Darrer dia de curs d'aquest 2020 tan especial i incert.
Tot el profesorat i alumnat ha preparat un dia ple d'activitats d'aprenentatge lúdic i celebració per acomiadar-nos de l'any, i desitjar-nos un Bon Nadal i un millor 2021. Des de la direcció de l'Institut hem pogut traslladar a l'alumnat el nostre agraïment per tots els esforços realitzats i el desig de reveure'ns el dia 11 de gener de 2021 en unes condicions millors a les actuals.
Gràcies a tothom!
Bon Nadal, i millor 2021.
El passat mes de novembre l’alumnat de 3r d’ESO va poder finalitzar el projecte mapa de ball vinculat a la matèria d’educació física. Aquest projecte, que es va iniciar el mes de gener del curs passat, no es va poder acabar pel confinament i s’ha finalitzat ara amb una representació al teatre, per classes, on els han gravat per fer un muntatge. Aquest muntatge, realitzat per l’ajuntament, s’estrenarà properament.
El dijous dia 3 de desembre, els alumnes de 1r i 2n BAT que cursen la matèria de Física han realitzat un taller pràctic sobre l’acústica: camp de la Física que es dedica a l’estudi del so i dels seus efectes. Han consolidat els conceptes introduïts a l’aula (freqüència, longitud d’ona, amplitud, timbre, i interferències constructives i destructives), a partir de la realització d’experiments amb diapasons, generadors de freqüència i altres instruments, han visualitzat les propietats fonamentals de les ones. Els alumnes han participat activament del taller i han fet aportacions molt interessants.
El club de lectura de l’institut s’ha posat en marxa, aquest curs amb 45 participants, repartits entre 1r i 4t d’ESO. La primera sessió del club es va portar a terme el dia 10 de novembre i va correspondre al segon cicle d’ESO. L’alumnat havia llegit el thriller Tots estimem l’Emma, d’Àngel Burgas, un autor que ja coneixien perquè havien llegit Noel et busca a 1r d’ESO. La segona sessió es va portar a terme dimarts 1 de desembre i va correspondre a l’alumnat de 1r cicle d’ESO, que havien llegit Thornhill, una història que utilitza dos llenguatges, la il·lustració i el text, per parlar de temes com el buylling, la por, la incomprensió i la soledat.
Dilluns 23 de novembre els alumnes de 1r d’ESO varen realitzar una sortida guiada per la zona boscosa de Roses. L’activitat consistia en una sessió mixta entre dinàmiques i jocs de presentació del parc natural i els seus ecosistemes i, mitjançant l’observació directa, l’estudi del bosc mediterrani de la terra baixa mediterrània així com també l’estratègia de les espècies piròfites davant un incendi forestal.
L’alumnat va poder identificar i inventariar, en grups de 5 o 6 persones, les espècies arbòries, arbustives i herbàcies més comunes del bosc mediterrani analitzant transsectes de 20m2 que un cop finalitzada l’activitat, es posaven en comú les dades recollides per cada grup per tal d’extrapolar la diversitat d’espècies vegetals que hi ha al bosc mediterrani.
La darrera setmana els alumnes de 3r d’ESO han realitzar un Taller d’iniciació als primers auxilis. L’Esther, de Creu Roja, els ha explicat com actuar en cas d’emergència seguint el protocol PAS: Protegir, Avisar i Socórrer. A més, també han après a fer una exploració inicial de l’accidentat, a realitzar una reanimació cardiopulmonar i la posició lateral de seguretat o a dur a terme la maniobra de Hemlich en cas d’una obstrucció de la via aèria. Només el 30% de la població a Catalunya té nocions de primers auxilis que podrien ajudar salvar vides en cas d’emergència.
Aquest dilluns 2 de novembre els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa Biologia i Geologia van realitzar la sortida Ecologia del foc per la zona boscosa de Roses. L’activitat va consistir en una sessió mixta entre dinàmiques i jocs de presentació del parc, els seus ecosistemes i una ruta per observar les adaptacions al foc i al vent en els diferents ambients. Els alumnes varen fer un estudi mitjançant un inventari forestal analitzant parcel·les de 40m² per grups de treball: autònomament varen utilitzar guies i claus dicotòmiques per identificar les espècies vegetals més característiques i les seves adaptacions, així com també la realització de càlculs de perímetre i alçada de la vegetació existent.
Els dies 19, 20 i 21 d'octubre tot l'alumnat de 4t d'ESO que cursa la matèria d'anglès va realitzar una estada d'immersió lingüística en llengua anglesa a l'alberg de la Xanascat de l'Escala. Aquesta sortida va estar organitzada pel Departament d'Educació i subvencionada pel Fons Social Europeu.
L'objectiu principal de l'estada era que l'alumnat aprengués anglès, però també que aprengués a gaudir de la llengua tot treballant i jugant, tal i com ho faria en la seva llengua materna. La immersió lingüística crea un entorn on els participants perden la por a expressar-se en anglès, a partir de la necessitat i es veuen inclinats al seu ús, sense bloquejar-se, de manera molt semblant a la que es trobarien a l'estranger. També aquesta estada va oferir un entorn idoni per a la pràctica de valors com ara el respecte al company, el coneixement del territori i el sentit de responsabilitat que implica la pertinença a un grup. Tot, en el marc de la convivència, que els potencia.
