El divendres 16 de desembre a les 8 del vespre us esperem a la Quina de l'institut! Organitzada per l'alumnat de 4t d'ESO i en benefici del seu viatge de final de curs, gràcies a totes les persones i empreses col·laboradores hi haurà magnífics lots.
Us hi esperem!
L'alumnat de 1r d'ESO està realitzant la unitat didàctica de suport vital bàsic impulsat des de la matèria d'Educació Física.
El programa SVB neix fruit d'un programa impulsat per l'OMS (www.kids-save-lives.eu) mitjantçant l'European Resuscitation Council (ERC) amb l'objectiu de formar a tota la població de la UE en coneixements bàsics de l'actuació front a una aturada cardiorespiratòria. Aquí a Catalunya és el CCR l'impulsor del programa.
Durant aquestes sessions s'aprenen els conceptes bàsics i com actuar davant d'una víctima. El principal objectiu és formar l'alumnat en SVB, actuació davant d'una pèrdua sobtada de consciència. Acabades les sessions sabran valorar si una persona està conscient o inconscient, si respira o no respira i què fer en ambdós casos així com trucar al 112 i quines informacions cal facilitar.
Treballem amb maniquins, cedits pel Centre de Recursos de Figueres, sobre el quals l'alumnat pot practicar la seqüència completa de RCP.
El dissabte 26 de novembre es va celebrar al Cosmocaixa de Barcelona la XIX Trobada d’Escoles Verdes, acte en el que se’ns va lliurar el Distintiu d’Escola Verda després de seguir dos cursos de formació i elaborar el nostre Pla d’Educació per a la Sostenibilitat.
Això suposa també que, enguany, el nostre centre s’incorpora a la Xarxa d’Escoles Verdes, conjuntament amb 77 centres més.
El distintiu d’Escola Verda reconeix el compromís del nostre centre de treballar en la construcció d’uns entorns més sostenibles.
Una bona colla d'alumnes del centre ha participat en el Gran Recapte d'aliments que ja s'ha consolidat com una de les grans fites solidàries de Catalunya.
L'alumnat hi ha participat voluntàriament i ha realitzat aquesta col·laboració coordinada pel president de Caritas de Roses, Josep Cristina, entre el divendres 24 i el dissabte 25 en els diversos supermecats de Roses.
Des de l'institut felicitem l'alumnat que ha participat desinteressadament en aquest acte solidari tan necessari i que permetrà ajudar les persones més vulnerables.
Podeu trobar més informació seguint l'enllaç Gran Recapte
El dimecres 23 de novembre, l'alumnat de 1r i 2n de batxillerat del batxillerat científic i tecnològic va visitar la Universitat de Barcelona (UB) per assistir a una conferència sobre nombres primers a càrrec del Sr. Francesc Fité.
Fité va presentar l'evolució de la recerca de nombres primers des d'Euclides fins a John Torrence Tate, Jr. Així, l'alumnat va conèixer quina ha estat , al llarg dels segles, la contribució de nombrosos matemàtics com Fermat, Euler, Germain o Gauss i va aprendre les bases de l'aritmètica modular.
Tot seguit, l'alumnat es va traslladar a unes aules d'informàtica de la universitat per implementar, sobre un programa, el test de Lucas-Lehmer. Aquest test s'utilitza per trobar alguns dels nombres primers més grans que es coneixen. Abans de finalitzar el taller es van plantejar alguns problemes de caire més teòric per estimular la curiositat dels estudiants.
L'anunci de licitació i la resta de la documentació de l'expedient del contracte de neteja de l'insitut ja està publicada a la Plataforma de Serveis de Contractació Pública (PSCP).
El 7 de desembre de 2022 finalitza el termini de presentació de proposicions per al contracte de neteja i està prevista la convocatòeria de la Mesa de contractació per al dia 14 de desembre.
Podeu consultar la informació en aquests enllaç:
(Per poder obrir aquest enllaç cal fer-ho a través de Firefox. En altres navegadors, pot donar-vos error de càrrega)
Com a escola verda que som, el divendres 4 de novembre es va constituir el Consell de representants verds de l'institut en què hi participen dos alumnes de cada classe, des de 1rESO fins a 2n de Batxillerat, que han estat escollits per la resta de companys i companyes.
La finalitat d'aquestes reunions que se celebren trimestralment és aconseguir que l'alumnat aporti les seves propostes i participi en l'organització d'accions per fomentar la sostenibilitat, l'estima i la cura del seu entorn dins i també fora de l'institut. En aquesta primera trobada ja han sorgit molt bones idees per millorar la cura i la neteja de les aules i patis, per fomentar el reciclatge i l'ús d'embolcalls i envasos reutilitzables a l'institut i també per fer campanyes de conscienciació en temes de sostenibilitat entre els seus companys i les seves companyes.
Els dies 19 i 20 d'octubre l'alumnat de 3r i 4t d'ESO va realitzar una cursa d'orientació a la Ciutadella de Roses.
Els i les alumnes de 1r del cicle de grau mitjà, el GUIAMN, van encarregar-se de l'organització i el guiatge de la jornada.
Durant les 4 hores que va durar l'activitat, l'alumnat va treballar per parelles i en petits grups amb l'objectiu de realitzar els diversos recorreguts proposats en el menor temps possible. A més, molts d'ells van descobrir que es pot realitzar activitat física interpretant un mapa i superant els diferents obstacles que es van trobant.
Des de l'equip docent fem una valoració molt positiva de l'experiència i volem seguir aprofitant els recursos de l'entorn proper per desenvolupar la nostra tasca.
Del 19 al 28 de setembre l'alumnat de 3r d'ESO ha realitzat la unitat didàctica d'esports nàutics al GEN de Roses. Cada grup ha treballat un total de 8 hores, repartides en 2 dies. Durant aquestes sessions han tingut l'oportunitat de fer vela a mar obert així com una primera aproximació a altres esports aquàtics com ara caiac, windsurf i paddle surf.
Han rebut nocions de teoria i han pogut experimentar i practicar esports que es realitzen al municipi però que molts no havien provat mai.
L'objectiu des de la matèria d'educació física és fer una primera aproximació a noves activitats esportives, poder-les provar i conèixer, pel dia de demà, poder triar les que més s'adeqüin a cada alumne/a i gaudir-les.
Des de l'equip docent fem una valoració molt positiva de l'experiència i volem seguir aprofitant els recursos de l'entorn proper per desenvolupar la nostra tasca.
El divendres 23 de setembre vam realitzar les sortides de cohesió de l'alumnat d'ESO, per nivells.
La destinació de cada curs va ser diferent:
- 1r ESO, a Calabuig
- 2n ESO, a Sant Miquel de Campmajor
- 3r ESO, a Sant Ferriol
- 4t ESO, a Vilablareix
A tot arreu l'alumnat va poder realitzar diverses activitats esportives i de cohesió de grup.
Per veure les fotografies dels diversos grups, trobareu l'àlbum "Sortides de cohesió _ESO" al vostre Clickedu.
Ara que ja hem inciat el curs 2022-2023, comencem les reunions d'inici de curs amb les famílies de l'alumnat d'ESO i Batxillerat. Una magnífica oportunitat per trobar-nos amb les tutores i els tutors de l'alumnat.
Calendari de reunions per nivells:
Dijous 22 de setembre, 1r i 2n de Batxillerat
Dijous 29 de setembre, 3r i 4t d'ESO
Dijous 6 d'octubre, 1r i 2n d'ESO
Us hi esperem!
