vam visitar una casa neolítica, un rebost, vam fer farina, vam veure diferents tipus d’eïnes, com vivien a l’antiguitat, …

Però de les coses que vàrem fer, la que ens va agradar més a tothom va ser la de tirar “llançes”.

També vam mostrar gran interés per la curiosa història de la Draga. Estranya que fos un descobriment tan recent i que, en una ciutat com Banyoles, no s’hagués descobert abans.

En resum, la sortida va anar la mar de bé, ens ho vàrem pasar tots molt bé i vam aprendre moltes coses sobre la prehistòria.

Pol Ribera, 1r D

 

Àlbum de Fotos


Xarxes socials:


Sortida a Calabuig

23-11-2017
Esports d'aventura

El darrer dimecres dia 15 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO van realitzar una sortida organitzada pel Departament d’Educació Física a Calabuig. No obstant, la sortida va ser programada pel dimecres 8, és a dir, una setmana abans, però degut a la vaga d’aquell dia, es va posposar.

Van ser uns 40 alumnes els que hi van participar finalment, acompanyats per la Marta Vilumbrales i la Rosa Cuxart, professores d’EF. L’objectiu de la sortida ha estat fomentar l’esport d’aventura entre els alumnes de 4t. Anteriorment a la sortida ens van donar una xerrada de seguretat a càrrec d’en Ruben Lamas, monitor del cicles formatiu CAFEMN, per ajudar-nos a encarar les nostres pors i superar-les.

En els esports d’aventura existeixen uns riscos i és per això que cal prendre unes mesures de seguretat importants, portar un material de bona qualitat i en bones condicions i, per descomptat, uns monitors qualificats. Bé, les mesures de Calabuig eren excepcionals, amb uns treballadors altament qualificats, capaços de resoldre qualsevol imprevist i supervisar que tot es mantingués correcte.

En conclusió, els alumnes van gaudir d’unes activitats impressionants, convivint en grup per una millor experiència i per fomentar les seves relacions en activitats com aquestes.

Oliver Pérez, 4t B

 

Àlbum de fotos


Xarxes socials:


Videoconferència des d'accelerador de partícules de Ginebra a càrrec de l'enginyer físic Daniel Moreno García

22-11-2017

El dia 22 de novembre, els alumnes de batxillerat de la modalitat cientificotecnològic participaren des de la mediateca de l'Institut Illa de Rodes en la videoconferència a càrrec de l'antic alumne del centre Daniel Moreno García, enginyer físic per la Universitat Politècnica de Barcelona, des de l'accelerador de partícules a Ginebra.
 
Els alumnes de batxillerat disposaren de la gran oportunitat de visualitzar en directe via mòbil les instal·lacions de la Sala de control, és a dir, el cervell de l'accelerador de partícules. A més, en Daniel Moreno els explicà el seu funcionament i les descobertes recents dins del camp de la física quàntica per l'Organització Europea per a la Recerca Nuclear (CERN) .

Xarxes socials:


Recital de poesia a càrrec de Josep Pedrals

21-11-2017

Dimecres dia 15 de novembre el poeta i rapsode Josep Pedrals va ser a l’institut amb l’objectiu de portar a terme un recital poètic per a l’alumnat de 1r d’ESO, curs durant el qual es treballa la poesia. Pedrals ha actuat en diferents llocs d’Europa (Espanya, França, Itàlia, Bèlgica, Alemanya, Portugal, Sèrbia, Croàcia…), Àsia (Japó) i Amèrica (EUA, Mèxic, Brasil, Nicaragua, Guatemala…), en tot tipus de festivals i cicles, i ha estat premiat en diversos concursos de recitació, entre els quals l’internacional d’Osaka (2009). L’activitat va ser molt interessant; mentre va durar els assistents vam poder passar una bona estona. En acabar, Josep Pedrals va regalar a la mediateca El romanço d’Anna Tirant, el llibre amb el qual el juny del 2013 va guanyar el premi Lletra d’Or al millor llibre publicat en català l’any anterior. El teniu a la vostra disposició.

Xarxes socials:


Apadrinament entre l'alumnat

12-11-2017

Una de les activitats valuoses del Pla d'Acció Tutorial de l'Institut és l'apadrinament entre l'alumnat. Alumnes ja coneixedors de l'Institut s'ofereixen per a acompanyar i guiar aquells i aquelles que volen tenir un padrí que els aconselli i guïi a través de la seva escolarització. Teixim complicitats, per a construir societats més cohesionades!

Moltes gràcies a tothom!


Xarxes socials:


Batxillerat visita Empúries

10-11-2017

L'alumnat de batxillerat de l’Institut vam anar el dia 31 d’octubre a Empúries. L'alumnat del batxillerat científic vam conèixer la flora pròpia de l’ecosistema dunar i vam posar en pràctica l’ús de les claus dicotòmiques per classificar els bivalves de la platja del Rec del Molí.
L'alumnat del batxillerat humanístic van fer una visita pel jaciment a partir de la lectura dels textos dels autors clàssics. Vam iniciar la ruta per la ciutat romana, vam veure com els professionals del jaciment tapaven els mosaics de les domus romanes per tal de protegir-los del fred de l’hivern. També vam fer una visita al museu, on ens van ensenyar les darreres troballes arqueològiques del jaciment, i vam acabar la visita passejant per la ciutat grega.


Xarxes socials:


La Mediateca parla. El club de lectura es posa en marxa

06-11-2017

El club de lectura de l’institut es posa en marxa aquest primer trimestre amb dues lectures. A 1r i 2n d’ESO L’evolució de la Calpurnia Tate, la història d’una noia apassionada per la natura que, en companyia del seu avi, descobrirà coses tan interessants com el mètode científic, l’origen de les espècies o el món microscòpic. A 3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat Ullals, una novel·la a mig camí entre el thriller de suspens i la història de terror sobrenatural que parteix d’un cas real ocorregut a l’Empordà a l’any 2006.

A causa de l’alt número de participants en el club, es faran tres sessions, a la mediateca, el dia i hora que es detalla a continuació:

- 1r d’ESO: dimecres 20 de desembre a les 11’30

- 2n d’ESO: dimarts 19 de desembre a les 12’30

- 3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat: dijous 21 de desembre a les 11’30

Tan bon punt tinguem els llibres us els farem arribar. Bona lectura!


Xarxes socials:


10è aniversari del Cicle Formatiu CAFEMN

26-10-2017

Diumenge 19 de novembre, a les 10 del matí, ens trobarem per celebrar el 10è aniversari del cicle formatiu CAFEMN.

Tots els alumnes, ex-alumnes i les seves parelles i famílies hi esteu convidats/des.

Fotos, abraçades i alguns parlaments...

Pujarem al Pic de l'Àliga a peu per recordar vells temps!

Aperitiu i begudes a la tornada a l'institut.

 


Xarxes socials:


Primer Consell de delegats i delegades del curs 2017-2018

20-10-2017

Avui, a la Mediateca, s’ha celebrat el primer Consell de delegats i delegades del curs 17-18 amb l’assistència de representants de tots els cursos d’ESO i Batxillerat, a més dels representants de l’alumnat al Consell escolar.

Les funcions dels membres del Consell són, fonamentalment, aquestes tres:

  • Donar assessorament i suport als representants dels estudiants del CE, als quals faran arribar la problemàtica específica de cadascun dels cursos, classes, especialitats o branques que representen.
  • Informar de les seves activitats a tot l’alumnat del centre.
  • Col·laborar amb els altres estaments de l’Institut per tal de millorar la convivència, equipaments i la resta de situacions que donen lloc al fet educatiu que es produeix a l'escola.

A la reunió d’avui ja s’han constituït les tres comissions d’aquest curs:

Comissió Esportiva

OBJECTIU:  organitzar i coordinar activitats esportives diverses durant el curs, com ara tornejos de futbol...

Components de la comissió: Rayan Abriak, Ernest Rull, David Prieto, Yassin El Yemlahi, Zakaria Aatani, Iu Gayolà,  Noa López, Julio De Souza, Oriol Vidal i Abdellatif Kadoumi.

Comissió de Festes

OBJECTIU:  organitzar i coordinar les festes i els tallers que se celebren durant el curs.

Components de la comissió: Aleksija Pasko, Imma Romero, Sanae Ez  Zaary, Paola Raya, Josep Ribera, Arnau Isach, Fátima Ezzahrae Chourak, Yosra Kandil, Cristina De Smedt, Núria Puig, Angel Andrés García i Ismail Abriak.

Comissió de Reciclatge

OBJECTIU:  dinamitzar el reciclatge al centre amb propostes i activitats.

Components de la comissió: Ingrid Hornos, Pol Ribera, Soraya Aatani, Elisabet González i Gisela de Smedt.


Xarxes socials:


Taller de rèptils a 1r d' ESO

11-10-2017

Dilluns 9 d’octubre els alumnes de 1r d’ESO van tenir l’oportunitat de participar en la xerrada i en el toca-toca de diferents animals, principalment rèptils. L’objectiu del taller és apropar  als alumnes a la fauna  exòtica per tal de fer-los coneixedors de la seva perillositat si els adquireixen com a mascotes, així com  també la greu problemàtica que poden causar en moltes espècies de flora i fauna autòctones si són abandonades i alliberades en el medi natural.

Alguns dels animals que vam poder veure (i segons quin d’ells tocar) van ser el drac barbut australià (Pogona barbata), la falsa corall (Lampropeltis triangulum), la pitó albina(Phyton molurus albina), la tortuga de terra (Geochelone sulcata), la tortuga aligator o tortuga caimà ( Macrochelys temminckii), la granota toro(Lithobates catesbeianus),la taràntula (Brachypelma sp), el vidriol (Anguis fragilis) i el camaleó(Chamaeleo sp).


Xarxes socials:


Vela 2n d'ESO

09-10-2017

El primer dia, quan vam arribar al GEN al Port de Roses, vam començar fent teoria a la sala d'audiovisuals. Ens van explicar les parts del vaixell de vela lleugera i les normes bàsiques de seguretat i funcionament, també les de windsurf.