Dimecres 7 d'octubre els alumnes de 1r d'ESO van tenir l'oportunitat de participar en la xerrada i en el toca-toca de diferents animals, principalment rèptils. L'objectiu del taller és apropar als alumnes a la fauna exòtica per tal de fer-los coneixedors de la seva perillositat si els adquireixen com a mascotes, així com també la greu problemàtica que poden causar en moltes espècies de flora i fauna autòctones si són abandonades i alliberades en el medi natural.
Alguns dels animals que vam poder veure (i segons quin d'ells tocar) van ser el drac barbut australià (Pogona barbata), la falsa corall (Lampropeltis triangulum), la pitó (Phyton molurus), la tortuga de terra (Geochelone sulcata), la tortuga aligator o tortuga caimà ( Macrochelys temminckii), el vidriol (Anguis fragilis), el camaleó(Chamaeleo sp), granotes del gènere Dendrobates, entre d'altres.
Us donem la benvinguda al nou curs escolar 2020-2021. L'hem preparat amb l'objectiu que els vostres fills i filles aprofitin al màxim el seu temps escolar d'estudi, estiguin segurs sanitàriament, i el desenvolupament general sigui de MÀXIMA NORMALITAT, malgrat la situació de pandèmia. Us faig arribar informacions importants que heu de tenir presents:
El curs s'inicia el dia 14 de setembre de 2020, en modalitat presencial, amb aquest horari d'incorporació gradual i progressiva:
08:10 >> Cicle Formatiu de Grau Mitjà
09:00 >> 1r ESO (acabament a les 12:30)
09:30 >> 2n ESO (acabament a les 12:30)
10:00 >> 3r ESO (acabament a les 12:30)
10: 30 >> 4t ESO (acabament a les 12:30)
11:00 >> 1r i 2n de Batxillerat (acabament a les 13:00)
A partir del dia 15 es seguirà l'horari regular, a ESO, Batxillerat i Cicle Formatiu de Grau Mitjà.
Els estudis de Cicle Superior de Formació Professional s'inicien el dia 21 de setembre.
Important! L'alumnat haurà d'accedir al centre, obligadament, amb mascareta i mantenint la distància de seguretat indicada per les autoritats sanitàries. Les famílies heu de seguir les indicacions de control simptomatològic dels vostres fills i filles.
L'alumnat que desitgi matricular-se a alguna de les modalitats dels ensenyamentsa esportius (Salvament i Socorrisme; Vela; Piragüisme) podran fer-ho entre els dies 8 i 14 de setembre.
Teniu tota la informació a la web dels ensenyaments esportius de l'Institut Illa de Rodes.
A l'atenció de les famílies de 1r d'ESO.
Benvolguda família,
Finalment hem pogut disposar de l'autorització per a realitzar les reunions de famílies, garantint les mesures de seguretat sanitària, de manera presencial i amb l'aforament màxim permès. Hem decidit prioritzar les reunions de les famílies de 1r d'ESO, que s'incorporen per primera vegada al centre educatiu.
La reunió de famílies es realitzarà el proper dimecres 9 de setembre de 2020, entre les 6 i les 8,30 de la tarda. Hi podrà assistir un/a sol/a progenitor/a per família, en l'horari assignat.
Per tal de fer-ho possible, hem organitzat la reunió per escoles de procedència i per franges horàries. En cadascuna d'aquestes franges, els membres de l'equip directiu us atendrem en grups petits de 10 persones i us facilitarem la informació necessària per a l'inici del curs.
Organització de les reunions
De les 6 a les 6,45 de la tarda, assisteixen famílies de l'alumnat dels centres:
De les 6,45 a les 7,30 de la tarda, assisteixen famílies de l'alumnat de
De les 7,30 a les 8,15 de la tarda, assisteixen famílies de l'alumnat de
Recordeu que l'ús de la mascareta és obligatori. Disposareu de gel hidroalcohòlic per al rentat de mans.
A l'espera de fer-ho durant la reunió, rebeu una molt cordial salutació.
Josep Lluís Tejeda
Director
Benvolguda família,
us donem la benvinguda al nou curs escolar 2020-2021. L'hem preparat, i encara ho estem fent aquests dies, amb l'objectiu que els vostres fills i filles aprofitin al màxim el seu temps escolar d'estudi, estiguin segurs sanitàriament, i el desenvolupament general sigui de MÀXIMA NORMALITAT, malgrat la situació de pandèmia. Us faig arribar informacions importants que heu de tenir presents:
El curs s'iniciarà el dia 14 de setembre de 2020, en modalitat presencial, amb aquest horari d'incorporació gradual i progressiva:
08:00 >> Cicle Formatiu de Grau Mitjà
09:00 >> 1r ESO (acabament a les 12:30)
09:30 >> 2n ESO (acabament a les 12:30)
10:00 >> 3r ESO (acabament a les 12:30)
10: 30 >> 4t ESO (acabament a les 12:30)
11:00 >> 1r i 2n de Batxillerat (acabament a les 13:00)
A partir del dia 15 es seguirà l'horari regular, a ESO, Batxillerat i Cicle Formatiu de Grau Mitjà.
Els estudis de Cicle Superior de Formació Professional s'inicien el dia 21 de setembre.
Important! L'alumnat haurà d'accedir al centre, obligadament, amb mascareta i mantenint la distància de seguretat indicada per les autoritats sanitàries.
La situació de pandèmia NO va permetre realitzar presencialment la reunió d'acollida de famílies i alumnat de 1r d'ESO al mes de juliol, i és incert si es podran realitzar abans de l'inici de curs. En tot cas, cada família rebrà una comunicació electrònica indicant si la informació serà via correu electrònic o per videoconferència, en els propers dies.