VOLEU SER DEL CLUB DE LECTURA?
Si us agrada llegir i compartir la vostra lectura, podeu apuntar-vos al club de lectura de l’institut, que està a punt de posar-se en marxa. Teniu temps fins al 23 de setembre!
Si feu 1r o 2n d’ESO, llegireu:
Aquesta és la historia de Vintanelalandali, dissetena encarnació de l’Etern Emperador, educada des de petita per agafar les regnes de l’imperi tan bon punt se li despertin els poders. Però també és la historia del Kelan, la vida del qual canvia de cop el dia en què decideix desafiar l’autoritat local.
Un noi d’onze anys que viu a Memphis és el millor llançador de pilota que s’hagi vist mai, però en canvi, parlar no li resulta tan fàcil com el beisbol. No pot dir ni una paraula sense tartamudejar...
La Carla, a punt de complit 14 anys, descobreix que té el poder de preveure desgràcies poc abans que es produeixin. Tancada en un reformatori per ser acusada de bruixa, una nit aconsegueix escapar-se’n...
Si feu 3r o 4t d’ESO o batxillerat, llegireu:
És una història explicada en deu cantonades d’un barri popular de nova York. Un relat absolutament divertit i tendre sobre el que passa quan s’acaben les classes.
En Daniel és un adolescent que decideix portar a terme el que havia de ser només una bretolada, però que acabarà en tragèdia. El sentiment de culpabilitat fa que acabi qüestionant-se moltes de les seves creences.
Perseguida per tots, l’Ab no tem enfrontar-se als homes que s’interposen entre ella i els seus objectius. Arriba a segrestar un adolescent mentre emprèn la fugida per un delicte que ha comès. En Garrett serà el seu companys en un periple a través de l’Oest americà.
Podeu venir a la mediateca a apuntar-vos-hi els dilluns o els divendres durant el 1r pati fins el 23 de setembre.
Places limitades!
L'AFA de l'institut comunica a les famílies empadronades a Roses i sòcies de l'AMPA que no van poder recollir els llibres els dies 5 i 6 de setembre, que podreu recollir-los el proper dilluns 12 de setembre de 4 a 7 de la tarda a la Mediateca de l'institut.
Cal que en el moment de la recollida dels llibres subvencionats per l'Ajuntament de Roses a través de l'AMPA, la família signi un document de rebuda. Si no podeu venir personalment a recollir-los, podeu descarregar-vos el document i portar-lo signat. Amb aquest document signat, els vostres fills podran recollir els llibres.
Si necessiteu contactar amb l'AFA, podeu fer-ho a través del seu correu electrònic: ampailla@gmail.com
Avui hem iniciat el curs 2022-2023, finalment lliures de pandèmia i sense restriccions sanitàries per aquest motiu. Tornem, així, a la normalitat malgrat les mancances de recursos humans i materials, i la manca d'espai del centre.
Hem començat el curs 77 docents i 649 alumnes de tots els estudis que ofereix el centre: ESO, Batxillerat i els cicles formatius de grau mitjà i superior, GUIAM i TSEAS. Més endavant s'hi incorporaran els dels EERE (Ensenyaments Esportius de Règim Especial).
Enguany encetem també el Projecte de direcció per al període 2022-2026.
Molt bon curs!
L'alumnat d'ESO empadronat a Roses i que estigui associat a l'AMPA, ha de recollir els llibres que s'han subvencionat amb l'ajut econòmic de l'Ajuntament de Roses. Els llibres que s'han seleccionat per cobrir l'import que subvenciona l'ajuntament de Roses són majoritàriament nous i no són de reciclatge: ja deveu haver vist que estan marcats en groc a les llistes de llibres que teniu al web del centre.
Recordem que l'institut gestiona i realitza la compra de llibres amb l'ajuda de l'Ajuntament de Roses, gràcies al conveni signat entre l'Ampa de l'Institut Illa de Rodes i l'Ajuntament de Roses per al finançament de llibres de text i/o material digital i del fons de banc de llibres pels alumnes d'ensenyament obligatori que estiguin empadronats a Roses.
En el moment de recollir els llibres haureu de signar el document de rebuda de la subvenció en forma de llibres. Per això, cal que feu la recollida personalment.
Per tal que les persones de l'AMPA puguin lliurar-vos els llibres sense generar esperes llargues, han organitzar la recollida per nivells:
- El dilluns 5 de setembre, de 4 a 7 de la tarda, lliurament de llibres de l'alumnat de 1r i 2n
- El dimarts 6 de setembre, de 4 a 7 de la tarda, lliurament de llibres de l'alumnat de 3r i 4t
L'institut romandrà tancat fins el dia 30 d'agost.
El curs escolar 2022-2023 s'iniciarà el 7 de setembre per als estudis d'ESO, Batxillerat, GUIAM i TSEAS amb horari específic per a cada estudi i nivell, com ja s'ha informat per correu.
En casde necessitat urgent podeu contactar amb nosaltres per correu electrònic a l'adreça direccio@illaderodes.cat
Molt bon estiu!
La direcció del centre
Després que s'hagi matriculat l'alumnat admès i que s'hagi exhaurit la llista d'espera de l'alumnat de continuïtat, queden places vacants per al cicles de grau mitjà GUIAM.
El divendres 22 de juliol a les 9 del matí se celebrarà el 2n acte públic. En aquest acte hi està convocat la resta d'alumnat en llista d'espera.
Les persones que constin a la llista d'espera poden assistir personalment a l'acte o designar representant degudament autoritzat per tal que actuï en el seu nom i representació. Teniu adjunta l'autorització. Si la persona interessada o qui la representi no assisteix a aquest acte a les 9 del matí, no podrà optar a les places vacants i perdrà el dret d'obtenció d'una plaça.
És imprescindible presentar document acreditatiu d'identitat (DNI, NIE o passaport) per assistir a l'acte públic de gestió de llistes d'espera i optar a les places vacants.
La matrícula de l'alumnat que obtingui plaça es formalitzarà a continuació de l'adjudicació.
En Kevin Magsumbol i Adrián San Miguel, que enguany s'han graduat, són els dos alumnes de 4t d'ESO de l'institut que, gràcies als seus excel·lents resultats finals a l'etapa d'ESO, han estat guardonats en els VI Premi a l'Excel·lència que convoca l'ajuntament de Roses.
L'acte de lliurament dels premis s'ha celebrat avui 20 de juliol, a les 7 de la tarda, a la Sala de plens de l'ajuntament de Roses i hi han pogut assistir els guanyadors amb les seves famílies.
Aquests premis premien i reconeixen l'excel·lència acadèmica de l'alumnat. Només els dos millors estudiants de cada centre educatius de Roses, que han d'haver obtingut una nota mitjana superior a 8.50, poden optar a aquest premi. Aquest any, tots ells han obtingut una nota superior al 9.75.
Els premis van ser lliurats per l'alcalde de Roses, Joan Plana, i el regidor d'Ensenyament, Marc Danés. Tots dos van elogiar l'esforç i dedicació dels sis alumnes guardonats i els seus excel·lents resultats.
Enhorabona, Kevin i Adrián!
Per a la gestió de la llista d'espera es realitzaran 2 ACTES PÚBLICS en dos dies diferenciats seguint l'ordre estricte que determina el departament d'Educació i que és aquest:
Acte públic 1
El dimecres 20 de juliol a les 9 del matí se celebrarà el 1r acte públic per a l'alumnat amb continuïtat d'escolarització que està en llista d'espera.