Després ens vam canviar de roba, ens van posar neoprens i armilles, vam fer dos grups i vam començar a muntar els vaixells i taules de Windsurf.

El grup que feia vela va arribar fins a Santa Margarida fen diferents circuïts i fins i tot van navegar sols quan els monitors anaven a la llanxa motora. Els de Windsurf ens vam quedar vora de mar.

Al següent dia el primer va ser anar a la sala a fer un repàs de la teoria i un examen tot esperant que el vent bufés més però... al final gens de vent!

Això no va ser inconvenient per seguir aprenent coses perquè vam fer pàdelsurf i caiac. Vam arribar quasi fins el segon moll i ens ho vam passar genial jugant i banyant-nos. Vam acabar ben cansats, però amb l'aigua de la dutxa ens vam refer

SONIA OLMO I PAOLA RAYA 2nC


Xarxes socials:


Multifitness 1r BAT

09-10-2017

Com cada any l’alumnat de primer de batxillerat realitza, des de l’àrea d’educació física, la unitat didàctica de multifitness. Són deu sessions ubicades al primer trimestre on els alumnes van al poliesportiu municipal i realitzen activitats diverses tals com spinning, zumba, trx, tonificació, aquagym...

L’objectiu d’aquestes sessions és donar a conèixer una activitat física diferent de la que el nostre alumnat està acostumat. Poden veure quines activitats ofereix el gimnàs i realitzar “un tastet” de moltes d’elles. Es pretén que aquests alumnes, que l’any vinent ja no realitzaran educació física en horari escolar, tinguin un ventall més ampli d’opcions i s’engresquin a seguir practicant activitat física més enllà de l’institut.

A més, gràcies a un conveni fet entre l’institut i el poliesportiu, l’alumnat de primer de batxillerat pot gaudir d’una gratuïtat en la matrícula en cas de voler apuntar-se al gimnàs.

Enllaç a Àlbum de Fotos


Xarxes socials:


Àngel Burgas presenta a Roses el llibre L’actor Lucas Bilbo, Divendres 6, 7 de la tarda, Biblioteca de Roses.

05-10-2017

Aquest divendres 6 d’octubre, a les 7 de la tarda, a la biblioteca de Roses, l’escriptor Àngel Burgas presenta el llibre L’actor Lucas Bilbo.

"Un dia, la Rut Fàbregas desapareix. Ni la seva família, ni els seus amics, ni la policia saben on buscar-la. Només Lucas Bilbo, el seu company de teatre, té una informació que calla...”

Si voleu esbrinar aquest misteri, acosteu-vos a la biblioteca de municipal


Xarxes socials:


Reunions de famílies. ESO i Batxillerat/Batxibac

05-10-2017

Reunions de famílies amb el professorat tutor de grup i personal.

Calendari

1r ESO >>> Dimarts 10 d'Octubre, 19 hores
2n ESO >>> Dimarts 10 d'Octubre, 19 hores
3r ESO >>> Dimarts 17 d'Octubre, 19 hores
4t ESO >>> Dimarts 17 d'Octubre, 19 hores

1r BAT/BAC >>> Dimarts 24 d'Octubre, 19 hores
2n BAT/BAC >>> Dimarts 24 d'Octubre, 20 hores

Us convidem a assistir!!! Ens comprometem amb les famílies!


Xarxes socials:


Xerrada Ús de les xarxes socials per part d'infants i joves. Divendres 6octubre de 2017 20 h. Teatre Municipal de Roses

04-10-2017

Divendres 6 d’octubre de 2017 20 h, Teatre Municipal de Roses

Xerrada adreçada a pares i mares, a càrrec de representants dels Mossos d’Esquadra de Roses i del psicòleg Narcís Heras Representació de l’obra de teatre Enxarxats de la companyia de Teatre Social Teatracció.


Xarxes socials:


Manifest L'Educació, camí de llibertat, d'entesa, de diàleg i de Pau

03-10-2017

L’educació és un dels pilars bàsics de la democràcia i ens centres educatius són el punt de trobada d’aquests valors que ens fan forts com a societat. El nostre centre planteja en el seu Projecte Educatiu de Centre, l’assumpció dels valors d’una societat lliure, plural, diversa, democràtica, que basa la seva convivència en el diàleg i l’acord, i no en la imposició o la violència.

 

Els darrers esdeveniments han establert un repte enorme per a la nostra societat. Aquest repte demanda dels responsables polítics, però també de les institucions educatives, una presa de posició clara respecte del manteniment dels diversos drets, deures i llibertats sobre els quals basem el nostre model de convivència.

 

Sortosament vivim en un context on la llengua, la història i la cultura compartida ha fet de nosaltres un poble amant de la llibertat, acollidor i respectuós amb les diverses expressions culturals i polítiques, i compromès com cap altre amb la Pau i la preservació de tots els drets humans.

 

És per això que, com a Claustre de Professorat de l’Institut Illa de Rodes declarem:

 

  • Que l’expressió lliure, democràtica, pacífica, de les idees i els desitjos legítims, personals o col·lectius, d’una societat o un grup, no pot ser coartada ni limitada per accions que es dirigeixin a impedir-les per l’ús de la força o la violència.
  • Que condemnem l’ús de la violència, sigui quin sigui el seu origen o justificació, com a eina de resolució de conflictes que tenen la base en la necessària confrontació d’idees i desitjos en una societat democràtica.
  • Que ens comprometem a exercir la nostra docència en l’observança estricta dels valors que es plasmen en el Projecte Educatiu del Centre, i en la defensa constant del respecte, el diàleg, i l’acord com a mètodes d’ensenyament i de promoció dels aprenentatges de l’alumnat en llibertat, la que es mereixen com a futurs ciutadans d’una societat democràtica.
  • Que exhortem a les famílies a que exerceixin la seva tasca educadora des dels mateixos valors, i a que participin de la comunitat educativa de l’Institut Illa de Rodes per a la promoció de la convivència i el respecte, compromesos com estem amb una societat més justa, lliure i democràtica.

 

Claustre de professorat

Roses, 2 d’Octubre de 2017


Xarxes socials:


14 de setembre. Inici del curs escolar

08-09-2017

El curs començarà el dijous dia 14 de setembre. Durant aquesta jornada s’efectuarà l’acolliment de l’alumnat en l'horari que figura més avall. S’iniciarà amb una rebuda per part de la Direcció del centre a l’aula polivalent. A continuació, a l’aula-tutoria, el corresponent tutor o tutora del grup informarà l’alumnat del funcionament de l’Institut Illa de Rodes: normes a seguir a l’aula i al centre, matèries que necessitaran, horaris, professorat, sistema de treball, ús de l’agenda i del material, etc.

El primer dia l’alumnat d’ESO i Batxillerat només haurà de portar una llibreta i l’estoig. La durada de l’acolliment serà variable, segons el curs.

L’horari d’entrada i sortida d’aquest primer dia (14 de setembre) serà el que s’indica a continuació:

Estudi - Nivell Horari d'entrada Hora de sortida
     
Cicle Formatiu 08:00 hores 14:30 hores
1r ESO 09:00 hores 12:30 hores
2n ESO 09:30 hores 12:30 hores
3r ESO 10:00 hores 12:30 hores
4t ESO 10:30 hores 12:30 hores
Batxillerat 11:00 hores 12:30 hores
Salvament i socorrisme 17:00 hores 22:00 hores

 

El divendres 15 de setembre tot l’alumnat, a excepció del que cursa cicle formatiu o ensenyaments esportius, que disposa d’un horari específic, haurà de portar el material i llibres necessaris per iniciar les classes a les 8,00 hores i finalitzarà la jornada escolar a les 14’30 hores.

Molt bon curs 2017-2018!!


Xarxes socials:


Horari de recuperacions setembre 2017

01-09-2017

 

Cliqueu aquí per a engrandir la imatge.


Xarxes socials:


De Roses al Canigó

19-07-2017
Versió completa

Dimarts 11 de juliol, durant l'acte de comiat del Cicle Formatiu CAFEMN, es va projectar el documental íntegre De Roses al Canigó, de la productora Almanegra.

L'audiovisual es va gravar durant la setmana del treball de síntesi i compta amb la participació de l'alumnat i el professorat de Cicles Formatius del nostre centre.

Com podreu veure, el resultat és ESPECTACULAR!

 

Us l'oferim aquí tot seguit:

De Roses al Canigó (versió completa) from Illa TV on Vimeo.

 

Molt bon estiu a tots/es!

 


Xarxes socials:


Accèssit al Premi de Concurs Bíblic de Catalunya

07-07-2017

L'alumna Nayeli Córdova ha guanyat un Accèssit al Premi de Concurs Bíblic de Catalunya, de la seva categoria, del Bisbat de Girona.

Enhorabona, Nayeli, molt bona feina!

 


Xarxes socials:


Júlia Pau i Xingyin Lin, guardonades a l'excel·lència d'ESO de l'Ajuntament de Roses

30-06-2017

Xingyin Lin i Júlia Pau Guitart, alumnes de 4t curs d'ESO, guardonades en els primers Premis a l'excel·lència d'ESO de l'Ajuntament de Roses. Han estat seleccionades per haver aconseguit les dues millors qualificacions dels estudis d'ESO a l'Institut. Felicitats a totes dues pel vostre esforç, talent i constància. Sou un exemple a seguir!! Molta sort en els vostres estudis postobligatoris.


Xarxes socials:


Xing Lin, de 4t d’ESO al Campus preBAT de l’UdG

29-06-2017

La Xing Lin ha participat al Campus preBAT de la Universitat de Girona, celebrat del 26 al 28 de juny. Ha valorat l’experiència com a molt enriquidora i li ha agradat assistir-hi.

Enhorabona, Lin!

Només 40 estudiants han pogut accedir enguany a aquest Campus: es tracta dels  estudiants amb els expedients acadèmics més brillants, amb notes globals de més de 9, i han estat seleccionats entre les més de 150 sol·licituds presentades. En l’acte de cloenda s’ha insistit en aquest fet i s’ha felicitat tant l’alumnat com les seves famílies per l’excel·lència dels participants.