L'alumnat de 1r curs de Batxillerat que té matèries pendents del curs 2029-2020 per recuperar s'ha de presentar en el calendari que podeu trobar des d'aquest enllaç.
Cal que s'accedeixi al centre amb mascareta, es mantingui la distància de seguretat en tot moment, i es realitzi el rentat de mans de forma regular.
Una vegada hem deixat enllestit completament l'inici de curs escolar 2020-2021, el centre romandrà tancat fins al dia 1 de setembre. Estigueu molt atents a les informacions que publicarem la darrera setmana d'Agost, quan als aspectes importants del retorn a l'Institut, sobretot aquelles famílies que s'hi incorporen per primera vegada.
Us arribaran informacions via pàgina web, correu electrònic i en el cas de l'alumnat de 2n d'ESO en endavant, també a través de la missatgeria interna de Clickedu.
Per a qualsevol necessitat al llarg del periode de tancament per vacances, dirigiu-vos via correu electrònic a l'adreça direccio@illaderodes.cat
Molt bon estiu!
Josep Lluís Tejeda Martínez
Director
El període de matriculació als Cicles Formatius de Formació Professional serà des del dia 1 al dia 7 de setembre de 2020, presencialment a la secretaria de l'Institut.
Horari: de les 08:30 a les 14:00 (Cal reservar cita prèvia)
Instruccions de matrícula CAFEMN
Reservar cita prèvia CAFEMN >>> Cliqueu AQUÍ
Instruccions de matrícula TSEAS
Reservar cita prèvia TSEAS >>> Cliqueu AQUÍ
L'alumnat que s'ha de matricular als estudis de Tècnic esportiu de Grau Mitjà en Salvament i Socorrisme, han de seguir aquestes INSTRUCCIONS.
L'alumnat que s'ha preinscrit al Cicle Formatiu de Grau Superior d'Ensenyament i Animació Sòcioesportiva per al curs 2020-2021 pot consultar la llista d'admesos en aquest enllaç. I la llista d'espera en aquest enllaç.
L'alumnat que s'ha preinscrit al Cicle Formatiu de Grau Mitjà en conducció d'activitats físicoesportives en el medi natural per al curs 2020-2021 pot consultar la llista de l'alumnat admès en aquest enllaç. I de l'alumnat en llista d'espera en aquest enllaç.
L'alumnat que s'ha preinscrit al Cicle Formatiu de Grau Mitjà en conducció d'activitats físicoesportives en el medi natural per al curs 2020-2021 pot consultar la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l'ensenyament en primera petició ordenada definitiva a 20/07/2020 en aquest enllaç.
L'alumnat que s'ha preinscrit al Cicle Formatiu de Grau Superior d'Ensenyament i Animació Sòcioesportiva per al curs 2020-2021 pot consultar la llista amb el barem definitiu en aquest enllaç.
L'alumnat que s'ha preinscrit al Cicle Formatiu de Grau Superior d'Ensenyament i Animació Sòcioesportiva per al curs 2020-2021 pot consultar la llista amb el barem provisonal en aquest enllaç.
En el cas que no estigueu d'acord amb les dades que s'hi esmenten, podeu presentar una reclamació motivada davaht de la direcció de l'Institut Illa de Rodes, entre els dies 14 i 16 de juliol de 2020.
L'alumnat que s'ha preinscrit al Cicle Formatiu de Grau Mitjà en conducció d'activitats físicoesportives en el medi natural per al curs 2020-2021 pot consultar la llista amb el barem provisonal en aquest enllaç.
En el cas que no estigueu d'acord amb les dades que s'hi esmenten, podeu presentar una reclamació motivada davaht de la direcció de l'Institut Illa de Rodes, entre els dies 10 i 14 de juliol de 2020.
Aquesta informació és EXCLUSIVA per a l'alumnat nou que s'incorpora, per primera vegada, a l'Institut Illa de Rodes.
El dia 7 de juliol de 2020 s'ha publicat la llista definitiva d'alumnat admès a l'Institut Illa de Rodes (ESO i Batxillerat).
Podeu consultar el resultat de l'assignació als enllaços següents:
O bé a la web "Estudiar a Catalunya", des d'aquest enllaç per a ESO, i des d'aquest per al Batxillerat.
Calendari de matriculació
ESO >> Del 13 al 17 de juliol de 2020
La gestió de la matriculació s'ha de fer presencialment. Cal demanar cita prèvia a través d'aquest aplicatiu, o bé a través de trucada telefònica al 972154383.
Batxillerat >> Del 8 al 14 de juliol de 2020
Demaneu cita prèvia telefònicament al 972154383
Documentació a aportar en la matriculació
1. Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents comprovants de la filiació.
2. Fotocòpia del DNI del/s progenitors (pare/mare/tutors legals)
3. Fotocòpia del DNI de l'alumne/a si és major de 14 anys.
4. Fotocòpia del carnet de vacunacions on constin les dosis de vacunes rebudes i les dates corresponents. Si no es té carnet de vacunacions cal presentar un certificat mèdic oficial o el carnet de salut amb les dosis de vacuna rebudes i les dates corresponents. Si el noi o la noia no han estat vacunats per indicació mèdica o per altres circumstàncies, cal presentar un certificat mèdic oficial justificatiu.
5. Quan el domicili al·legat a la sol·licitud de preinscripció no coincideixi amb el domicili del DNI cal presentar fotocòpia del DNI renovat amb la nova adreça, o bé comprovant d'empadronament al municipi.