Acte públic 2
El divendres 22 de juliol a les 9 del matí se celebrarà el 2n acte públic. En aquest acte hi està convocat l'alumnat de continuïtat d'escolarització que no hagi obtingut plaça el dimecres 20 de juliol i també la resta d'alumnat en llista d'espera.
Les persones que constin en les llistes d'espera poden assistir personalment a l'acte o designar representant degudament autoritzat per tal que actuï en el seu nom i representació. Tenbiu adjunta l'autorització. Si la persona interessada o qui la representi no assisteix a aquest acte a les 9 del matí, no podrà optar a les places vacants i perdrà el dret d'obtenció d'una plaça.
És imprescindible presentar document acreditatiu d'identitat (DNI, NIE o passaport) per assistir a l'acte públic de gestió de llistes d'espera i optar a les places vacants.
La matrícula de l'alumnat que obtingui plaça es formalitzarà a continuació de l'adjudicació.
Adjunt teniu les instruccions necessàries per fer la matrícula del Cicle Superior d'Ensenyament i Animació Socioesportiva.
Publicació de la llista d'admesos al Cicle Superior d'Ensenyament i Animació Socioesportiva.
Avui 15 de juliol s'ha publicat la llista d'admesos al CF de grau mitjà GUIAM de la resta d'alumnat després que hagi finalitzat la matrícula de l'alumnat admès per continuïtat d'escolaritat.
Les persones admeses en aquesta 2a via d'assignació, cal que formalitzin la seva matrícula el més aviat possible (tot i que el termini acaba el 22 de juliol).
Després que les persones admeses s'haguin matriculat, es podrà convocar l'acte públic per cobrir les places vacants que hagin quedat. La publicació de la convocatòria és farà en aquesta mateixa web i serà immediatament després que les persones admeses s'hagin matriculat o hagin renunciat a la plaça (si finalment no hi estan interessades).
Tal com s'indica des del departament d'Educació, la gestió de les places vacants es farà d'aquesta manera:
Adjunt teniu les instruccions necesàries per fer la matrícula del Cicle de Grau Mitjà de:
GUIA EN EL MEDI NATURAL I DE TMPS DE LLEURE
Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l'ensenyament en primera
petició amb la puntuació resoltes les reclamacions a 05/07/2022
Ja podeu comprar els llibres de text a través d'Iddink!
la pestanya Llibres 2022-2023 hi trobareu:
a) Les llistes de llibres per a cada curs d'ESO i Batxillerat
b) Les indicacions per fer la compra a través d'Iddink, tenint en compte que:
- Si sou famílies empadronades a Roses, el codi que heu d'usar és el 698 (indicacions explicades en el document amb aquest codi). Recordeu que per poder descomptar la subvenció de l'Ajuntament de Roses, a més d'estar empadronats/des a Roses, cal ser soci/sòcia de l'AMPA.
- Si sou famílies NO empadronades a Roses, el codi que heu d'usar és el 342 (indicacions explicades en el document amb aquest codi). Els ajuntaments dels vostres municipis us informaran sobre la subvenció o no dels llibres en cada cas.
Aquest vídeo informatiu us permetrà conèixer el projecte Iddink i el procediment de compra.
TSEAS: Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l'ensenyament de, Tècnic Superior en Ensenyament i Animació Socioesportiva, en primera petició amb la puntuació provisional a 23/06/2022
PROCÉS PER A LA RESTA D'ALUMNAT
Avui 23 de juny el Departament d'Educació ha publicat el llistat d'alumnat, preinscrit en el cicle de Grau Mitjà de Guia en el Medi Natural i de Temps de Lleure, amb la puntuació resolta.
ALUMNAT DE CONTINUÏTAT GUIAMN
Avui 23 de juny el Departament d'Educació ha publicat el llistat d'alumnat, preinscrit en el cicle de Grau Mitjà de Guia en el Medi Natural i de Temps de Lleure, amb la puntuació resolta.
Avui 10 de juny el departament d'Educació ha publicat la relació d'alumnat admès i en llista d'espera per a estudis d'ESO del curs vinent 2022-2023.
Clicant a cada enllaç, podreu consultar:
- relació d'alumnat assignat (admès)
- relació d'alumnat en llista d'espera
- relació d'alumnat preinscrit al centre
També podeu fer la mateixa consulta des de la pestanya preinscripció 2022-2023 del web del centre.
Podeu consultar la puntuació provisional de l'alumnat preinscrit al cicles formatiu GMNTLL en aquests enllaços:
- Relació d'alumnat de continuïtat i puntuació (actualment cursa 4t d'ESO)
- Relació de la resta d'alumnat i puntuació (actualment NO cursa 4t d'ESO)
També podeu fer la mateixa consulta des de la pestanya preinscripció 2022-2023 del web del centre.
El dissabte 4 de juny, al Teatre Municipal de Roses, es va celebrar la festa de lliurament dels premis del 43è Concurs per a la Joventut de l'Alt Empordà d'Òmnium cultural.
També enguany, hi ha hagut 5 alumnes del centre que han guanyat algun dels premis del concurs.
Premi Maria Àngels Anglada de Poesia:
- Nira Hernándex Donat, de 3r d'ESO
- Dhanya Rawtani, de 4t d'ESO
Premi Maria Àngels Aglada de Contes:
- Elsa Berta Muñoz, de 1r d'ESO
- Núria Subirós Ortiz, de 3r d'ESO
- Adrián San Miguel Gonzàlez, de 4t d'ESO
Enhorabona!
El passat 26 de maig els alumnes de 1r d'ESO van poder veure el documental que explica l'odissea d'aquest orca (Ulisses) i del seu entrenador al zoo de Barcelona, l'Albert López. Vam poder parlar directament amb l'Albert, l'exentrenador, que ens va explicar de primera mà la seva vivència i respondre a totes les qüestions dels nois i noies. D'aquesta manera vam entendre la necessitat de l'activisme contra els zoològics i apreciar més el coneixement del medi natural des del propi medi natural i no en entorns artificials com són els zoològics i delfinaris.
Durant més de 10 anys l'orca Ulisses va ser l'estrella del zoo de Barcelona. Al 1994 va ser traslladada al Sea World de San Diego, on encara segueix donant voltes en una piscina.
En Pol Rodríguez, de 2n de batxiilerat, ha participat en la XVI edició dels Premis als Treballs de recerca de Batxillerat de l'Ajuntament de Roses amb el seu TdR "El màrqueting al món del futbol".
Enhorabona, Pol! Has fet una magnífic treball!
Divendres 27 de maig es va portar a terme l'acte acadèmic de lliurament de premis del XXVII Concurs artístic i literari dels Amics de la Unesco de Girona, a la sala d'actes de la Casa de Cultura de Girona. Enguany el tema del concurs s'ha centrat en l'ODS 11 de l'agenda 2030: ciutats i comunitats sostenibles.
El concurs contempla 8 modalitats: article inèdit, auca, carta escrita a mà, dibuix, ex-libris, fotografia, narració i postal i va adreçat a un públic molt ampli, des de mainada d'educació infantil a majors de 30 anys.
L'Ikram Akharfi ha obtingut el 1r premi de la seva categoria en la modalitat de narració i la Lluna Fonolleras ha obtingut el 1r premi de la seva categoria en la modalitat de dibuix.
L'enhorabona a totes dues!