La Universitat de Girona  ha organitzat  la 7a edició del Campus de Recerca PreBAT (PRE BATxillerat) adreçat a estudiants que acabin de cursar el 4rt curs d'ESO. L'objectiu d'aquest campus és oferir un conjunt d'activitats pràctiques que donin als participants una visió general de la recerca que es fa a la UdG i que a la vegada desperti el seu interès per a iniciar-se al món de la investigació.

El PREBAT, ofereix als participants una estada de 4 dies a la Universitat de Girona, realitzant un seguit d'activitats pràctiques en els diferents campus, que tenen per objectiu incentivar-los a iniciar-se en la recerca. 

Aquesta activitat és una de les actuacions destinades a enfortir les relacions de la UdG amb l'ensenyament no universitari on l'objectiu és el de captar i retenir talent preuniversitari. 

Amb aquest objectiu el programa presenta una estada en cada un dels campus (Barri Vell, Centre i Montilivi) i al Parc Científic i Tecnològic (PCiT) per a que els participants puguin conèixer les diferents recerques que es treballen a la UdG.  

Podeu seguir les activitats realitzades en el blog del Campus PreBAT: https://prebat17.wordpress.com/


Xarxes socials:


Llibres de text i Material 2017-2018

27-06-2017

Benvolgudes famílies.

Disposeu de les llistes de Materials de Treball 2017-2018, i dels Llibres de Text d’ESO i Batxillerat per al curs acadèmic 2017-2018 a la zona de Famílies d’aquesta web.

L’adquisisió de llibres, tal i com ja ho teniu explicat a les informacions de matriculació lliurades per escrit, es realitza a través dels serveis de la Llibreria Text. Recordeu que l’AMPA dona suport a aquest procés, els dies i hores comunicats.


Xarxes socials:


De Roses al Canigó

27-06-2017
Treball de Síntesi del Cicle Formatiu CAFEMN

Cada any, durant el treball de síntesi, l'alumnat del Cicle Formatiu de Grau Mitjà CAFEMN de l'Institut viu un viatge iniciàtic, una aventura inoblidable en la qual conviuen durant una setmana a la muntanya amb la finalitat de superar-se a ells/es mateixos/es.

Tràiler realitzat i cedit per la productora Almanegra de Roses:

TRAILER "De Roses al Canigó" amb alumnat i professorat del cicle formatiu CAFEMN de l'Institut Illa de Rodes from Illa TV on Vimeo.

 

Les imatges gravades amb drons són espectaculars!

 

Ben aviat s'estrenarà el reportatge sencer, que dura uns 15 minuts.

 

 


Xarxes socials:


El món de l'Edu

20-06-2017
Enquesta a famílies i mestres

Des de la Fundació Bofill ens han demanat que col·laborem en el Baròmetre de l'Educació

La iniciativa té com a objectiu fer un diagnòstic sobre les principals necessitats i inquietuds de les famílies i els mestres. 

El projecte pretén obtenir, així mateix, dades actuals per reflexionar sobre l’educació dels teus fills, dels teus alumnes, dels nostres infants i joves de Catalunya...

Els resultats de l'enquesta, que és anònima, es faran públics al llarg d'aquest estiu.

Tens ganes de millorar l'educació? Ens hi ajudes?

Enquesta 


Xarxes socials:


Sortim a l'InfoK!

08-06-2017
Una pel·li contra el bullying

L'InfoK és l'informatiu infantil de referència de Televisió de Catalunya, presentat per Laia Servera (@LaiaSz). Recentment va rebre el Premi Zapping estatal al millor programa d'actualitat informativa del 2017. Està en antena des de fa més de 10 anys. S'adreça a infants de 7 a 12 anys i es caracteritza perquè explica les notícies de manera molt clara, positiva i entenedora.

L'alumnat d'Economia de 4t d'ESO ha creat durant aquest curs un projecte audiovisual que anomenem l'Institut. El capítol 2 se centra en l'assetjament escolar, conegut també com a bullying, i els seus efectes. També s'hi esmenta el cyberbullying, la suplantació d'identitat, l'homofòbia, la transfòbia... La idea era ajudar a crear recursos per a infants i joves, un material actual que pogués servir com a prevenció.

Ahir, dimarts 7 de juny al matí, vàrem tenir la sort que l'equip de l'InfoK es va fixar en el nostre treball a les xarxes socials i ens va demanar si en podia adaptar un resum. No cal dir que ens va encantar poder-hi col·laborar, especialment en la prevenció d'un tema tan preocupant i difícil com el bullying o assetjament escolar. Donem les gràcies al Cos de Mossos d'Esquadra de la Comissaria de Roses, als Serveis d'Emergència i a tots aquells que hi heu col·laborat desinteressadament per fer-ho possible.

 

Us oferim tot seguit:

  • El clip resum que han elaborat des d'InfoK per als nens

  • El programa sencer (sortim a la presentació inicial i a partir del minut 06:20)

  • El nostre vídeo íntegre, publicat al canal de Vimeo de l'Institut (vimeo.com/illa)

L'institut - Capítol2 - Assetjament from Illa TV on Vimeo.

 

Moltíssimes gràcies a InfoK per ajudar-nos a difondre el missatge!

Ha estat tot un privilegi i estem molt contents/es

 


Xarxes socials:


Xerrada de l’escriptor Àngel Burgas amb l’alumnat de 1r d’ESO

07-06-2017

Dimarts dia 6 de juny l’escriptor Àngel Burgas, autor de la novel·la Noel et busca, ha vingut a l’institut per parlar del llibre amb l’alumnat de 1r d’ESO. Noel et busca és un thriller psicològic que explica la història de l’Enric, un noi que es desperta en un hospital amb un dolor intens per tot el cos i que no recorda res de la seva vida anterior. Però l’obra no és un simple thriller sinó un llibre que té, com ha destacat l’autor, un component moral, que vol fer pensar. En definitiva, la novel·la és una reflexió sobre les segones oportunitats que ens dona la vida. Àngel Burgas ha explicat el procés de creació de la història i, posteriorment, ha contestat les preguntes dels nois i noies, que han pogut endur-se a casa el llibre signat per l’autor.


Xarxes socials:


2n premi FONIX

07-06-2017

El 19 de maig es va celebrar a Barcelona l'entrega de premis de The FONIX 2017, en la qual en Sheng Ye va quedar segon de tota Catalunya en la seva categoria. Des de l'institut i el departament de llengües estrangeres el felicitem i l'animem a que continui així.


Xarxes socials:


L'alumnat de 4t d'ESO optativa ViP participa a l'exposició col.lectiva a Ca l'Anita de Roses

02-06-2017
Inauguració: Dissabte 3 de juny a les 12.00h. La mostra es podrà visitar fins al diumenge 25 de juny.

‘Smartphones, 10 anys’, el qual com el seu títol indica, vol fer reflexionar sobre la presència dels anomenats ‘telèfons intel·ligents’, els quals van fer la seva aparició l’any 2007; i que des de llavors són un aparell indispensable en les nostres vides. Ja sigui per les possibilitats que ofereixen, la dependència que generen, la post-veritat que creen, el control al qual ens sotmeten, o la simple i pura atracció per l’objecte.

L'alumnat de 4t ha participat conjuntament amb treballs d'alumnat de la comarca amb el grup Trenant i amb una mostra individual "1 minut".

Horari obertura de Ca l'Anita:
- Divendres, de 17 a 20 h.
- Dissabtes, diumenges i festius: de 12 a 14 h i de 17 a 20 h


Xarxes socials:


Visita i activitat amb la llar d'Infants i VIP del centre

01-06-2017

L'alumnat de 4t d'ESO de l'optativa d'EVP ha tornat a implicar-se a l'activitat que organitzem des de l'àrea per a la mainada de P2 de la LLar d'Infants el Franquet. Es tracta de convertir l'aula d'art del centre en una gran sala plena de capses de cartró folrades de paper blanc, on les criatures de la llar, acompanyades per l'alumnat de 4t passen una estona transformant el blanc en formes i línies lliures plenes de colors. L'experiència es va repetint cada curs que de mica en mica es va consolidant i agafant pes dins el temari de la matèria.


Xarxes socials:


Marta Pérez Guirao, de 1r de batxillerat, guanya el 2n premi Sambori 2017

29-05-2017

El divendres passat, 26 de maig,  “El Tinter de les Lletres Catalanes” va celebrar la seva festa anual per donar a conèixer  els finalistes i guanyadors del Premi Pissiganya 2017 de poesia escolar i del Premi Sambori Òmnium 2017 de narrativa escolar. L’alumnat del nostre centre ha participat en ambdós premis i una alumnat de 1r de batxillerat ha arribat a la final del Premi Sambori Òmnium de Catalunya.

La Marta Pérez Guirao, de 1r de Batxillerat, que ja va guanyar en l’àmbit territorial, ha obtingut el 2n premi a la final. El lliurament de premis es va celebrar al casinet d’Hostafranchs, de Barcelona, i va comptar amb la presència de la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruíz Isern, i del president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart

Podeu trobar més informació a https://www.omnium.cat/noticia/50-000-alumnes-participen-la-festa-del-tinter-de-les-lletres-catalanes


Xarxes socials:


Sortida de 4t d'ESO a Calabuig

29-05-2017

Dijous 11 de maig l'alumnat de 4t d’ESO va passar el matí fent activitats d’aventura a Calabuig.

Dintre del currículum d’educació física hi ha un apartat d’activitats al medi natural, continguts i competències que s’haurien d’anar treballant al llarg de tota l’etapa, però que moltes vegades no es té l'oportunitat de dur-les a terme, ja que requereixen l’esforç tant físic com econòmic de sortir del centre per realitzar-les.

A Calabuig, els alumnes van poder realitzar activitats d’escalada, ràpel, circuit d’aventura i tirolina. Molts van aconseguir superar les seves pors inicials i poder viure i gaudir d’aquests esports.