Informació sobre llibres de text i material
Disposeu, a la pàgina web de l'Institut, de les llistes de llibres de text en ús per al curs 2020-2021. El període d'adquisició de llibres s'iniciarà el dia 15 de juliol. En formalitzar la matrícula us lliurarem les instruccions per a fer-les i el sistemes de suport de l'AMPA per a l'adquisició. Convé que, prèviament, hagueu comprovat les llistes dels llibres amb detall.
Ja fa uns anys que des del departament de llengua catalana de l'institut participem en el Certamen de Lectura en Veu Alta, una activitat que pretén estimular el desig de llegir, de millorar la dicció, de comprendre i d'interpretar un text. Aquest curs que, a causa de la Covid-19, no s'han pogut portar a terme les fases pròpies del certamen, els organitzadors han decidit impulsar la participació dels centres inscrits en l'activitat #acasallegimenveualta.
L'alumnat d'ESO de l'institut hi ha pogut participar. D'entre els participants, 10 vídeos han estat seleccionats per formar part de la pàgina oficial del certamen (http://www.lecturaenveualta.cat/) i la resta són una mostra de la lectura en veu alta que ha fet bona part de l'alumnat durant l'etapa de confinament que ens hem vist obligats a viure. Podeu veure aquí tots els videos.
Llista de participants
Bassma Aatani, 1r ESO https://www.youtube.com/watch?v=rCwvssemwXE
Jana Compte, 1r ESO https://www.youtube.com/watch?v=DdhkJZ6139M
Núria Subirós, 1r ESO https://www.youtube.com/watch?v=MCCwst2vANM
Mariona Vilà, 1r ESO https://youtu.be/chImO6jqWjk
Maia Flor-Laguna, 2n ESO https://www.youtube.com/watch?v=ysXzy0_ju5Y
Isaac Quesada, 2n ESO https://www.youtube.com/watch?v=sZWEwlZwnio
Helena Rodríguez, 2n ESO https://youtu.be/QJejeMJ70II
Julia Rodríguez 2n ESO https://youtu.be/b-wEFcU0IA4
Adrián San Miguel, 2n ESO https://youtu.be/UTQLsSjU-iU
Ikram Akharfi, 3r ESO https://www.youtube.com/watch?v=M8faXIx6t1c
David Doménech, 3r ESO https://www.youtube.com/watch?v=8Qv42ZTaV4Y
Nina Jaume 3r ESO https://youtu.be/dkPmO5HMZ1Y
Zakaria Aatani, 4t ESO https://www.youtube.com/watch?v=vTL_SoJB0F0
Ona Parada, 4t ESO https://www.youtube.com/watch?v=rmQN3cExQyw
Anna Vilà, 4t ESO https://www.youtube.com/watch?v=oH57gY43dG0
Pol Ribera, de 3r d’ESO, ha estat guardonat amb un dels premis Sambori de narrativa corresponent a la demarcació de Girona-Catalunya Nord. Malauradament, aquest curs l’emergència sanitària de la covid-19 ha obligat a anul·lar les festes de demarcació del Premi Sambori, en què s’havien d’entregar els guardons als premiats.
Aquest 2020, la convocatòria del XIVè Premi Sambori ha rebut 362 textos de 82 centres educatius a la demarcació de Girona-Catalunya Nord, que comprèn les comarques del Gironès, Pla de l’Estany, Alt Empordà, Baix Empordà, Selva Interior, Selva Marítim i Catalunya Nord. La participació en el Sambori ha anat augmentant any rere any fins a convertir-se en el premi literari escolar amb més participació d'Europa.
En Pol ha aconseguit el guardó amb una narració titulada ‘Anys de broma’, un text que ens explica la història, com diu la primera frase de l’escrit, d’un nen i la guerra. Us convidem a llegir-la aquí.
L’enhorabona, Pol!
Dijous dia 11 de juny a les 19h s'ha estrenat la projecció del vídeo de "Carrers", coreografía que aquest any es realitza del del projecte Mapa de Ball amb la companyia Agitart. En aquest vídeo han participat alguns dels nostres alumnes de 2n d'ESO juntament amb alumnes de diversos instituts de Figueres.
Ja podeu consultar la Llista baremada definitiva de l'alumnat que sol·licita plaça als estudis d'ESO.
Guia de la preinscripció a CFGS (TSEAS) 2020-2021
Jornada de Portes Obertes (Videoconferència via ZOOM)
Dimarts 9 de juny, a les 7 de la tarda
https://us02web.zoom.us/j/82966411356
1. Informació general
Les dates publicades pel Departament d'Educació per a la preinscripció de CFGS són:
Del dimecres 10 al 17 de juny (telemàtica)
Presentació de documentació fins al dia 18 de juny
Disposeu de tota la informació oficial a la web del Departament d'Educació.
I també a la nostra pàgina web
2. Suport PRESENCIAL a la preinscripció
El podrà fer en el següents dies i hores:
Dilluns 15, dimarts 16 i dimecres 17 de juny à de les 09:00 a les 13:45
Cal reservar cita prèvia:
Per telèfon: 972.15.43.83
A través del nostre web
3. Calendari de preinscripció i matriculació
Presentació de sol·licituds: del 10 al 17 de juny (Cita prèvia els dies 15,16 i 17)
Llista de sol·licituds amb la puntuació provisional: 13 de juliol de 2020
Presentació de reclamacions: del 14 al 16 de juliol de 2020
Llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions: 20 de juliol de 2020
Sorteig del número de desempat: 20 de juliol de 2020, a les 11 hores
Llista ordenada definitiva: 23 de juliol de 2020
Oferta final de places escolars: 28 de juliol de 2020
Si necessiteu contactar amb el centre, feu-ho a través del correu electrònic iesilladerodes@xtec.cat, o bé al telèfon 972154383, al llarg dels dies de presentació de sol·licituds.