Avui els alumnes de 4t d'ESO han visitat Cotlliure (França) i han realizat un recorregut literari i de l'exili seguint el camí que va fer el gran poeta universal Antonio Machado.
Al matí, han visitat el Castell Reial de Collioure, on molts republicans que fugien de la Guerra Civil Espanyola van ser empresonats; i a la tarda, acompanyats d'en Sergio Barba, guia de la Fundació Antonio Machado, han visitat la tomba del poeta i la Mediateca que porta el seu nom.
Com diuen els versos del poeta Se hace camino al andar...
El dissabte 28 de maig es va celebrar el XIIè Fòrum de Treballs de Recerca de l'Alt Empordà que enguany s'ha celebrat a l'institut de Llançà.
En el Fòrum de TdR es reconeix la bona feina feta per a un parell d'alumnes de cada centre de l'Alt Empordà. L'alumnat exposa el seu TdR i té l'oportunitat de poder veure les exposicions d'alumnes dels altres centres, experiència sempre enriquidora. Cada centre selecciona dos dels millors TdR del curs.
Els dos representants del centre han estat en Zakaria Aatani amb TdR La fatiga i els lactat en la natació; i en Pol Rodríguez amb el TdR El màrqueting al món del futbol
Tots dos ho van fer molt bé. Enhorabona, nois!
Dissabte 28 de maig la Joana Forns, de 1r d’ESO, i en Max Nicodemus, de 4t, s’han desplaçat fins a Santa Coloma de Farners, on s’han celebrat les semifinals dels Jocs Florals de Catalunya corresponents a la demarcació de Girona. Durant l’acte han rebut un obsequi i el diploma de semifinalistes.
El Departament d’Ensenyament ha convocat enguany els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. Els Jocs Florals consten de 15 categories segons el nivell educatiu, nou per a l'educació primària i sis per a l'educació secundària obligatòria. L’alumnat de l’institut hi ha participat en les categories F1 (prosa) i F2 (poesia), corresponents a 1r i 2n d'ESO, i G1 (prosa) i G2 (poesia), corresponents a 3r i 4t d'ESO.
La Joana Forns ha estat la semifinalista de la comarca en la categoria F2 i en Max Nicodemus ho ha estat en la categoria G2.
L’enhorabona!
El dilluns 23 de maig alumnat de 1r d'ESO va realitzar una sortida a la platja dels Palangrers de Roses.
La finalitat de la sortida era descobrir l'aspecte i el comportament d'alguns peixos al llarg d'un transsecte de 10m mar endins, així com també identificar les diferents comunitats d'algues i/o plantes marines utilitzant el mostreig científic a través de quadrants per avaluar la seva cobertura damunt les roques supralitorals.
A causa del mal temps, no tots els grups de 1r van poder realitzar la sortida. Els grups que havien de fer la mateixa sortida el dia 25 de maig encara la tenen pendent, però la faran properament.
El passat dijous 19 de maig l'alumnat que cursa francès a 1r i 2n d'ESO van fer una sortida a Carcassonne.
El programa era una matinal a La Cité de Carcassonne amb l'objectiu de practicar la llengua francesa preguntant i demanant informació en diferents punts del conjunt medieval més important de tota Europa d'aquestes característiques.
Van tenir l'oportunitat d'intercanviar opinions i preguntar a ciutadans francesos sobre diverses qüestions.
Van aprendre moltes coses de Carcassonne i s'ho van passar d'allò més bé.
Dimarts dia 24 de maig el poeta i recitador Josep Pedrals va venir a l’institut amb l’objectiu de portar a terme un recital poètic per a l’alumnat de 4t d’ESO.
Pedrals va néixer a Barcelona l’any 1979 i des del 1997 es dedica a dur la poesia als escenaris, treballant sobretot la sonoritat i la fisicitat del vers. Ha actuat en milers de festivals de diferents llocs d’Europa (Espanya, França, Itàlia, Bèlgica, Alemanya, Portugal, Polònia, Anglaterra, Sèrbia, Croàcia, Escòcia, Xipre, Macedònia, Montenegro...), Àsia (Japó) i Amèrica (EEUU, Mèxic, Brasil, Argentina, Nicaragua, Guatemala...). Ha estat, també, premiat en diversos concursos de recitació, entre els quals l’internacional d’Osaka (2009).
El seu recital a l’institut va ser molt aplaudit.
El dilluns 23 de maig, setanta-quatre alumnes de 3r i 4t d'ESO, tots ells estudiants de francès, van visitar la ciutat de Perpinyà.
Va ser una visita que buscava en tot moment el contacte directe amb la ciutat, la seva gent i la llengua francesa. Demanar horaris, menús i preus, buscar edificis i monuments, transcriure inscripcions, fer un petit reportatge gràfic del edificis més emblèmatics, entrevistar gent al carrer. Aquestes són algunes de les activitats que es van fer.
L'estada va acabar amb una visita guiada al Palau dels Reis de Mallorca. Història, art i llengua per tancar una jornada francòfona a la Catalunya Nord.
Dimecres 18 de maig l’alumnat de 2n d’ESO va fer una passejada pel barri vell de Girona tot explicant diverses llegendes que havien treballat prèviament a l’aula. Gràcies a les seves pròpies narracions vam poder saber, entre d’altres, l’origen de la llegenda del cul de la lleona, vam descobrir qui era el Tarlà, vam conèixer la història de la majordoma de Sant Narcís, vam haver de trobar la gàrgola de la catedral que representa la bruixa que tirava pedres, vam localitzar en Banyeta i el vampir de la Rambla, ens vam emocionar amb la història la Cocollona, mig cocodril, mig papallona, i ens vam sorprendre del fet que les mosques de Sant Narcís salvessin la ciutat.
Divendres dia 13 de maig es va portar a terme la cinquena trobada de clubs de lectura de secundària. En aquesta ocasió es van aplegar més de 200 alumnes de diferents instituts de la comarca: l’Institut de Cadaqués; l’Alexandre Deulofeu, el Cendrassos, l’Olivar Gran, el Narcís Monturiol i La Salle, de Figueres; El Pedró, de l’Escala, l’Institut de La Jonquera i el nostre institut.
L’acte de cloenda, organitzat pel Seminari de professors de Clubs de Lectura de Secundària, amb el suport del Servei Educatiu de l’Alt Empordà, es va portar a terme al Teatre Jardí de Figueres i va constar de dues parts. La trobada es va iniciar amb una xerrada de l’escriptora Care Santos, seguida d’un torn de paraula en què se li van poder fer preguntes. En la segona part de l’acte, l’alumnat es va distribuir en grups formats per estudiants de diferents centres i van dedicar una estona a intercanviar opinions i recomanacions sobre lectures.
El passat dijous 12 de maig l’alumnat de Física i Química de 3r i 4t d’ESO va assistir al taller pràctic sobre reaccions químiques que es realitzà a la sala polivalent del centre.
El taller de reaccions és part del projecte “Reacciona...Explota!” que, emparat per la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la Universitat de Girona, intenta apropar la ciència als instituts i a la societat.
L’alumnat ha participat en les experiències químiques durant el viatge cronològic per les reaccions que han canviat la història de la humanitat.
Enllaços relacionats: Reacciona... Explota! | Experiments de química recreativa (web del projecte)
Reacciona Explota - YouTube (canal educatiu de l’Aythami)
S'ha publicat el llistat provisional d'admesos i exlosos en el procés de preinscripció del cicle formatiu de grau mitjà Guia en el Medi Natural en Temps de Lleure.