Àlbum de Fotos


Xarxes socials:


Trobada de Clubs de lectura de Secundària

28-05-2017

Divendres dia 26 de maig es va portar a terme la segona trobada de Clubs de lectura de Secundària. L’Institut Illa de Rodes hi va participar per primera vegada. En aquesta ocasió es van aplegar uns 200 alumnes de diferents instituts de la comarca: l’Alexandre Deulofeu, el Cendrassos, l’Olivar Gran i el Ramon Muntaner, de Figueres; l’Institut de Vilafant; El Pedró, de l’Escala, i el nostre institut.

L’acte de cloenda, organitzat pel Seminari de professors de Clubs de Lectura de Secundària, amb el suport del Servei Educatiu de l’Alt Empordà, es va portar a terme a La Cate de Figueres i va constar de dues parts. La trobada es va iniciar amb la conferència “Això d’escriure”, per part de la professora i escriptora Mercè Saurina, seguida d’un torn de paraula en què se li van poder fer preguntes. En la segona part de l’acte, l’alumnat es va distribuir en grups formats per estudiants de diferents centres i van dedicar una estona a intercanviar opinions i recomanacions sobre lectures.

 


Xarxes socials:


Georgina Benedí, de 1r d’ESO, finalista del XXII Concurs “El Gust per la Lectura”

26-05-2017

Georgina Benedí, alumna de 1r d’ESO, és finalista del XXII Concurs “El Gust per la Lectura”, un programa que té per objectiu la formació de bons lectors i lectores. Aquest concurs, d’àmbit nacional, està basat en la lectura i el treball de les obres i els materials didàctics corresponents als diversos nivells educatius i el convoca el Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics de la Generalitat de Catalunya.

El premi té set categories (A, B, C, D, E, F i G), en funció del nivell educatiu dels alumnes, que poden participar-hi llegint i treballant les obres especificades per a cadascuna. La Georgina ha participat en la Categoria C (alumnes de primer cicle d’ESO) fent una narració a partir de la novel·la La paret de gel, de Margarida Aritzeta, que ha titulat “El petó de sang”.

En cada categoria hi ha dues obres finalistes. En l'acte de lliurament de premis, previst per al dia 7 de juny al Caixa Fòrum de Barcelona, es desvetllarà el treball guanyador de cada categoria.


Xarxes socials:


4t d'ESO ret homenatge a Machado

18-05-2017

Aquest dimarts 16 de maig l'alumnat de 4t ha viatjat fins a la petita localitat de Colliure, al sud de França, tot seguint les últimes passes d'Antonio Machado en el seu camí de l'exili republicà, que va afectar a ell i a d'altres  intel·lectuals de l' època de la guerra civil. Allà, els nois i noies de  quart van poder conèixer de primera mà els llocs que van ser testimoni dels últims dies del poeta, i van tenir l'oportunitat d'oferir emotives ofrenes a la tomba on reposa junt amb la seva mare.


Xarxes socials:


1r ESO. Matemàtiques a Girona

18-05-2017

El dimarts 9 de maig l’alumnat de 1r d’ESO es va desplaçar fins a Girona, per desenvolupar una activitat curricular transversal en l’àmbit de les àrees de ciències socials i matemàtiques.

Després d’arribar a Girona i esmorzar es van fer tres grups, iniciant un recorregut per la part antiga da la ciutat.

En el recorregut, els monitors, van explicar i fer observar sobre el terreny els diferents estils arquitectònics al llarg del temps, (romà, romànic, medieval, gòtic, barroc, ...) , valorant el caràcter instrumental de la matemàtica a la realitat. Es va aprofitar per aprendre la lògica de les dades reals, utilitzant tècniques matemàtiques per interpretar i avaluar la informació de l’entorn, ús de mapes, plànols, formes geomètriques, ...

Els alumnes al llarg del recorregut, a més de l’observació, van omplir un dossier amb diverses activitats. Entre elles, a la zona de la muralla es va comparar un carreu romà i un de medieval. També a Sant Pere de Galligans es va fer un anàlisi dels arcs de mig punt (romànic), prenen diferents mides i fent diversos càlculs dels arcs. A l’església de Sant Feliu (gòtic), es va veure la diferència entre un arc apuntat i un d’ogival. Finalment a la Catedral (barroc), es va fer un estudi de les formes geomètriques, mesurant les escales, el claustre,...

Finalment es va visitar el call jueu, acabant el recorregut a la plaça més petita existent a Europa, la “Plaça dels Raïms”. Després de mesurar-la, es va fer un tomb per les Rambles i tot seguit tornada cap a l’Institut.


Xarxes socials:


Marathon Challenge DEFC 2017

26-04-2017

Amb motiu del "Dia de l'Educació Física al Carrer" 35 alumnes de 2n i 4t d’ESO han participat per primera vegada en una iniciativa per fomentar l’Educació Física i el model de vida saludable entre la ciutadania. Hem fet classe al mig del poble!

Des del departament d'Educació Física van rebre la convocatòria amb il·lusió ja que l'idea és molt maca i concorda amb els objectius de l'EF a l'ESO. La nostra manera de participar ha estat proposar un petit repte, el Marathon Challenge DEFC 2017. Amb aquesta prova hem volgut difondre els continguts habituals de la matèria en l’àmbit educatiu així com els valors que aporta l’assignatura a l’alumnat.

La marató és una prova atlètica mítica de resistència que ens fa recordar com Filípedes va recórrer més de 42 km per salvar el seu poble en l’antiga Grècia; també és mostra de la lluita per la igualtat de gènere, ja que la primera dona que va participar en la prova en uns Jocs Olímpics moderns va haver de fer-se passar per home per poder-hi participar i, un cop descoberta, va ser escortada fins a la línia de meta pels seus companys.

Nosaltres, amb la nostra marató col·laborativa hem aconseguit fer realitat un repte, hem recorregut 42.195m en una sessió d’Educació Física en harmonia i amb gran entusiasme per part de tots els participants.

A més a més, hem participat en un concurs de fotografia del DEFC. No us oblideu de votar-nos com la millor foto del dia!

Per fer-ho heu d'accedir a: http://www.defc.cat/votacions/ 

Moltes gràcies!

Àlbum de fotos


Xarxes socials:


Lots de flors pendents de lliurament

24-04-2017

Alguns dels lots de flors sortejats a la parada de l’alumnat de l’Institut durant  la Diada de Sant Jordi (23 abril 2017) quedaren sense poder ser lliurats. Establim un termini de tres dies, entre avui dilluns 24 d’abril i dimecres 26 d’abril per tal que les persones que disposin de la corresponent butlleta puguin venir a recollir el lot a l’Institut. Passat aquest termini, els lots seran oferts a l’adquisició dels membres de la comunitat educativa.

La llista dels Lots i números premiats és la següent:

Lot 1 >>> 615

Lot 2 >>> 588

Lot 3 >>> 1475 (Ja lliurat)

Lot 4 >>> 295

Lot 5 >>> 2167 (Ja lliurat)

Lot 6 >>> 333 (Ja lliurat)

Lot 7 >>> 2135 (Ja lliurat)

Lot 8 >>> 974 (Ja lliurat)

Lot 9 >>> 1378

Lot 10 >> 1397


Xarxes socials:


L’autora de la novel·la Kenitra fa un col·loqui amb l’alumnat de segon d’ESO

23-04-2017

Maria Mercè Roca, autora de Kenitra, va ser a l’institut dijous 21 d’abril per fer un col·loqui amb l’alumnat de 2n d’ESO, que ha llegit la novel·la durant el segon trimestre. Kenitra ens parla de l’Adrià, un noi de setze anys que emprèn un viatge a la recerca del pare, que va desaparèixer quan ell petit. L’Adrià és un noi insegur que culpa el pare de tot allò que no li surt com voldria. El viatge, però, li ofereix l’oportunitat de conèixer nous personatges, viure noves experiències i, per tant, madurar. Per això quan acaba el llibre l’Adrià s’ha convertit en una persona diferent, que ja no necessita culpabilitzar els altres sinó responsabilitzar-se de la seva vida. L’autora va parlar del llibre a partir de les preguntes que li van fer els nois i noies de 2n que, un cop acabada la xerrada, van poder tornar cap a casa amb el llibre signat per l’autora.


Xarxes socials:


Xerrada sobre El violí d’Auschwitz a segon de Batxillerat

23-04-2017

Dimecres 19 d’abril l’alumnat de Literatura Catalana de segon de Batxillerat va assistir a una xerrada sobre la novel·la El violí d’Auschwitz, de Maria Àngels Anglada, una de les lectures prescriptives de Selectivitat. La conferència va anar a càrrec d’Anna Perera Roura, doctora en Filologia Catalana i membre de la Càtedra de Patrimoni Literari de la Universitat de Girona. A través de les seves paraules vam poder endinsar-nos en una obra que, a partir de la vida d’un lutier jueu tancat en el camp de concentració d’Auschwitz, parla de la dignitat humana i de la capacitat de resistència en les situacions més adverses, uns temes que són ben presents encara en els nostres dies.


Xarxes socials:


ÉCHANGE SCOLAIRE Illa de Rodes (Roses) – LYCÉE Déodat de Séverac (Céret)

22-04-2017

El divendres 31 de març els alumnes de 3r i 4t d’ ESO i 1r de batxillerat que estudien francès com a primera llengua estrangera van participar en un intercanvi  amb alumnes francesos que estudien castellà. Durant el matí  es van dur a terme diferents jocs esportius a la platja que tenien  com  objectiu  principal facilitar la participació activa de l’ alumnat a promoure l’ ús del francès i del castellà com a llengües de comunicació. A la tarda i al centre va continuar la trobada amb una activitat música lingüística.  Els alumnes es van implicar molt en totes les activitats i van quedar amb ganes de retrobar-se al més aviat possible per tal de concloure l’ intercanvi.