Benvolguda família
El proper 1 de juny de 2020 s'inicia, coincidint amb la Fase 2 del desescalament del confinament social a causa de la crisi del COVID19, l'obertura pautada i parcial de les activivats presencials a l'Institut. En el document que podeu consultar aquí teniu les dades generals més rellevants, especialment quant a la seguretat de l'alumnat i el personal. I també a la tipologia de les activitats que es duran a terme presncialment a l'Institut.
Molt important!!
L'alumnat de 2n de Batxillerat i Cicles Formatius ja disposa d'una comunicació sobre els dies, hores i condicions d'accés i presència a l'Institut.
Quant a l'alumnat d'ESO i 1r curs de Batxillerat cada família rebrà, al llarg de la propera setmana, un missatge de correu indicant quin(s) dia(es) i hores està prevista i planificada la presència del seu fill o filla a l'Institut. Atès que aquests nivells no tindran presència a l'Institut fins, com a mínim el dilluns 8 de juny, tindreu temps suficient per a planificar la logística familiar al respecte.
Hem preparat tot el Pla per garantir la seguretat dels vostres fills i filles, i la del personal del centre. Assistir al centre el(s) dia(es) i hora(es) que us comunicarem és segur, i té tot el sentit humà, educatiu i pràctic. És a dir, l'alumnat que assisteixi, seguint les indicacions se sentirà (i sobretot, estarà) segur. I les activitats i informacions a facilitar són rellevants.
En tot cas, però, és la família la qui finalment autoritzarà la seva presència a l'Institut a través d'una declaració responsable que també us lliurarem i que l'alumnat ha de portar obligadament plena i signada (en format mòbil, preferentment, a través d'una imatge escanejada).
Hi haurà, més endavant, una informació respecte de canvis en la gestió del centre i de l'AMPA respecte dels llibres de text, que reduiran notablement les despeses que cada família ha de suportar anualment. Hores d'ara estem encara pendents d'una concreció de terminis i aspectes de procediment.
Mentrestant l'activitat lectiva, el seguiment tutorial, l'orientació i el suport a alguns processos administratius segueix en modalitat telemàtica.
Rebeu una molt cordial salutació
Josep Lluís Tejeda
Director
Jornada de Portes Obertes
Dilluns 1 de juny, 7 de la tarda
1. Informació general
Les dates publicades pel Departament d'Educació per a la preinscripció de Cicles Formatius de Grau Mitjà són:
Del dimecres 2 al 8 de juny (telemàtica)
Presentació de documentació fins al dia 9 de juny
Disposeu de tota la informació oficial a la web del Departament d'Educació.
I quant als Ensenyaments Esportius de Règim Especial (Salvament/Socorrisme, Vela i Piragüisme), disposeu de tota la informació a la web de Preinscripció.
Presentació de sol·licituds: del 2 al 17 de juny de 2020
2. Suport PRESENCIAL a la preinscripció als Cicles Formatius de Grau Mitjà (CAFEMN)
El podrà fer en el següents dies i hores:
Dijous 4 i divendres 5 de juny de les 09:00 a les 13:45
Cal reservar cita prèvia:
3. Calendari de preinscripció i matriculació CAFEMN
Llista de sol·licituds amb la puntuació provisional: 9 de juliol de 2020
Presentació de reclamacions: del 10 al 14 de juliol de 2020
Llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions: 15 de juliol de 2020
Sorteig del número de desempat: 15 de juliol de 2020, a les 11 hores
Llista ordenada definitiva: 20 de juliol de 2020
Oferta final de places escolars: 28 de juliol de 2020
Si necessiteu contactar amb el centre, feu-ho a través del correu electrònic iesilladerodes@xtec.cat, o bé al telèfon 972154383, al llarg dels dies de presentació de sol·licituds.
Ja podeu consultar la llista de barems provisionals corresponent a la Preinscripció d'ESO per al curs 2020-2021. També podeu fer-ho via consulta al web de Preinscripció.
Entre els dies 2 i 5 de juny de 2020 podeu presentar, si no hi esteu d'acord, reclamació a aquest llistat de barem, mitjançant la tramesa d'un correu electrònic a l'adreça iesilladerodes@xtec.cat, on s'indiqui:
Cognoms i Noms de l'alumne
Codi de la vostra sol·licitud de preinscripció
Criteri(s) de puntuació amb els quals no esteu d'acord
Documentació que aporti la verificació del criteri que voleu reclamar.
Trobareu la informació completa del procediment a l'adreça http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/estudis/obligatoris/
Roses, 29 de maig de 2020
Josep Lluís Tejeda
Director
Batxillerat (alumnat d'altres centres)
Presentació de sol·licituds: 27 de maig al 3 de juny de 2020
Cicle formatiu de Grau Mitjà (CAFEMN)
Portes Obertes (videoconferència): 1 de juny de 2020, 19 hores
Presentació de sol·licituds: 2 al 8 de juny de 2020
Presencial amb cita prèvia: dijous 4 i divendres 5 de juny de 2020
Cicle formatiu de Grau Superior (TSEAS)
Portes Obertes (videoconferència): 9 de juny de 2020, 19 hores
Presentació de sol·licituds: del 10 al 17 de juny de 2020
Presencial amb cita prèvia: del 15 al 17 de juny de 2020
Ensenyaments esportius
Salvament i Socorrisme, Vela, Piragüisme (Nou!!)