Podeu consultar el llistat al cartell d'anuncis del centre o bé clicant aquí
Veualta és el projecte de grup enciclopèdia que té per objectiu promoure la literatura i la llengua entre els joves per mitjà de la lectura compartida en veu alta.
L’alumnat de 3r i 4t d’ESO i de 1r i 2n de batxillerat ha assistit, divendres 29 d’abril, a la representació de l’obra «Cr#sh, tothom pot caure», de la companyia Mea Culpa, al Teatre Municipal de Roses. «Cr#sh» és un espectacle fresc i humorístic que vol parlar de la salut mental a l’adolescència. L’obra situa tres joves en el marc d’una prova esportiva, des d’on reviuen els moments més durs de la seva adolescència, una etapa on no han pogut parlar d’ansietat, d’autoestima ni de salut mental, els temes que l’obra pretén treure a la llum. La intenció de la companyia Mea Culpa és generar una consciència crítica on sigui un mateix qui prengui les decisions, sense estar tan pendent de l’entorn social.
Després de la representació, els nois i noies han participat en un col·loqui molt enriquidor amb els actors de la companyia. Ha estat una molt bona experiència!
Avui dimecres 20 d'abril de 2022 l'alumnat de 2n de batxillerat ha realitzat un taller de literatura, de dues hores de durada, sobre La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda, una de les lectures prescriptives del curs
De la mà de Joan Carles Navarro i a partir d'un recull dels fragment més significatius de la novel·la l'alumnat ha pogut descobrir La plaça del Diamant i els seus personatges, les relacions i vincles que s'hi estableixen, els trets que els caracteritzen: les seves pors, les seves il·lusions, els seus somnis, i de com és la societat i el model de vida que hi surten representats.
Aquest taller de literatura és una iniciativa de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i s'inscriu en el programa anomenat "Lletres a les Aules”, un programa de foment de la lectura i de promoció de la literatura que permet apropar l'alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement i, finalment, estimular i potenciar l'habilitat lectora i el coneixement de la llengua.
L'activitat ha estat molt profitosa per a l'alumnat.
Abans de vacances de Setmana santa, l’alumnat de primer d’ESO ha gaudit de les jornades esportives que els seus companys i les seves companyes de 1r de batxillerat han preparat.
Després de dos anys s’han pogut recuperar aquestes jornades tot i que aquest curs encara s'han hagit de realitzar en petit format a causa de les restriccions per la pandèmia. Totes les activitats s’han desenvolupat en un ambient agradable de col·laboració, relació i participació per part de tot l’alumnat.
Esperem que el curs vinent puguem recuperar el format inicial d’aquestes jornades i poder comptar amb l’alumnat de 6è de primària de les escoles del nostre municipi.
Com cada any l'alumnat de primer de batxillerat realitza, des de l'àrea d'Educació física, la unitat didàctica de multifitness. Són deu sessions realitzades aquest curs al tercer trimestre durant les quals l'alumnat realitza activitats diverses com ara spinning, zumba, trx, tonificació, strong, aquagym...
L'objectiu d'aquestes sessions és donar a conèixer una activitat física diferent a la que el nostre alumnat està acostumat. Poden veure quines activitats ofereix el gimnàs i realitzar "un tastet” de moltes d'elles. Es pretén que aquests nois i noies, que l'any vinent ja no realitzaran educació física en horari escolar, tinguin un ventall més ampli d'opcions i s'engresquin a seguir practicant activitat física més enllà de l'institut.
A més, gràcies a un conveni fet entre l'institut i el poliesportiu, l'alumnat de primer de batxillerat pot gaudir d'una gratuïtat en la matrícula en cas de voler apuntar-se al gimnàs.
Com puc aconseguir que el meu fill/a faci deures quan no en té ganes? Com el puc motivar? Per què s'esforça per unes coses i no per les altres? Com li puc explicar la importància que té allò que fa a l'escola? I com aconsegueixo que estudiï amb temps pels exàmens? Què podem fer les famílies per tal d'ajudar als nostres fills/es a tenir un bon rendiment acadèmic i una bona experiència escolar? Com els podem motivar? Quines eines i recursos podem ensenyar-los per un estudi eficaç?
Per respondre a aquestes preguntes els dimecres 6 i 20 d'abril, de 19:00 a 21:00, es realitzarà aquest taller pràctic adreçat a mares i pares per tal d'acompanyar el vostre fill o la vostra filla en el seu dia a dia a l'institut.
Aquest taller és gratuït per a les famílies perquè està inclòs en el PMOE (Pla de Millora d'Oportunitats Educatives) en què estem inclosos com a centre).
Està organitzat des del grup iddink i l'impartirà l'Albert Soler.
Dijous dia 31 de març l'escriptor Àngel Burgas, autor de Noel et busca, va venir un any més a l'institut per parlar del procés de creació de la seva novel·la amb l'alumnat de 1r d'ESO, que l’ha llegida durant el curs.
Noel et busca és un thriller psicològic que explica la història de l'Enric, un noi que es desperta en un hospital amb un dolor intens al cos i que no recorda res de la seva vida anterior. Però l'obra no és un simple thriller sinó un llibre que té un component moral, que vol fer pensar. En definitiva, la novel·la ofereix l’oportunitat de reflexionar sobre les segones oportunitats.
En finalitzar la sessió, l'alumnat va poder-se endur a casa el llibre signat per l'autor.
El dilluns 28 de març alumnat de 1r d’ESO varen realitzar una sortida guiada fins a la Torre del Vent de Vilaüt. L’alumnat va poder identificar, en grups de 3 o 4 persones, les espècies arbòries, arbustives i herbàcies més comunes del bosc mediterrani i buscar-ne les seves utilitats com a plantes medicinals.
També van conèixer la història sobre la Torre del Vent i la seva situació geogràfica, tot observant i localitzant, amb els prismàtics, les poblacions del voltant.
A causa del mal temps, no tots els grups de 1r van poder realitzar la sortida. Els grups que havien de fer la mateixa sortida el dia 30 de març encara la tenen pendent.
El proper dimecres 30 de març, celebrarem la sessió informativa sobre el Batxibac, a les 19:30 del vespre.
El termini de preinscripció, que és presencial, és entre el 28 de març i l'1 d'abril. El mateix dimecres us podrem lliurar els documents per a la formalització de la preinscripció.
Dimecres 23 de març a les 6 de la tarda, al Teatre Casino Llagosterenc, de Llagostera, Pol Ribera Cámara, de 1r de batxillerat, va recollir el 1r premi de narrativa de la seva categoria corresponent als I Premis Literaris Antònia Adroher i Pascual de Narrativa i Poesia Escolar.
Aquests premis literaris tenen com a objectiu la sensibilització en temes socials (per això es va escollir un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible com a tema central, el dret a la salut) i la promoció de l’ús literari del català als centres educatius de les comarques gironines. Els premis han estat convocats conjuntament per la Coordinadora d’ONG Solidàries, Òmnium Gironès i el Gremi de Llibreters de Catalunya.
En aquesta primera edició hi han participat un centenar d’alumnes d’una quinzena de centres educatius de les comarques gironines. Les persones premiades han rebut un guardó, un diploma i un val de 30 euros per bescanviar en qualsevol diverses llibreries i els centres participants, un diploma de reconeixement. Tots els treballs premiats es recopilaran en una publicació que es farà arribar a les persones premiades i als centres participants.