Xarxes socials:


MATINÉE BATXIBAC A L’ INSTITUT FRANÇAIS DE BARCELONE

22-04-2017

El passat  28 de març els alumnes de 1r i 2n de batxibac  de l’ institut van desplaçar-se a Barcelona per tal d’ assistir a l’ espectacle de teatre que presentava l’ Institut Français. Amb el títol de Le Petit  Bidule n 5 la companyia de teatre francesa Acting Jack Flash ens va fer passar  una bona estona amb els diferents esquetxos humorístics basats en situacions quotidianes plenes d’ emoció i una gran dosi d’ improvisació.


Xarxes socials:


Sheng Ye, finalista del concurs d"anglès FONIX 2017

18-04-2017

L"alumne de 3r ESO Sheng Ye ha participat en el 10è. concurs d"anglès interescolar de Catalunya, l"anomenat concurs FONIX, i ha sigut un dels tres millors participants de les comarques gironines en la fase territorial, per tant s"ha classificat per la gran final que tindrà lloc a Barcelona el 29 d"abril.

Congratulations Sheng and good luck for the big day!


Xarxes socials:


SITZ, SEAT, SEU! Activitat amb l"alumnat de 1r ESO

18-04-2017

Tot just tornant de les vacances, l"alumnat de 1r d"ESO del nostre centre ha experimentat diverses sensacions amb el taller SITZ, SEAT, SEU!, organitzat pe l"àrea de visual i plàstica. Durant els 90 minuts que ha durat cada taller s"ha creat un espai d’exploració i improvisació teatral entorn l’objecte de la cadira. La metodologia del teatre ha permès apropar a l"alumnat als significants de la cadira, a través de l’acció personal i grupal, treballat de forma simultània amb cos, emocions i raonament.


Xarxes socials:


Memorial de l'Exili, treball de síntesi de 3r

07-04-2017

Dimarts 4 d’abril, l'alumnat de tercer d'ESO va visitar el Museu Memorial de l’Exili a la Jonquera, la maternitat d’Elna, la mina Canta i el pas fronterer que hi ha proper al poble de La Vajol en direcció al Coll del Lli, que va ser una de les zones de pas durant la fugida de milers de ciutadans i ciutadanes que havien lluitat per la democràcia i la República.

Fotos


Xarxes socials:


Susana Lázaro (4t ESO) participa al III Concurs d'Oratòria Juvenil de l'Alt Empordà

06-04-2017

 

Per tercer any consecutiu, hem participat al Concurs d'Oratòria Juvenil, que s'ha celebrat aquest passat dissabte 1 d'abril a Vilajuïga, organitzat per l'espai Armengol i el Servei Educatiu de l'Alt Empordà, del Departament d'Ensenyament. La iniciativa té per objectiu conscienciar i promoure entre l'alumnat d'ESO la necessitat de millorar l'expressió oral i la importància de saber expressar-se en públic amb naturalitat i eficàcia, tot utilitzant els recursos argumentatius i retòrics adients. 
Al concurs d'enguany hi han participat 25 alumnes de tots els instituts de l'Alt Empordà. Tots ells havien estat seleccionats durant els darrers mesos entre tot l'alumnat de 4t d'ESO de cada institut, després d'haver treballat a l'aula el text argumentatiu i els principals recursos de l'oratòria. La Susana Lázaro va arribar a la semifinal, en què va exposar un discurs de 3 minuts en llengua castellana sobre el tema 'Què és per a tu l'èxit'. Per a ella, com per a la resta d'alumnat que hi ha participat en edicicions anteriors, ha estat una experìència ben enriquidora i en va sortir molt satisfeta.

Xarxes socials:


Sheng Ye, de 3r d’ESO, finalista del Premi de Narrativa Periodística

06-04-2017

El dimecres 5 d’abril es van lliurar els premis de Narrativa Periodística a l’auditori dels Caputxins, de Figueres, i en Sheng Ye ha guanyat el premi de finalista en la III edició d’aquests premis en què s’hi van presentar 66 alumnes de 12 centres diferents.

Enhorabona, Sheng!

Podeu trobar més informació i fotografies a https://sites.google.com/a/xtec.cat/llengua-ae/puntdetrobada/noticies2/actedelliuramentdelspremisdenarrativaperiodistica2017


Xarxes socials:


Tres alumnes de 3r d’ESO participen en el XIII Certamen de Lectura en Veu Alta

06-04-2017

El dimecres 5 d’abril es van celebrar els quarts de final del Certamen de Lectura en Veu Alta de l’Alt Empordà que és una de les fases del XIII Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta.

L’acte es va celebrar a l’Auditori dels Caputxins de Figueres i els alumnes del nostre centre que hi van participar en la categoria de 2n cicle d’ESO, Tropa de corsaris, són en Marko Méndez,  la Cristina De Smedt i en Sheng Ye, de 3r d’ESO.

Aquest certamen, convocat, com cada any, per la Fundació Enciclopèdia Catalana, compta amb l'ajut del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i de l'Obra Social La Caixa, i està  adreçat a alumnes de 3r de primària a 4t d'ESO. Els  anys anteriors han demostrat que aquesta activitat és molt útil a l'hora d'estimular el desig de llegir, de millorar la dicció, de comprendre i d’interpretar un text. 

En aquest enllaç hi trobareu més informació i fotografies de l’acte: https://sites.google.com/a/xtec.cat/llengua-ae/clva/certamen-de-lectura-en-veu-alta-2017


Xarxes socials:


Marta Pérez, de 1r de batxillerat, guanya el 2n premi en el Sambori Girona-Catalunya Nord i passa a la gran final catalana

06-04-2017

El 30 de març es va celebrar a l’Escala l’acte de lliurament de premis de la final del Premi Sambori de la demarcació de Girona – Catalunya Nord, formada per les comarques de l’Alt Empordà, Baix Empordà, Catalunya Nord, Gironès, La Selva i Pla de l’Estany.

La Marta Pérez Guirao, de 1r de batxillerat, ha guanyat el 2n premi en la categoria de Batxillerat amb la seva narració Les runes orfes. Com els altres guanyadors del Sambori Girona – Catalunya Nord ha passat a la gran final catalana amb la resta de guanyadors de les demarcacions restants. Els premis es lliuraran el divendres 26 de maig a Barcelona. 

Enhorabona, Marta, i molta sort a la final catalana!

Pel que fa a les dades de l’edició de Girona, cal dir que hi han participat 9 centres i 44 treballs a l’Alt Empordà; 9 centres i 34 treballs al Baix Empordà; 1 centre i 6 treballs a Catalunya Nord; 4 centres i 13 alumnes al Pla de l’Estany, 11 centres i 59 alumnes a la Selva i 23 centres i 104 treballs a la comarca del Gironès. 

El Premi Sambori és un premi que té com objectiu promoure i divulgar la literatura i narrativa catalana, i a la vegada promoure la creativitat i la imaginació entre els infants i joves de tot el territori català. La gran participació que ha anat augmentat any rere any l’ha convertit en un del Premi literari amb més participació arreu d’Europa. En aquesta edició han participat 475 centres en tot el territori català comptant amb una participació de gairebé 50.000 alumnes.


Xarxes socials:


Visita a l’exposició “Joan Brossa: Escolteu aquest silenci” a Ca l’Anita

02-04-2017

Dijous dia 30 de març l’alumnat de Literatura Catalana de 2n de Batxillerat va desplaçar-se fins a l’espai cultural Ca l’Anita, de Roses, per veure l’exposició dedicada al poeta Joan Brossa. Toni Martínez, tècnic de cultura de l’Ajuntament de la vila, va fer l’acolliment de l’alumnat i la presentació de l’espai expositiu, dividit en tres àmbits. En el primer vam poder veure obres de l’etapa més crítica de l’autor, en el segon àmbit vam poder descobrir un Joan Brossa més prestidigitador i en el tercer, en canvi, vam conèixer el poeta més íntim. L’exposició “Joan Brossa: Escolteu aquest silenci” ha estat una bona oportunitat per descobrir un dels creadors de poesia visual i de poesia objecte més destacats de la literatura catalana. 


Xarxes socials:


Visita a l’exposició “Joan Brossa: Escolteu aquest silenci” a Ca l’Anita

02-04-2017

Dijous dia 30 de març l’alumnat de Literatura Catalana de 2n de Batxillerat va desplaçar-se fins a l’espai cultural Ca l’Anita, de Roses, per veure l’exposició dedicada al poeta Joan Brossa. Toni Martínez, tècnic de cultura de l’Ajuntament de la vila, va fer l’acolliment de l’alumnat i la presentació de l’espai expositiu, dividit en tres àmbits. En el primer vam poder veure obres de l’etapa més crítica de l’autor, en el segon àmbit vam poder descobrir un Joan Brossa més prestidigitador i en el tercer, en canvi, vam conèixer el poeta més íntim. L’exposició “Joan Brossa: Escolteu aquest silenci” ha estat una bona oportunitat per descobrir un dels creadors de poesia visual i de poesia objecte més destacats de la literatura catalana. 


Xarxes socials:


L’alumnat de 2n d’ESO participa al Premi Coca-Cola de Relat Breu

02-04-2017

Anna Barraza, Dani Caro, Judit García, Iu Jaume, Naiara Pujadas i Joel Viñales, de 2n d’ESO, han participat a la 40a edició del Premi Coca-Cola de Relat Breu que s’ha portat a terme dissabte dia 1 d’abril a l’Institut Alexandre Deulofeu de Figueres. L’objectiu d’aquest concurs és fomentar l’escriptura creativa entre els estudiants dels centres de secundària de Catalunya. En aquesta ocasió, la creació literària ha consistit en una història on hi havia d’aparèixer la frase “Fa quaranta anys”. Els participants han sortit contents de l’experiència. Ara cal esperar el veredicte final del jurat. Molta sort a tots!


Xarxes socials:


L'alumnat de 2n d'ESO ha gaudit d'una sortida al medi natural a la matèria d'Educació Física

30-03-2017

Durant el mes de febrer 2n ESO ha treballat en una unitat didàctica de BTT (bicicleta tot terreny) de 5 hores amb continguts teòrics i pràctics tant a l'aula com a la natura.
Les sessions han estat impartides pel professorat del cicle formatiu CAFEMN i els propis alumnes del cicle han fet de guies durant la sortida de 3h que es va realitzar el dia 17 de febrer.
El resultat d'aquest petit projecte interdisciplinari del Departament d'Educació Física ha estat molt positiu i ja esperem poder repetir l'experiència el curs vinent.