Pendent calendari
Avui, 23 d'abril, se celebra la diada de Sant Jordi. Cada any, a l'institut, aquest era un dia especial on, des del Departament de Llengua catalana, donàvem els premis literaris dels Jocs Florals. Enguany havíem de celebrar la vintena edició d'aquests premis.
Aquest curs, però, les circumstàncies excepcionals que estem vivint ens han donat l'oportunitat de celebrar la diada d'una manera diferent. Per això hem decidit que publicaríem una selecció d'aquells poemes o d'aquelles narracions més reeixides que ja fa dies que l'alumnat havia presentat a les professores de llengua.
Us convidem a llegir-les, i a comentar-les o a contribuir amb la vostra si ho desitgeu.
Que tingueu un molt bon Sant Jordi 2020.
La segona sessió dels clubs de lectura de l'institut va tenir lloc entre els mesos de febrer i març, depenent del curs. El grup format per alumnat de primer i segon d'ESO es va trobar el dia 3 de març per comentar la novel·la Un fill, d'Alejandro Palomas, que parla d'en Guillem, un nen aparentment tranquil i feliç que amaga un món molt fràgil amb un misteri per resoldre. L'alumnat de 3r i 4t d'ESO es va trobar els dies 11 de febrer i 10 de març, respectivament, per comentar Tòquio, tot sol a la gran ciutat, de Graham Marks, un llibre que parla de l'Adam, un noi que rep una trucada que li capgira la vida i el fa viatjar a l'altra punta de món, on viu experiències noves i colpidores.
Aquests dies la lectura és una excel·lent i molt agradable companyia!
S'ha ampliat el termini de tancament del centre, sense disposar encara de la nova data de represa de les activitats.
Manteniu-vos informats a tracés dels canals informatius del centre.
Totes les famílies i l'alumnat disposen, per un període estimat fins al divendres 27 de març de 2020, d'un Pla de treball per a cadascuna de les matèries en cadascun dels cursos (ESO, Batxillerat i Cicles Formatius). Cada família rep una comunicació de la direcció del centre amb les indicacions per a accedir-hi i uns consells per a la gestió acurada d'aquest Pla de treball acadèmic i personal.
L'alumnat rebrà, si és el cas, indicacions del professorat per a enfocar adequadament la resolució de les activitats proposades i suggerides.
L'Equip directiu i tot el professorat estem compromesos en l'acompanyament familiar i acadèmic en aquests dies de confinament obligat.
Benvolguts/des,
la situació de tancament de centres educatius va ser presa ahir, sense la possibilitat que els centres educatius informessin ordenadament les famílies i l'alumnat de les informacions contrastades i del pla de treball a seguir al llarg del perrìode de tancament. Aquest periode, a dia d'avui, s'estèn entre els dies 13 i 27 de març de 2020.
Aquest és el primer d'una sèrie de comunicats que, de forma regular i quan sigui necessari, anireu rebent al llarg d'aquests propers dies, sense que es pugui determinar avui la durada d'aquest episodi greu i global d'aturada de tota una societat i els seus teixits econòmic i educatiu.
L'objectiu d'aquestes comunicacions serà facilitar-vos informacions fiables per a les necessitats específiques que, en funció del nivell educatiu dels vostres fills, requeriu disposar.
Així doncs us comunico que:
Per tal d'ordenar el flux de comunicació entre el centre i les famílies i alumnat us agrairé que seguiu aquestes indicacions:
- dirigiu les vostres consultes generals a la direcció o bé a través de la missatgeria de Clickedu o bé a través del correu específic direccio@illaderodes.cat.
- compteu que les informacions oficials de l'institut us arribaran sempre des de la direcció via Clickedu (al vostre correu electrònic) o bé via l'eina interna de missatgeria.
- en els casos que sigui necessari, reforçarem les informacions publicant-les als canals informatius i socials del centre. Us aconsellem que també n'estigueu pendents:
Web del centre: http://www.illaderodes.cat
Instagram: https://www.instagram.com/insilladerodes/ @insilladerodes
Facebook: https://www.facebook.com/illaderodes
Twitter: https://twitter.com/illaderodes @illaderodes
Finalment us recomanem que:
- estigueu ben atents a les indicacions que les autoritats, especialment en l'àmbit sanitari, aniran emetent al llarg d'aquest periode excepcional. La conducta individual responsable és la millor garantia de la superació col·lectiva d'aquesta enorme crisi que setem travessant.
- no us deixeu guiar ni condicionar pel munt d'informació especulativa, falsa o malintencionada que circula pels diversos canals informatius, especialment les xarxes sociala de gran abast.
- ajudeu els vostres fills i filles a comprendre quines són les actituds personals, cíviques i responsables que els han de conduir al llarg d'aquests dies. La vostra tasca educativa, en aquestes dates, és clau. Ajudeu-los a complir els requeriments que la situació obliga.