El jurat del la I edició dels Premis Antònia Adroher i Pascual de Narrativa i Poesia Escolar ha estat format per Maria Mercè Roca, Carles Sala i Mar Bosch, en narrativa, i per Rosa Font, Quim Espanyol i Àngels Moreno, en poesia.
Enhorabona, Pol!
Dimarts 22 de març l’alumnat de 1r de Batxillerat ha participat en un ‘scape room’ sobre la novel·la Tirant lo Blanc, de Joanot Martorell, una de les lectures prescriptives del curs.
Aquesta és una activitat pensada perquè els nois i noies visquin la història en primera persona, perquè aprofundeixin en la lectura i se sentin motivats a conèixer-ne fins a l'últim detall. L’scape room se centra en els episodis amorosos de l'obra, que tenen la relació de Tirant i Carmesina com a eix central, i té l’objectiu d’apropar l’alumnat al món de la cavalleria, un món evocat en aquest clàssic narratiu del segle XV.
La proposta és dinàmica i motiva l’alumnat treballar en equip per sortir victoriosos d’un joc que els proposa enigmes com: i si estiguéssiu al 1490 i l'enemic us hagués fet presoners al seu castell? I si l'única forma de fugir del captiveri fos resolent enigmes relacionats amb Tirant lo Blanc? I si acabéssiu de saber que només us queden 45 minuts abans que us vinguin a buscar per penjar-vos a la forca?
Dijous 17 de març l’alumnat de 2n de Batxillerat va visitar el Saló de l’Ensenyament, a la Fira de Barcelona. Allà hi va trobar una oferta molt completa d’estudis variats: de batxillerat, de graus universitaris de les diverses universitats, de formació professional, d’estudis superiors, d’artístics i d’idiomes per poder decidir el seu futur amb les millors garanties.
Van poder visitar l’Espai Ciència, l’Aula de Tecnologies Multimèdia, el Departament de Recerca i Universitats (on van trobar tota la informació del sistema universitari català amb orientació personalitzada sobre els processos d’accés i d’admissió i sobre les beques i ajuts universitaris) i el Departament d’Educació, que contenia un taulell d’informació general (on s’oferia informació sobre els estudis postobligatoris que es poden cursar a Catalunya), un espai d’orientació i atenció personalitzada, l’espai de la formació professional i un espai específic dels ensenyaments de règim especial.
Enguany s'avança la preinscripció del BATXIBAC del 28 de març a l'1 d'abril, però no la de BATXILLERAT que està prevista del 20 al 26 d'abril.
Properament us informarem de la reunió informativa per al Batxibac.
El passat 12 de març, quatre alumnes de primer de batxillerat van participar a l'onzè Dissabte transfronterer de les matemàtiques que es va celebrar a Figueres, al Centre de Formació Integrat Ferran Sunyer i Balaguer.
Aquestes jornades pretenen no només despertar l'interès cap a aquesta matèria sinó aprofundir en alguna temàtica en què les matemàtiques hagin aportat la solució a algun problema, com ara la transmissió de la COVID, la seguretat en les xarxes, etc.
Enguany, la jornada consistia en l'assistència de l'alumnat a una xerrada i a un taller. L'Aina Ros i la Lis Vilarrasa van assistir a la conferència sobre "Les matemàtiques de les poblacions” i en Ryan Abriak, juntament amb el seu company Yassin El Yemlahi assistiren a la xerrada: "Euclides i el xifrat de clau compartida, la multiplicació del camperol rus i l'intercanvi de claus.”
Tots quatre alumnes, així com el professorat acompanyant, van valorar les conferències molt positivament.
Dijous 10 de març l’alumnat de 1r de Batxillerat va anar a Barcelona a visitar la Fira Exporecerca Jove.
L’Exporecerca Jove és una fira de recerca internacional celebrada des de l’any 2000, on joves de Secundària i Batxillerat d’arreu del món poden presentar els seus projectes d’investigació durant tres dies en estands personalitzats per ells mateixos, on tenen l’oportunitat de difondre i donar a conèixer la seva recerca al públic visitant. Durant els dies de la mostra, els treballs són avaluats per un jurat qualificat. Tot i que la majoria de participants són catalans, també hi participen estudiants d’altres comunitats autònomes i d’altres països del món, fet que converteix l’Exporecerca Jove en una oportunitat enormement enriquidora tant en l'àmbit acadèmic com cultural.
L’objectiu d’aquesta sortida és la de facilitar a l’alumnat l’accés a bones pràctiques d’investigació entre els joves per tal que tinguin bons models a l’hora de planificar el seu treball de recerca.
Si no vau poder acompanyar-nos a la JPO teniu tota la informació sobre el procés de preinscripció i una guia per poder realitzar la preinscripció ala pestanya Preinscripció 22-23.
Si voleu anar directament a preinscriure el vostre fill o la vostra filla, podeu clicar aquest enllaç: FER LA PREINSCRIPCIÓ
El termini de preinscripció acaba el 21 de març.
Si teniu algun dubte podeu trucar-nos al 972 15 43 83.
Igualment, si voleu conèixer el centre podeu concertar cita prèvia per visitar-nos.
Dimecres 9 de març la Núria Subirós i l'Haytam el Frimi de 3A, l'Ona Jiménez, en Yahya Temlali, l'Ariadna Díaz-Merino i la Clàudia Díaz de 3B van participar a l'eliminatòria del concurs Pica Lletres a les instal·lacions de TV Costa Brava a S'Agaró.
De 20 grups participants, van aconseguir la 6a posició. Una posició fantàstica. Enhorabona als participants!
La dinàmica del concurs permet competir, divertir-se i aprendre mitjançant una activitat pedagògica que consisteix a lletrejar paraules en català i resoldre jocs lingüístics enginyosos.
Rayan Abriak, Malak Ahakkam, Ikram Akharfi, Yassin El Yemlahi i Aina Ros són els 5 oradors de l'equip del nostre institut que divendres 4 de març van participar a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats, en la fase corresponent a la UdG.
La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d'oratòria en la qual diversos equips d'estudiants de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d'actualitat. Enguany, el tema ha estat: Cal posar límits a la ciència?
La Lliga de Debat està adreçada a l'alumnat de 4t d'ESO, Batxillerat i cicles formatius d'entre 15 i 18 anys, de la Franja de Ponent, Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Andorra, Catalunya del Nord i Sardenya.
La Xarxa Vives ha impulsat des de l'any 2014 aquesta competició dialèctica amb l'objectiu de millorar les habilitats comunicatives dels participants i fomentar l'adquisició de competències transversals com la seguretat, el treball en equip, la creativitat, la documentació, l'anàlisi, la construcció d'un discurs, la planificació i la presa de decisions, entre d'altres.
L'equip de l'institut, que en el procés de preparació va comptar amb la col·laboració d'alguns companys de classe, hi va fer un molt bon paper.
El passat dimecres 23 i dijous 24 de febrer els alumnes de 4ESO i 3ESO, respectivament, van fer una sortida amb bicicleta guiats per l'alumnat que està cursant el cicle de grau mitjà de l'institut, Guia en el Medi Natural en Temps de Lleure.
L'activitat va ser molt enriquidora per ambdues parts; d'una banda, va servir perquè els nois i les noies del cicle realitzessin una pràctica englobada dins l'assignatura de BTT; i, d'altra banda, l'alumnat d'ESO va realitzar una activitat dins la matèria d'Educació Física, que va servir per descobrir una nova possibilitat de realitzar activitat física tot gaudint del nostre entorn natural.