Xarxes socials:


Taller de literatura per a l’alumnat de 2n de batxillerat de la mà de Mireia Chalamanch i Joan Carles Navarro, de la ILC

28-03-2017

El dilluns 27 de març l’alumnat de 2n de batxillerat va realitzar un taller de literatura, de tres hores de durada, sobre La plaça del Diamant de Mercè Rodoreda, una de les lectures prescriptives del curs.

De la mà de Mireia Chalamanch i Joan Carles Navarro, van poder treballar aquesta novel·la de Rodoreda, llegint-ne fragments de forma participativa i analitzant i coneixent els personatges, debatent sobre els lligams entre amor i amistat, parlant de balls i festes majors, de somnis i d'il·lusions, però també de conflictes i frustracions i dels efectes de la guerra, tot plegat per a facilitar-ne la comprensió i la lectura.

Tot i que l’alumnat de 2n de batxillerat  ja havia llegit la novel·la i  assistit a una representació dramatitzada de l’obra de Rodoreda, aquest taller els ha permès gaudir-ne des d’una perspectiva diferent, més propera, gràcies a les magnífiques lectures d’alguns fragments que n’han fet la Mireia i en Joan Carles, i la manera de tractar els temes de la novel·la. Tot plegat ha permès crear un clima de treball molt efectiu que els permetrà recordar millor la novel·la, però el més important és que han pogut gaudir d’una de les novel·listes de referència de la literatura catalana.

Aquest taller de literatura és una iniciativa de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i s’inscriu en el programa anomenat “Lletres a les Aules”  que pretén fomentar la lectura i promocionar la literatura que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement, estimular i potenciar l’habilitat lectora i el coneixement de la llengua.


Xarxes socials:


APILO XII: EL CONCURS

27-03-2017

El nostre institut participa per primera vegada a la tercera edició del concurs apilo XII.

Es tracta d’un concurs en el qual l’objectiu principal és recollir el màxim nombre de piles i bateries de dispositius portàtils possibles amb la col·laboració dels alumnes i les famílies. Amb aquest concurs es pretén fomentar el reciclatge d’aquest tipus de residus, apropar als alumnes el missatge de la importància del reciclatge de piles i els beneficis que comporta per a la conservació del medi ambient.

Els premis que es donaran en aquest concurs seran els següents:

Dos mil cinc-cents euros (2.500 €) per al centre educatiu de Catalunya que reculli més piles i acumuladors portàtils. Dos mil cinc-cents euros (2.500 €) per al centre educatiu de Catalunya que reculli més piles i acumuladors portàtils per alumne. Mil cinc-cents euros (1.500 €) per al centre educatiu que quedi en el segon lloc del rànquing de recollida de piles i acumuladors portàtils per alumne. Mil euros (1.000 €) per al centre educatiu que quedi en la tercera posició del rànquing de recollida de piles i acumuladors portàtils per alumne.


Xarxes socials:


Rodajoc, l'experiència dels jocs sense fronteres

27-03-2017

El passat dimarts 21 de març els alumnes de 4 d’ESO van realitzar l’activitat del Rodajoc a la Ciutadella de Roses.

El projecte del Rodajoc, organitzat pel Consell Esportiu de l’Alt Empordà, pretén la recuperació de diferents jocs com a font d’intercanvi cultural a l'Alt Empordà.

En aquesta matinal van participar tots els alumnes de 4t de primària de les escoles de Roses, Pau i Palau, guiats pels nostres alumnes de 4t d’ESO, que feien de monitors. 

Fotos


Xarxes socials:


Raúl Gallego i Judith Muelas, de 2n d'ESO, participen al certamen literari de relat curt en castellà

25-03-2017

Aquest dissabte 25 de març la Judith Muelas i en Raúl Gallego han participat a la 57a edició del Concurs "Jóvenes Talentos de Relato Corto", un certamen literari que anualment convoca Coca-Cola amb la finalitat de fomentar l'escriptura creativa entre els joves. Com a estímuls d'inspiració, els participants s'han trobat amb una caixeta misteriosa i una frase: "Era su última oportunidad para descubrirlo". De ben segur, per ells aquesta haurà estat una molt bona oportunitat de mostrar el seu talent. Els desitgem molta sort a tots dos!


Xarxes socials:


Taller sobre Frankenstein, la novel·la de Mary Shelley

25-03-2017

Dilluns dia 20 de març l’alumnat de 3r d’ESO ha pogut assistir al taller sobre Frankenstein que ha portat a terme Miquel Pujadó, a la mediateca de l’institut. Miquel Pujadó és conegut sobretot com a cantautor, tot i que també és filòleg i escriptor. En aquesta ocasió ha vingut per parlar de la novel·la més coneguda de Mary Shelley, Frankenstein, que és lectura obligatòria a 3r d’ESO. En el taller s’ha pogut comentar la gènesi de la novel·la, l’actualitat dels temes que tracta, com ara la perversió que pot comportar el desenvolupament científic o el menyspreu per la naturalesa, i s’han pogut visualitzar petits fragments de les diverses adaptacions cinematogràfiques de l’obra.


Xarxes socials:


Premi de Narrativa Periodística “Diàlegs d’Educació”

24-03-2017

Dissabte dia 11 de març va tenir lloc, al Servei Educatiu de l’Alt Empordà, a Figueres, la convocatòria dels III Premis de Narrativa Periodística “Diàlegs d’Educació”. Cristina de Smedt, Marko Méndez, Oliver Pérez, Salma Vinyoles i Sheng Ye, alumnes de 3r d’ESO, hi van participar en representació de l’institut. Aquesta iniciativa és fruit del treball col·laboratiu entre el Setmanari de l’Alt Empordà i el Servei Educatiu. El premi es convoca amb l’objectiu de fomentar el gust per l’escriptura i s’adreça a tot l'alumnat de 3r d’ESO de la comarca. En aquesta convocatòria, els participants van haver de redactar una notícia a partir d’una fotografia. Els finalistes seran convocats al lliurament de premis que se celebrarà dimecres 5 d’abril, a les 6 de la tarda, a l’Auditori dels Caputxins de Figueres.


Xarxes socials:


Batxillerat va al Teatre a sentir poesia

20-03-2017

Aquest passat dijous tot l'alumnat de Batxillerat va poder assistir a una representació teatral molt especial: "El circo de las palabras", a càrrec de la companyia Teatre de Ponent.  A l'espectacle, que va molt més enllà d'un simple recital de poesia, els actors juguen amb les paraules i fan malabars amb els versos a partir d'un recorregut per la poesia castellana del segle XX. Amb paraules de Machado, Lorca, Alberti..., entre d'altres, es va teixint una història que va aconseguir emocionar el públic assistent.


Xarxes socials:


L'alumnat de 4t d'Economia crea una sèrie audiovisual: l'institut

13-03-2017

Durant aquest trimestre els estudiants d'Economia han creat una sèrie.

Es tracta d'un projecte trimestral on s'experimenta el procés de producció creatiu d'un audiovisual, amb equips de treball, dinàmiques i diversos rols a desenvolupar (guió, situacions i localització, actuació teatral, gravació, aspectes tècnics...)

 

Ells mateixos ens presenten el seu treball en aquest tràiler:

L'institut, la nova sèrie de l'Illa de Rodes - Teaser from Illa TV on Vimeo.

 

Ha representat un gran esforç, moltíssimes hores de feina i il·lusió! No ho intenteu mai!

Ara sí, prepareu les crispetes perquè tot seguit us presentem el primer capítol de l'institut: l'exàmen

Esbombem-ho tots plegats per les xarxes. Esperem que us agradi ;-D

L'institut - Capítol 1: L'examen robat from Illa TV on Vimeo.

 



Xarxes socials:


ALUMNAT DE 1r DE BATXILLERAT HAN PARTICIPAT A LA LLIGA DE DEBAT, A LA UdG

10-03-2017

Cinc alumnes de 1r de batxillerat han participat a la Lliga de Debat de secundària i batxillerat, celebrada avui 10 de març a la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona.

L’Ismail Abriak, la Marina Bellezza,  l’Alon Epstein, la Lídia Marés i la Clàudia Ramírez  han realitzat dos magnífics debats i han arribat a les portes de la semifinal: cinquena posició.  El tema que han hagut de debatre, posicionant-s’hi a favor i en contra, girava al voltant de la pregunta  “Tenen drets els animals?”

Els jurats de la Lliga de debat han valorat molt positivament la participació i l’excel·lent nivell  de qualitat dels debats dels centres que hi hem participat. I el nostre grup també valora molt positivament l’experiència viscuda i l’aprenentatge que els ha suposat: tant, que ja pensen en participar a la propera edició.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants, d’edats entre 15 i 18 anys, de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal. La Lliga neix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària sota l’impuls de la Xarxa Vives i de la Federació Escola Valenciana.

Podeu trobar més informació a l’enllaç http://www.vives.org/serveis/lliga-de-debat/lliga-de-debat-de-secundaria-i-batxillerat/


Xarxes socials:


Concurs de fotografia matemàtica

06-03-2017

Convoquem el concurs de fotografia 'Les matemàtiques al nostre entorn'

Podeu participar-hi fins al 19 d'abril. Com?

Es poden compartir les vostres creacions originals a instagram amb l'etiqueta #illafotomat17 i/o mencionant @insilladerodes (l'instagram de l'Institut).

També es poden enviar amb nom, curs i títol per correu electrònic a: illaderodesvip@gmail.com

Els premis per a cada categoria s'entregaran durant la celebració de la diada de Sant Jordi, el proper 28 d'abril.

Animeu-vos-hi!