- ajudeu els vostres fills i filles a mantenir, al llarg d'aquests dies, un horari definit de tasques d'aprenentatge i gaudi. Us ajudarem a que sigui així, però la conversa, el joc, la lectura, l'escriptura, l'art, l'esport (sempre que sigui possible), l'estudi, la recerca fins i tot, han de formar part també part d'aquest "confinament" al qual ens hem vist obligats. Avui en dia, les oportunitats de coneixement i aprenentatge en línia són un element disponible i accesible fàcilment. A títol d'exemple, les possibilitats de visites virtuals a museus és cada vegada més extensa.
Rebeu una molt cordial salutació.
Cuideu-vos molt!
Josep Lluís Tejeda
Director
Divendres 28 de febrer l’alumnat de 1r de Batxillerat ha visitat la fira Exporecerca Jove, una fira de recerca internacional on joves de secundària i Batxillerat d’arreu del món poden presentar els seus projectes d’investigació, de tots els àmbits, durant tres dies. És una oportunitat enriquidora tant a nivell acadèmic com cultural, que pot servir al nostre alumnat de model i estímul per portar a terme el seu treball de recerca. En finalitzar aquesta activitat, s’ha completat la sortida amb una ruta per la Barcelona romana, que ha començat per la via sepulcral, ha passat per l’aqüeducte, el temple d’August, la torre, i ha acabat resseguint la muralla fins a la catedral de Barcelona.
Els alumnes de Batxillerat del centre dins l'assignatura d'Educació Física han organitzat unes jornades esportives pels alumnes de les diferents escoles de primària de Roses.
Aquestes jornades s'han realitzat aquest dimecres dia 26 per les escoles Montserrat Vayreda i Els Grecs, i el dijous 27 per les escoles Jaume Vicens Vives i Narcís Monturiol.
Aquestes jornades han servit d'una banda, perquè els alumnes de primària puguin viure una primera experiència al centre, i per altre banda, participar d'una jornada de convivència i esport organitzada pels alumnes de Batxillerat.
Els alumnes de 1r d'ESO del centre també han participat de les activitats acompanyant i participant amb els alumnes de 6è de primària.
Estem molt agraïts al professorat de les Escoles pel seu compromís i guiatge orientador de l'alumnat de 6è dels centres educatius. Fem xarxa educativa!!
Aquest mes de febrer els alumnes de 2n d'ESO han iniciat el projecte "mapa de ball 2020”.
Aquest projecte, vinculat a la matèria d'educació física, consta de 10 sessions pràctiques on els alumnes, entre d'altres continguts, aprenen les escenes que posteriorment donaran lloc a l'espectacle "mapa de ball”. Aquest curs els nostres alumnes representaran la peça que es titula "Carrers” amb els alumnes de 3r d'ESO de l'INS La Jonquera.
Aquesta activitat culminarà el dimecres 29 d'abril al Teatre de Roses amb dues sessions, la del matí on representaran l'espectacle davant dels seus companys i la de la tarda a les 18h (2n A i 2n B) i a les 21h (2n C i 2n D) on actuaran davant de familiars, amics, coneguts i tothom que hi vulgui assistir. L'entrada és gratuïta així que convidem a tothom a assistir-hi!
http://www.rosescultura.cat/ca/programacio/c/2435-carrers-mapa-de-ball.html
Dimarts 18 de febrer l’alumnat de Llengua catalana de 2n de Batxillerat va poder assistir, al Teatre Municipal de Roses, a l’escenificació de la novel·la Mirall trencat, de Mercè Rodoreda, una de les obres cabdals de la literatura catalana.
La Cia Mea Culpa va ser la responsable de l’escenificació de l’obra, que ens explica la tràgica història d’una família barcelonina de principis del segle XX plena de premonicions i records. La mort, el pes de la nostàlgia i els secrets són els conceptes clau de la dramatúrgia, que evoca a l’escenari fragments de vida carregats de detalls simbòlics: la infantesa, les joies, el mirall, el jardí…
Una posada en escena molt moderna, gairebé cinematogràfica, i un toc d’humor per acostar el text al públic, ens van ajudar a gaudir d’aquesta petita meravella.
Dimarts 11 de febrer l'alumnat de 3r d'ESO va passar una bona estona amb les narracions de Jordina Biosca, la protagonista d'una activitat cultural conjunta dels departaments de llengua catalana i castellana que es va portar a terme gràcies a la col·laboració d'editorial Teide.
Jordina Biosca és creadora, narradora, guionista i directora. Ha presentat els seus espectacles en diversos festivals i cicles de narració, poesia i teatre, i ha actuat també en programacions estables. Des del 2005 dirigeix el Festival EVA, EN VEU ALTA, un festival internacional de narració i tradició oral al Penedès. I des del 2014 gestiona el servei de voluntariat cultural lector EVA354 per acostar la lectura en veu alta als col·lectius més vulnerables.
Dimarts, a l'institut, vam poder gaudir d'un espectacle caracteritzat per la intensitat interpretativa i la tria de textos de contingut contundent, i en vam sortir molt satisfets.
Dimarts 4 de febrer l’alumnat de 1r de Batxillerat va assistir a la conferència “Poesia barroca: una literatura per descobrir, una literatura per gaudir”, a càrrec d’Annabel Gràcia, de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes de la Universitat de Girona. Durant la conferència es van descobrir algunes constants i característiques de la poesia barroca, així com la relació entre la poesia i la pintura, dos vehicles diferents per a explicar un mateix missatge.
L'alumnat de Literatura catalana de segon de Batxillerat va participar, divendres dia 31 de gener, a Ex libris, la tercera jornada de literatura catalana i batxillerat adreçada a alumnes i docents de literatura. L'acte, organitzat per l'ICE Josep Pallach, el Departament de Filologia i Comunicació de la UdG i el Departament d'Ensenyament, en col·laboració amb docents de Secundària, es va portar a terme a la Facultat de Lletres i va comptar amb la participació de més de dues-centes persones.
Dilluns 27 de gener l'alumnat de Literatura catalana de 2n de Batxillerat va assistir a la conferència "El cor quiet de Josep Carner: poesia i maduresa”, a càrrec de Lluís Bosch, una activitat emmarcada en un programa de l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes de la Universitat de Girona que pretén oferir un seguit de conferències relacionades amb els continguts del currículum de llengua i literatura a Batxillerat.
Queden convocats els XX Jocs Florals de l'Institut Illa de Rodes.
El divendres passat l'alumnat de 3r d'ESO va assistir al primer assaig de la cantata UAP! 20. L'assaig era al Teatre Municipal El Jardí de Figueres. El matí va ser intens però la feina feta a l'institut es va poder veure amb les ganes, el nivell d'atenció i els resultats artístics dels nostres alumnes.
Com a novetat, aquest any dos alumnes del centre han estat seleccionats per formar part del cor de cambra d'aquest espectacle, cosa que implica que faran de solistes en algunes de les cançons. Quina emoció! Són l'Aina Ros i en Santi Benítez. L'actuació final serà el dimecres 5 de febrer en sessió de matí i vespre. El matí serà pels instituts de la comarca, Pla de l'Estany i Garrotxa i a la tarda serà una sessió oberta a tothom.
Una vegada finalitzat l'episodi meteorològic que ha donat lloc al tancament de l'Institut al llarg dels darrers dies, i comprovat que les instal·lacions de l'Institut es troben en perfectes condicions per a acollir la seva activitat amb seguretat, el centre reprendrà la seva activitat habitual, en tots els seus nivells i cursos, demà divendres 24 de gener de 2020.
Totes les activitats programades per a demà divendres 24 de gener, és a dir les lectives, les avaluatives, les sortides i reunions previstes, així com aquelles activitats que es duen a terme en ubicacions diferents al centre es realitzaran en el lloc, horari i professorat assignat tal i com estava planificat. Compteu-hi, en especial aquell alumnat que demà desenvoluparà sortides o activitats fora del centre.
Rebeu una molt cordial salutació
Josep Lluís Tejeda
Director
Us informem que demà dijous 23 de gener de 2020 l'Institut romandrà tancat davant el previsible empitjorament de l'actual situació meteorològica durant aquesta nit tal i com ens han informat des del Departament d'Educació de Girona coordinadament amb l'Ajuntament de Roses. El Consell comarcal de l'Alt Empordà acaba d'informar de la suspensió dels serveis de transport escolar i menjador a tota la comarca.
Totes les activitats lectives, tant aquelles que es realitzen en les instal·lacions del centre com aquelles que es duen a terme en altres ubicacions queden suspeses.
Les activitats es reprendran normalment el proper divendres 24 de gener, en l'horari habitual.
Salutacions cordials
Us informem que demà dimecres 22 de gener de 2020 l’institut romandrà TANCAT davant el previsible empitjorament de l’actual situació meteorològica durant aquesta nit tal i com ens han informat des del Departament d’Educació de Girona coordinadament amb l’Ajuntament de Roses.
Totes les activitats lectives, tant aquelles que es realitzen en les instal·lacions del centre com aquelles que es duen a terme en altres ubicacions queden suspeses.
Les activitats es reprendran normalment el proper dijous 23 de gener, en l'horari habitual.
Salutacions cordials
Josep Lluís Tejeda
Director
Dimarts 14 de gener l'alumnat de 3r d'ESO ha pogut escoltar les paraules de l'escriptor Roc Casagran, que ha resseguit el procés creatiu de la novel·la Ara que estem junts, llegida durant aquest segon trimestre. Una novel·la de patiment, situada durant la guerra civil i l'exili, però també de lluita i d'esperança, amb dosis d'humor.
L'autor ha explicat què l'ha portat a escriure una obra sobre uns fets que no ha viscut personalment i les dificultats amb què ha topat per aquest mateix motiu. Finalment, ha destacat la possibilitat de connectar aquell passat amb fets ben presents en el nostre dia a dia. I és que, en un món on cíclicament es van repetint unes mateixes actituds, recordar la història ens pot ajudar a fer un món més just.
Aquest dijous 14 de gener, i dins del seu projecte Teatre i Literatura, la companyia Teatre de Ponent ha acostat a tot l’alumnat de Batxillerat, de forma atractiva i actualitzada, una figura tan representativa de la literatura castellana dels Segles d’Or com és el Lazarillo de Tormes.
Partint d’una anècdota real, el descobriment l’any 1992 d’una versió antiga de El Lazarillo de Tormes que es trobava amagada darrera de la paret d’una biblioteca en obres, els actors ens han fet viatjar fins el segle XVI. El joc comença quan, enmig de la pols generada per les obres, apareix un home més que centenari que resulta ser Lázaro de Tormes. D’una manera amena i un punt trangressora, el protagonista va portant als joves espectadors del segle XXI pels diferents capítols de la novel·la i els va presentant els diferents amos i senyors que ha tingut, així com les situacions amb ells viscudes, amb la mateixa parla en què està escrita la versió que els alumnes han pogut llegir a classe.
El Lazarillo és enguany una de les lectures prescriptives tant a 1r com a 2n curs de Batxillerat i, a més, serà objecte d’avaluació a la prova de Castellà de les PAU 2020.