Dilluns 7 de març es va portar a terme, a través d’una videoconferència, una xerrada de la periodista col·legiada Berta Francàs amb l’alumnat de 3r d’ESO, emmarcada en el programa ‘La premsa a les escoles’, aprofitant que en aquest curs es treballen els gèneres periodístics.
‘La premsa a les escoles’ és una iniciativa del Col·legi de Periodistes de Catalunya i l’Obra Social “La Caixa” amb l’objectiu de fomentar, entre l’alumnat de Secundària i Batxillerat, l’interès per l’actualitat i la reflexió sobre el paper dels diferents mitjans de comunicació en la societat. Partint del fet que les xarxes socials s’han convertit en el principal canal de comunicació i informació, i que els joves estan molt exposats a la ‘infoxicació’, les ‘fake news’ i la postveritat, es treballa la diferència entre canals d'informació i mitjans de comunicació i es destaquen els
beneficis del periodisme que abraça el codi deontològic, rigorós, contrastat i plural. En definitiva, a partir d’aquesta activitat, es pretén oferir a l’alumnat les eines necessàries per a construir una societat crítica i ben informada.
Dimecres 23 de febrer l'alumnat de 3r d'ESO va tenir la sort de poder escoltar les paraules de
l'escriptor Roc Casagran, que va resseguir el procés creatiu de la seva novel·la Ara que estem
junts, una conferència que es va poder portar a terme gràcies al grup editorial Grup 62.
Ara que estem junts parla de la Guerra Civil i l'exili a través de la mirada d'un dels
protagonistes, en Tòfol, un adolescent que s'ha de fer gran de cop i sense entendre gaire res del
que passa. La novel·la pren la forma d'una carta que Tòfol envia a Tian, el seu germà bessó, on li
explica el patiment de milers d'exiliats com ell. És una novel·la de patiment però també de lluita
i d'esperança, amb unes bones dosis d'humor. Una novel·la molt recomanable. Roc Casagran va
explicar què el va portar a escriure aquesta novel·la sobre uns fets que ell no havia viscut
personalment, les dificultats amb què va topar per aquest mateix motiu, l'abandonament de
l'escriptura després de les 30 primeres pàgines i, finalment, la represa, gràcies a la possibilitat
de connectar aquell passat amb fets ben presents en el nostre dia a dia. I és que, en un món on
cíclicament es van repetint unes mateixes actituds, recordar la història ens pot ajudar a fer un
món més just.
Dijous 17 i divendres 18 de febrer, l'alumnat de 3r d'ESO, distribuït en dos grups en funció del dia, va realitzar l'activitat ‘Exili i Resistència' de l'entorn d'aprenentatge del Canigó. ‘Exili i resistència' aplega un conjunt d'activitats per treballar els grans conflictes del segle XX i les seves conseqüències.
Aquesta sortida pretén fer reviure la memòria tot trepitjant història, cercant experiències vivencials que aportin a l'alumnat un aprenentatge significatiu sobre el que va suposar la Guerra Civil, l'exili i la posterior II Guerra Mundial i la resistència al feixisme. La Catalunya Nord, territori fronterer al llarg de la història, fou un territori d'arribada de milers de catalans i espanyols republicans fugint del feixisme. Tots ells iniciaven, en arribar a aquestes contrades, l'exili.
La sortida, que inclou l'itinerari per creuar la frontera a peu, com feren els exiliats republicans de 1939, i la visita a la platja d'Argelers, on van haver de sobreviure, dona l'oportunitat de conèixer espais de memòria històrica oferint la possibilitat d'empatitzar amb les experiències viscudes pels exiliats; conèixer els camins de l'exili seguits pels catalans com a conseqüència de la guerra civil espanyola, així com les diferents estratègies de supervivència que varen seguir una vegada passats els Pirineus; conèixer l'experiència històrica d'altres exiliats i analitzar els casos del món contemporani, així com reflexionar sobre el fet fronterer al llarg de la història i els seus avantatges i inconvenients.
Només amb esperit crític, solidaritat, respecte i empatia vers l'altre es pot construir un món en pau.
мир = PAU
Avui que s'han complert 7 dies des de l'inici de la guerra a Ucraïna, des de l'institut, hem volgut mostrar el nostre suport a l'alumnat ucraïnès i rus de l'institut i a les seves famílies. A més, hem volgut mostrar el rebuig a la guerra a Ucraïna. Ha estat un acte senzill, però emotiu.
Per això, a banda de fer uns minuts de silenci escoltant el "Cant dels ocells", l'alumnat i el professorat hem dibuixat la paraula PAU, que es diu igual en ucraïnès i en rus.
El departament d'Educació ha publicat i actualitzat la informació relativa al procés de preinscripció. Podeu trobar aquesta informació per a través de dos canals:
- Web de la Preinscripció, que és l'espai d'acompanyament per a les famílies en el procés de la preinscripció escolar
- el Butlletí Infoescola, edició especial de la preinscripció escolar, que inclou les novetats per al curs 2022-2023 i tot allò que les famílies cal que tingueu en compte: tria de centre, sistema de puntuacions, com emplenar la sol·licitud, etc. Així mateix, us animem a consultar el butlletí al qual us hi podeu subscriure mitjançant aquest enllaç
També podeu consultar-ne un resul a la Guia de preinscripció.
El dimarts 8 de març, a les 7 de la tarda, celebrarem la Jornada de Portes Obertes per tal de presentar-vos el nostre Projecte educatiu i acompanyar-vos en la visita de les instal·lacions del centre.
Aquesta JPO està enfocada a l'ESO atès que el període de preinscripció per a l'alumnat que haurà de cursar algun nivell d'ESO serà del 9 al 21 de març.
Quan disposem de més informació des del departament d'Educació, us la farem arribar.
En aquest enllaç , del departament d'Educaciópodreu consultar les novetats a mesura que es vagin publicant:
Pel que fa a les JPO per als estudis de Batxillerat i cicles formatius seran més endavant, durant els mesos d'abril i maig d'acord amb les dates de preinscripció d'aquests estudis postobligatoris:
Batxillerat
Presentació de sol·licituds: del 20 al 26 d'abril
Cicles de formació professional de grau mitjà
Amb la voluntat de garantir l'accés a la formació professional de l'alumnat que es troba cursant encara l'educació secundària obligatòria o altres ensenyaments equivalents, el Departament d'Educació ha establert dos terminis diferents de presentació de sol·licituds acotats de la manera següent:
Alumnat amb continuïtat d'escolarització (en general, que cursa 4t d'ESO en l'actualitat): del 20 al 26 d'abril
Resta d'alumnat: del 17 al 23 de maig
L'alumnat de primer cicle de l'institut ha creat una disfressade Tucà per donar el tret de sortida al Carnaval de Roses. Aquesta iniciativa s'ha dut a terme des de la matèria de Visual i plàstica. L'alumnat de 1r d'ESO, guiats per la professora de Visual i plàstica Núria Pallisera, han elaborat els tucans que han sortit a ballar a ritme de música brasilera, el dijous 24 de febrer per celebrar l'inici del Carnaval.
El professorat de primer d'ESO s'ha coordinat amb els 89 alumnes que amb tan sols dues setmanes han estat capaços de confeccionar la disfressa. A més, han preparat i s'han après una coreografia per ballar tots plegats.
Enhorabona per la feina!
El passat 11 de febrer, coincidint amb el Dia internacional de la Dona i la Nena a la ciència, Julieta Carabelli va oferir una xerrada inspiradora a l'alumnat de 1r d'ESO.
JulietaCarabelli treballa a l'Institut de Recerca de la Sida. L'objectiu de la seva conferència va ser el de compartir el seu dia a dia en la recerca per tal de trencar estereotips, generar curiositat i acostar la ciència a les noves generacions.
Aquesta xerrada forma part del programa #100tífiques, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST).
Dijous 17 de febrer, l'alumnat de 1r i 2n de batxillerat d'Economia i Organització d'Empresa va tenir l'oportunitat d'escoltar les vivències de l'emprenedor Maarten de Jongh. Maarten és soci-director de Norgestion a Barcelona, que es dedica a l'assessorament financer. També és membre de la Junta Directiva de ACG Barcelona (Association for Corporate Growth).
Per segon any consecutiu, des de l'institut participem en el Concurs de traducció convocat per la Facultat de Traducció i Ciències del llenguatge de la universitat Pompeu Fabra (UPF).
Es tracta de la XXIIa convocatòria del concurs i té dos objectius:
• actuar com a eina de multilingüisme tot il·lustrant la vitalitat de l'ensenyament del francès i
• introduir la pràtica de la traducció en els centres de secundària
Aquest concurs és voluntari i hi poden participar tots els centres de secundària de Catalunya i els
d'altres comunitats que tinguin el català com a llengua cooficial.
Hi ha dues categories.
Categoria ESO (hi poden participar alumnes de 3r i 4rt):
• Millor traducció del francès al català en categoria ESO: 250€
• Accèsit en categoria ESO: 50€
Categoria Batxillerat (hi poden participar alumnes de 1r i 2n):
• Millor traducció del francès al català en categoria Batxillerat: 350€
• Accèssit en categoria Batxiller: 100€
El concurs es desenvolupa en dues fases eliminatòries.
Al nostre institut hi han participat 7 alumnes a la primera fase que s'ha dut a terme el passat dilluns 31 de gener de 2022. Han traduït un text del francès al català. Els alumnes de l'Illa de Rodes que han passat a la segona fase (que es desenvoluparà el proper 8 de març) faran servir totes les seves habilitats de comprensió i traducció per competir amb alumnes de tot Catalunya.
Animem els nois i noies del nostre centre que hi participen: de ben segur que s'ho passaran d'allò més bé!
Divendres 11 de febrer l'alumnat de 2n de batxillerat va assistir a la Jornada de Portes Obertes
de la Universitat de Girona.
Aquesta jornada és una ocasió única per a conèixer de primera mà els campus, els centres, les
instal·lacions esportives, l'oferta formativa i les activitats culturals que es porten a terme a la
UdG, una universitat a la qual accedirà una bona colla de l'alumnat de l'institut. L'objectiu
d'aquesta sortida és facilitar que l'alumnat conegui les possibilitats acadèmiques que tenen a la
UdG per encaminar el seu futur universitari.
Si a algú li han quedat ganes d'aprofundir en el coneixement de la UdG, encara es pot inscriure a
la JPO prevista per a les famílies, que es portarà a terme el dia 14 de maig.
Dijous 27 de gener de 2022 l'alumnat de 1r de batxillerat va assistir a la conferència «Antologia de la poesia catalana: lectures de la contemporaneïtat», a càrrec de la doctora Anna Perera, que actualment treballa a la Universitat de Girona com a tècnica de recerca i de gestió de tres càtedres literàries: la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada-Carles Fages de Climent, la Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània i la Càtedra Víctor Català d'estudis sobre el Modernisme.
Aquest curs, per vuitè any consecutiu, des de la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona, han ofert aquest programa de conferències adreçades especialment a l'alumnat de batxillerat.
En el cas de l'«Antologia de la poesia catalana», durant la conferència s'ha fet una breu introducció a la poesia catalana contemporània, als poetes, corrents i estils més rellevants de la poesia del segle XX i, per acabar, una lectura interpretativa de poemes inclosos a l'antologia.
Des de l'AMPA ens demanen que us fem arribar aquesta informació:
S'ajorna el webinar per a famílies “violència entre parelles joves, senyals d’alarma” previst per demà, per un tema de malaltia de la formadora. La sessió canvia de data al proper dimarts dia 8 de febrer a les 18:00h
Des de l'AMPA de l'Illa de Rodes, ens comparteixen aquesta notícia i ens conviden a participar-hi.
Davant l'increment d'interès de moltes famílies davant situacions de violències entre algunes parelles dels nostres fills i filles, i amb la voluntat de voler donar eines per detectar senyals d'alarma per a la prevenció i acostar estratègies que els ajudin a ells i elles també a detectar-les, us convidem a participar el dimarts 1 de febrer a les 18:00h al webinar "Violència en parelles joves: senyals d'alarma"
Aquesta invitació està adreçada a tota la vostra comunicat educativa: famílies, equip docent i alumnat.
Per confirmar la vostra inscripció cliqueu a l'enllaç i us enviaran el link de la sessió: https://forms.gle/PUmQ7iiuVktgtEw48
L'accés és lliure i gratuït, però cal inscripció prèvia, les dades sol·licitades serviran per controlar el volum de participants i poder enviar posteriorment informacions sobre el tema. No es faran servir per cap altra finalitat. Al formulari trobareu un breu qüestionari que servirà a la ponent com a eina estadística i anònima per al webinar.
Dilluns 20 de desembre de 2021 l'alumnat de 2n d'ESO va tenir l'oportunitat de compartir amb el narrador Carles Alcoy les seves impressions sobre la lectura del Llibre de les bèsties, de Ramon Llull, una faula del segle XIII que es treballa a l’aula i que, en realitat, és una reflexió sobre la política i el bon govern.
En aquesta novel·leta els animals, que són els protagonistes, reprodueixen de manera simbòlica el comportament de la societat humana. Després de l'elecció del Lleó com a rei, Na Renard, astuta, ordeix un seguit d'intrigues per aconseguir el control del poder. La història, de gran moralitat, està brodada amb petites faules -eiximplis- que fan aprofundir la trama general, menada amb gran habilitat per Ramon Llull.
Carles Alcoy va proposar a l'alumnat una sèrie de reflexions molt interessants, que els van ajudar a connectar aquest clàssic amb la seva realitat actual i que els van donar eines per a descobrir de forma crítica tant els valors amagats a les narracions antigues com els valors que imperen en la nostra societat.
La xerrada va ser molt interessant!
Dimecres 15 de desembre l’alumnat de 1r d’ESO va gaudir d’un taller de poesia conduït per Mireia Chalamanch, una proposta per descobrir el plaer de la poesia.
Mireia Chalamanch és llicenciada en art dramàtic, directora escènica, actriu, performer. Ha dirigit i actuat en teatre d’autor, ha produït creacions pròpies i ha creat peces amb contingut científic i de caràcter literari. Paral·lelament, s’ha dedicat a la tasca docent, vinculant l’art i la pedagogia i realitzant projectes de participació-creació.
El taller va ser molt dinàmic. Durant l’estona que va durar, l’alumnat, interpel·lat en tot moment per la dinamitzadora, va haver d’anar superant els reptes proposats: des d’endevinar el títol fins a dibuixar els poemes recitats o fer creacions pròpies i col·lectives, entre d’altres sorpreses.
La sessió va ser tot un èxit. Mireia Chalamanch va connectar molt bé amb l’alumnat i va aconseguir l’objectiu inicial de l’activitat: fer-los gaudir amb la poesia!