Xarxes socials:


L’alumnat de 2n de Batxillerat va al teatre

04-03-2017

L’alumnat de 2n de Batxillerat té l’oportunitat d’assistir, durant el curs escolar, a la representació teatral de dues de les lectures prescriptives del curs que surten a la Selectivitat. En aquest sentit, el dia 1 de març s’han desplaçat a la sala La Cate, de Figueres, on han pogut visualitzar l’adaptació teatral de la novel·la Bearn, de Llorenç Villalonga. A través del diàleg entre Joan Mayol, el capellà de la família, i don Toni, el protagonista, han tingut l’oportunitat de conèixer el pensament il·lustrat d’un dels últims representants d’un món en decadència, el de l’aristocràcia rural mallorquina de finals del XIX. 

            Així mateix, el dia 11 de novembre van assistir, al Teatre Municipal de Roses, a la representació de la novel·la La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda, a través de la qual van poder seguir la trajectòria vital de la protagonista, la Natàlia-Colometa. La dramatització de les dues obres ha anat a càrrec de la companyia Teatre de Ponent i, un cop acabada la representació, els actors han respost les preguntes que els ha fet el públic. 


Xarxes socials:


Taller Energia a CaixaForum i Itinerari químic a Girona amb 2n ESO

04-03-2017

El dia 23 de febrer els alumnes de 2n ESO participaren al Taller Energia a CaixaForum Girona. En aquest taller els proposaren experiments per descobrir curiositats de l'energia, per esbrinar quin és el seu origen i comprovar quines són les transformacions que pot experimentar i per prendre consciència de les investigacions que s'estan duent a terme per reduir el consum de combustibles fòssils.

A més, realitzaren l'Itinerari químic per la ciutat de Girona, amb la intenció d’il·lustrar la presència de la química en el context més quotidià. La ciutat és plena de referents i d’exemples d’un passat i d’un present que traspua química.

 


Xarxes socials:


La invasió de MIMS

03-03-2017

L’alumnat de 2n d’ESO del nostre centre ha participat, durant el mes de febrer, en un projecte interdisciplinari d’expressió. El projecte ha estat organitzat des de les matèries d’Educació Física i d’Educació Visual i Plàstica amb l’objectiu de desenvolupar la competència comunicativa corporal i la creativitat artística.

Durant unes setmanes hem estat treballat la consciència del propi cos, la comunicació no verbal i el rostre humà com constructor d’identitats.

El resultat final: unes fantàstiques intervencions de mímica per diferents espais de l’institut, amb vestuari i maquillatge inclòs. El projecte ha estat mantingut en secret fins al final per tal de sorprendre a la resta de professorat i alumnat del centre, aspecte que ha ajudat a considerar les activitats com un projecte comú.

Durant les sessions prèvies, a EF, tot l’alumnat ha aportat idees interessants i originals creant de forma individual, en parelles i en grups de 4 o 5, situacions fictícies basades en les seves experiències personals, potenciant el coneixement de si mateixos/es i entre els i les companyes.

A EVP s’ha treballat unes propostes plàstiques relacionades amb el rostre humà i com aquest crea identitats, per acabar construint el mim que portem dins. Totes les activitats preparatòries han ajudat a valorar, simular, interpretar, identificar, reconèixer i representar sensacions, estats d’ànim, desigs, històries, personatges…

Treballar la comunicació mitjançant la mímica ha dotat a l’alumnat d’eines per millorar l’observació, la concentració i l’escolta. Aquesta breu entrada al món de la dramatització i del teatre gestual ha fet descobrir a més d’un i d’una, que tenen capacitat d’expressar-se i despertar les percepcions, més o menys adormides o inhibides, que duen en el seu interior.

Les professores que hem organitzat aquest projecte volem donar les gràcies a l’alumnat de 2n d’ESO que amb la seva participació i compromís ha fet possible el projecte “La invasió de mims” i, a tot el professorat i alumnat que va viure i va gaudir de les actuacions en directe. Estem segures que durant aquestes dies, s’ha aconseguit que l’alumnat estigués menys preocupat pel què diran i ha deixat en molts moments la vergonya a la butxaca!

Marta Vilumbrales i Marta Teixidó

La invasió de MIMS from Illa TV on Vimeo.


Xarxes socials:


Setmana de dansa amb Agitart

03-03-2017

Per segon any consecutiu els alumnes de 1r d’ESO a 1r de batxillerat participen en la setmana de dansa. La companyia Agitart és pionera dels nous desenvolupaments de la dansa creant formes d’art úniques i estimulants.

Durant aquesta setmana cada curs ha participat en dues sessions d’una hora de durada cada una. 

 

Fotos


Xarxes socials:


Joan Vinyoli a l’abast de l’alumnat de segon de Batxillerat

01-03-2017

Dijous 23 de febrer l’alumnat de Literatura Catalana de 2n de batxillerat ha tingut l’oportunitat d’assistir a la conferència sobre el poeta Joan Vinyoli que ha ofert Núria Anglada, en nom de la Universitat de Girona. Després d’una breu introducció a la vida i a la producció poètica de l’autor, la  xerrada s’ha centrat en l’obra Vent d’aram, lectura prescriptiva de la matèria de Literatura Catalana. Vent d’aram és una obra de maduresa que recull els grans temes de l’autor: la natura, l’amor, la mort, el pas del temps, el record o el poder de la paraula. Gràcies a la Núria, hem pogut passar una bona estona amb els poemes d’un autor per a qui vida i obra van ser indestriables.


Xarxes socials:


La Cantarella de Roses, premi AEMCAT 2017

01-03-2017

El diumenge 19 de febrer es va celebrar al Museu del Joguet de Figueres l'acte de lliurament dels 3rs Premis AEMCAT d'Educació Musical en el quals es va reconèixer la trajectòria del projecte Cantarella del qual el nostre centre en forma part des dels inicis.

Els premis tenien dues categories:
- Trajectòria professional. El guanyador va ser Noè Rivas, mestre, animador i músic
- Projectes: La guanyadora va ser la Cantarella de Roses

Xarxes socials:


3r ESO Museu de la Ciència i la Tecnologia de Terrassa mNACTEC

01-03-2017

El dijous 16 de Febrer, els alumnes de 3r d’ESO varen realitzar una visita guiada a l'exposició La fàbrica tèxtil, un veritable passeig per una fàbrica de començament del segle XX, a través dels espais de l'antiga fàbrica tèxtil del Vapor Aymerich, Amat i Jover, actual seu del mNACTEC. Els alumnes van poder descobrir l'entorn industrial d’una fàbrica tèxtil en aquella època i el procés de producció de la llana.

Al llarg del matí també varen poder visitar pel seu compte l’espectacular exposició de gairebé 500m2 on es dona a conèixer la figura del geni de la Il·lustració: Leonardo Da Vinci, la seva vida i la seva obra.


Xarxes socials:


Impulsem la robòtica a 4t d'ESO

01-03-2017

El passat 17 de febrer els alumnes de l´optativa de tecnologia de quart d´ESO acompanyats pel seu professor Lluís Colomer van exposar els projectes que han estat treballant des de l´inici de curs fins ara a la fira final de projectes del programa impulsem la robòtica que es va celebrar al Cosmocaixa de Barcelona. Enguany hi han exposat 115 centres amb més de 450 projectes i 1800 alumnes expositors. La fira va rebre més de 4000 assistents que van poder gaudir d´una jornada molt enriquidora tant per part de l´alumnat participant  com de l´alumnat acompanyant i del professorat. Es va poder compartir el fruit de moltes hores de treball amb programació, placa Arduino, electrònica i maquetisme amb centres d´arreu de Catalunya cosa que va entusiasmar als nombrosos assistents. Els nostres alumnes van tornar molt satisfets de la seva feina i molts animats per a continuar treballant amb robòtica.


Xarxes socials:


Participació en la campanya “Per Carnaval, no tot s’hi val”

18-02-2017

Com cada any per aquestes dates l’alumnat de 3r, 4t d’ESO, Batxillerat i cicle formatiu del nostre centre ha participat en la campanya “Per Carnaval, no tot s’hi val” organitzada per l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Roses.

Un cop més hem pogut rebre els consells del personal de la Policia Local, Mossos d’Esquadra,  CAP i Creu Roja i hem visionat el testimoni de persones que han viscut situacions no desitjades. Efectiva campanya conduïda i organitzada per l’incansable tècnic de Joventut Jordi Abadal i els seus col·laboradors, que any rere any treballen per aconseguir que el jovent de Roses pugui gaudir d’unes festes de Carnaval ben informat i sensibilitzat sobre els perills que pot comportar el consum d’alcohol i drogues i saber com actuar en determinades situacions de risc.


Xarxes socials:


Taller de lectura en veu alta a càrrec d’Ignasi Tomàs

18-02-2017

Dilluns 13 de febrer Ignasi Tomàs ha vingut a l’institut a fer un taller de lectura en veu alta a un grup d’alumnes de segon cicle d’ESO. L’activitat s’emmarca dins el Projecte Col·laboratiu de Lectura en Veu Alta que organitza el grup de l’ELIC del Servei Educatiu de l’Alt Empordà, en el qual participen alumnes voluntaris de 3r i 4t d’ESO dels instituts públics de Roses, que una tarda al mes van a llegir a les escoles de Primària. Durant la sessió, que ha durat una hora, els participants han practicat la lectura expressiva a partir de les propostes de l’Ignasi i, alhora, han passat una bona estona.


Xarxes socials:


Convocats els XVII Jocs Florals Illa de Rodes 2017

09-02-2017


Xarxes socials:


III Matinée Batxibac 'La Littérature, à haute voix!'

09-02-2017

El passat divendres dia 3 de febrer els alumnes  batxibac del nostre institut  van participat a la  Matinée batxibac a Girona: 'La littérature, à haute voix !' que es va dur a terme a l'edifici de la Facultat d'Infermeria. 

En aquesta tercera edició de la matinée batxibac gironina els tallers van girar  al voltant de les lectures obligatòries del programa: Vendredi ou les limbes du Pacifique de M. Tournier i Mon Voyage en Amérique suivi de Le Retour de B. Cendrars.

En el primer taller “ Le grand Détournement de Vendredi ou les limbes du Pacifique “ els alumnes van preparar un petit sketch d’ uns 5 minuts en el que els principals protagonistes de l’ obra Robinson i Vendredi eren traslladats al segle XXI.

En el segon taller els alumnes van poder representar uns fragments de Mon Voyage en Amérique suivi de le Retour.

Aquesta ' Matinée ' cultural i lúdica  va permetre trobar-nos amb  alumnes d' altres instituts de la província que també fan batxibac.


Xarxes socials:


UAP 17

08-02-2017

Com cada any, l'alumnat de 3r d'eso del nostre centre ha participat a l'espectacle UAP! 17. Es tracta d'una cantata on actuen i canten alumnat de 35 centres de les comarques gironines. Cada any l'argument gira al voltant de la pau. En aquesta ocasió es va centrar en el tema dels refugiats i el paper europeu en aquest conflicte. Els beneficis van destinats a projectes solidaris d'Intermon Oxfam i Càritas. 
L'alumnat de 2n d'eso va assistir-hi com a públic i, en acabar l'espectacle, va poder fer la ruta de les llegendes de Girona pels carrers del barri antic. Durant la ruta, van conèixer quin és l'origen llegendari de la ciutat, què representa la figura del tarlà, quin paper van fer les mosques de Sant Narcís durant la guerra amb els francesos i per què no es pot marxar de Girona sense haver fet el petó al cul de la lleona, entre moltes altres coses.​

Xarxes socials:


La Mediateca parla. Videoconferència amb l'autora Sònia Fernández-Vidal.

07-02-2017

Dilluns dia 6 de febrer s’ha portat a terme la primera sessió del club de lectura de l’institut, on hem pogut parlar del llibre La porta dels tres panys, de Sònia Fernandez-Vidal, llicenciada en Física i doctora en Òptica i Informació Quàntica. L’autora, a través de l’Skype, ha compartit amb nosaltres una hora durant la qual els membres del club li hem pogut comentar aquells aspectes que ens ha suggerit un llibre que comença amb un missatge misteriós: “si vols que passin coses diferents, deixa de fer sempre el mateix”. Per això a en Niko, el protagonista, el dia que canvia de camí per anar a l’escola se li obre la porta d’un món nou i desconegut: el món quàntic, en el qual pot veure la lluita de la matèria i l’antimatèria, pot tunelejar, relativitzar el temps, teletransportar-se, veure la superposició i entendre què és l’encriptació. Potser gràcies a l’estona compartida amb la Sònia i a la lectura del llibre ens serà més fàcil d’aplicar aquella màxima que diu que cal fer les preguntes correctes per trobar les respostes correctes. Intentem-ho?


Xarxes socials:


L'alumnat de 6è de les escoles ens visita

04-02-2017

Els dies 31 de gener i 2 de febrer vam rebre la visita de l'alumnat de 6è curs de les escoles de Roses. Participaren de les activitats esportives preparades pels nostres alumnes de 1r de Batxillerat, formant equips conjunts amb l'alumnat de 1r d'ESO de l'Institut. Els va permetre conèixer més de prop les activitats i funcionament d'un Institut, i gaudir d'una jornada de joc i companyonia amb alguns dels seus antincs companys i companyes. Les escoles, en el seu procés d'acompanyament i orientació a l'alumnat que finalitza els seus estudis primaris, ens van traslladar la seva opinió molt positiva del valor de la Jornada. Agraïm molt sincerament al professorat que els acompanyava, al nostre alumnat de 1r de Batxillerat i molt especialment a la seva professora d'educació Física, Rosa Cuxart, pel treball seriós i constant per a preparar-la amb tant èxit!


Xarxes socials:


Antics i antigues alumnes orienten l'alumnat de 4t d'ESO

03-02-2017

Divendres 3 de febrer hem rebut la visita d’antics i antigues alumnes que han ajudat l’alumnat de 4t d’ESO a conèixer, amb detall i profunditat, els diversos itineraris formatius i els estudis professionals i superiors als quals poden dirigir-se, així com les millors opcions de Batxillerat i Batxibac. Agraïm a Xavi Isaac, Laura Rubio, Laia Tarrero, Laura Fierro, Dani Tardío, Marta Siñol, Katy Álvarez, Adrián López i Joan Carles Galas la seva visita, el seu entusiasme i la seva capacitat didàctica per a ajudar el centre en les tasques d’acompanyament tutorial i orientador. Us desitgem el millor per al vostre futur, acadèmic, professional i personal! Fins aviat!


Xarxes socials:


Els Matins de la Química - XIV Edició

02-02-2017

El dia 2 de febrer de 2017, els alumnes de batxillerat de Química de l'Institut Illa de Rodes participaren a la XIV edició dels Matins de la Química a la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona.
El matí començà distés on després d'una conferència que els permeteren tenir un primer contacte amb el món de la química, realitzaren 4 tallers experimentals als laboratoris de la Facultat de Ciències. La jornada també comptà amb una visita guiada pels laboratoris de recerca, on s'explicaren les línies d'investigació que duen a terme els professors del Departament de Química de la Universitat de Girona.

Xarxes socials:


El gust per la lectura. Hi participem.

02-02-2017

Des de l’Institut Illa de Rodes participem en el XXII Concurs El Gust per la Lectura, organitzat pel Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics. El concurs parteix d’una sèrie de propostes de lectura a les quals s’associen uns materials didàctics per aprofundir en l’obra, de les quals n’ha de sortir un treball per presentar al concurs. Hi pot participar l’alumnat des de 1r fins a 4t d’ESO i l’alumnat de 2n de batxillerat.

De cada modalitat se seleccionaran dos treballs finalistes, d’entre els quals es triarà el guanyador, que es donarà a conèixer en l’acte de cloenda que se celebrarà a Barcelona al juny, al qual es convidarà tots els alumnes finalistes.


Xarxes socials:


Taller de teatre al Cicle Formatiu CAFEMN

30-01-2017

Al llarg dels mesos de gener i febrer es realitzen 5 sessions de dos hores  de teatre emmarcades en l’assignatura de Dinàmica de Grups. El professor de teatre Salva Manera és l’encarregat de dinamitzar aquestes sessions amb l’objectiu principal d’ajudar als alumnes del cicle formatiu ha treballar la seva expressivitat, perdre la vergonya i construir el seu propi  personatge.

Aquests aspectes són molt importants per la seva formació com a guies d’activitats en el medi natural, el treball de cara al públic i la capacitat creativa dels nostres alumnes. Es comencen les sessions amb diferents exercicis d’escalfament , escolta i consciència de grup.

La segona part de cada sessió està basada en la improvisació de petites obres per part dels alumnes. Es treballa en petits grups que van canviant en cada sessió. En la sessió final es representaran davant d’un públic de l’institut les millors improvisacions que hagin escollits els propis alumnes del taller.


Xarxes socials:


VRilla - Història amb Realitat Virtual a 1r d'ESO

30-01-2017

L'alumnat de 1r d'ESO, agrupat en equips, participa en una activitat de Realitat Virtual que s'organitza des de l'àrea de Ciències Socials. L'objectiu és experimentar la història de les civilitzacions d'una manera immersiva per aconseguir un aprenentatge més significatiu.

Us agradaria provar-ho a casa?

 

Només us cal disposar d'unes ulleres tipus Cardboard, connexió wifi i un telèfon mòbil compatible (amb giroscopi) amb una app per poder llegir codis QR. A cada activitat hi descrivim els requeriments tècnics.

Ulleres cardboard

La novetat d'aquest curs és la incorporació de la cultura de la Grècia clàssica amb VRilla, on són els frisos?

Arxiu pdf de VRIlla, on són els frisos?

 

El curs passat vàrem començar l'experiència amb VRilla, buscant Nefertiti, un viatge virtual per aprendre aspectes de la civilització egípcia.

Arxiu pdf de VRilla, buscant Nefertiti

 

Si ho proveu, us agraïrem molt si responeu la corresponent enquesta de valoració.

Moltíssimes gràcies a les famílies per ajudar-nos en aquesta activitat educativa d'aprenentatge mòbil! 




Xarxes socials:


Exposicions orals dels Treballs de Recerca

28-01-2017

Aquesta setmana l'alumnat de 2n de Batxillerat està preparant les presentacions orals dels Treballs de Recerca que han redactat des del curs passat. El treball de recerca compta un 10% de la nota global de batxillerat.

Al web del nostre centre hi podeu trobar diversos apartats que us poden orientar: com preparar bones presentacions o l'exposició oral (cliqueu la pestanya Treball de Recerca).

Les sessions públiques davant dels tribunals seran:

De dilluns 30 de gener a dimecres 1 de febrer,

de 4 a 7 de la tarda.

Ànims i molt bon cap de setmana a tots/es!


Xarxes socials:


Taller Reaccions químiques i Itinerari químic de Girona

26-01-2017

El matí del dijous 26 de gener de 2017, l'alumnat de 3r ESO de l'Institut Illa de Rodes visità la ciutat de Girona per realitzar l'Itinerari químic i el Taller Reaccions químiques a CaixaForum. D'aquesta manera, han descobert processos químics que sovint passen desapercebuts i que tenen lloc constantment, també en llocs molts diversos de la ciutat. A més, han treballat la química d'una manera propera, mitjançant experiments atractius i sorprenents.

Xarxes socials:


En Merlí què? La Filosofia fa trempar o destrempar?

12-01-2017

La professora Esther Cruañas, especialista de Filosofia de l'Institut participarà, el proper 25 de gener de 2017 a l'auditori de La Mercè de Girona, en el debat sobre la coneguda sèrie de televisió i l'ensenyament de la Filosofia!

Hi participen també els Instituts Salvador Espriu, de Salt, Montilivi de Girona i l'Institut de Cassà de la Selva.

L'acte comptarà amb la participació del professor Nemrod Carrasco, assessor filosòfic de TV3 per a la sèrie de ficció.

I vosaltres, què en penseu? Aprofiteu els nostres canals de Facebook o Twitter per expressar les vostres opinions.


Xarxes socials: