L'Institut Illa de Rodes també s'ha sumat a la tasca divulgativa de la Marató de TV3.
Enguany l'alumnat de 4t d'ESO ha participat a les xerrades sobre salut sexual i reproductiva.
El dimecres 29 de novembre l'alumnat de 1r i 2n de Batxillerat científico-tecnològic va fer una sortida a facultat de matemàtiques i informàtica de la Universitat de Barcelona. Allà, van participar en una xerrada-taller titulada "Ahora me ves: trucos (matemáticos) para revelar qué hay dentro de nuestro cuerpo".
A la xerrada van veure com moltes tècniques d'imatge mèdica utilitzen mesures preses des de l'exterior del cos per veure a què passa a l'interior com en una TAC o una ressonància magnètica. A partir de les dades obtingudes es genera una imatge dels teixits interns. Per això, hem de resoldre un problema matemàtic, el que es coneix com un problema invers.
Després, al taller, van posar en pràctica les idees explicades durant la xerrada mitjançant jocs i imatges.
El dilluns 27 de novembre, els alumnes de 3r d'ESO van fer el taller "Probablement t'equivoquis" dins de la matèria de matemàtiques i realitzat per un conferenciant del Museu de les matemàtiques de Cornellà.
Els objectius del taller eren que l'alumnat veiés les matemàtiques en un context més lúdic, aprenguéssin a modelitzar i resoldre problemes en context i es potenciés el llenguatge no verbal i la creativitat a la vegada que es gaudia amb les matemàtiques.
D'aquesta manera més lúdica, i a partir de situacions, es van treballar sabers com els patrons, les fòrmules i els algoritmes, la paradoxa dels aniversaris i el problema de Monty Hall. Van acabar el taller amb un Bingo probabilistic.
L'alumnat de 1r d'ESO va assistir al Teatre Municipal de Roses el dijous 23 de novembre per veure una obra de teatre interactiva.
L'objectiu principal de l'activitat ha sigut sensibilitzar i prevenir l'alumnat entorn als riscos en l'ús de les xarxes socials i les pantalles.
L'activitat ha consistit en una representació teatral de diverses escenes i un posterior debat de tancament.
Els alumnes de primer de batxillerat van tenir l'oportunitat de celebrar la Diada de Sant Albert a la Universitat de Girona, en una jornada plena d'aprenentatge i descobriments científics.
Durant la visita, els joves van tenir l'oportunitat d'explorar diversos tallers científics, on van poder posar en pràctica els seus coneixements teòrics i experimentar amb conceptes innovadors de la mà d'experts en els diferents camps. Aquests tallers van abastar àrees com la física, la biología, la química i altres disciplines científiques, oferint als estudiants una experiència pràctica que complementa la seva formació acadèmica.
Un dels moments àlgids de la jornada va ser la ponència de la Dra. Elisabet Kádár Garcia, qui va compartir la seva experiència i coneixement amb l'alumnat. La doctora va presentar la seva ponència titulada "Com ens poden ajudar els microRNAs en la lluita contra l’Alzheimer?", abordant temes d'actualitat i proporcionant una visió fascinant sobre com la recerca científica pot contribuir a combatre malalties com l'Alzheimer.
L'objectiu d'aquesta visita va ser fomentar la vocació científica entre els joves, donant-los una visió més àmplia i pràctica del món acadèmic i professional que poden explorar en un futur proper.
Des de l'Institut, valorem aquest tipus d'experiències que enriqueixen el procés educatiu dels alumnes i els ofereixen noves perspectives sobre les seves futures carreres acadèmiques i professionals. Agraïm la col·laboració de la Universitat de Girona per facilitar aquesta oportunitat educativa als nostres estudiants.
Avui dimecres 8 de novembre, a la tarda, s'ha realitzat un assessorament adreçat al professorat del centre sobre les autolesions i ideació suïcida.
Els psicòlegs i referents de Benestar emocional i comunitari del CAP de Roses, Mercè Homs i Felipe Morillas, juntament amb la nostra referent del programa "Salut i Escola", Maria Payán, ens han assessorat sobre aquesta problemàtica i ens han donat claus per acompanyar l'alumnat que la pateixi.
La reunió ha estat molt profitosa perquè, a més, ha permès al professorat assistent poder tractar el tema de les autolesions i la ideació suïcida directament amb els professionals de la salut i resoldre dubtes per ajudar el millor possible l'alumnat del centre que ho necessiti.
Aquesta ha estat una inciativa d'aquests referents per tal de treballar per al benestar emocional de l'alumnat.
El dimarts 31 d'octubre els alumnes de 1r i 2n d'ESO van celebrar la castanyada. Per grups, van pujar al Pic de l'Àguila guiats per professorat i alumnat del cicle formatiu de guia en el medi natural i de temps de lleure (GUIAM).
Després de fer cim van baixar a la bassa per menjar castanyes i fer jocs en grup dinamitzats pels alumnes de cicles.
El Consell escolar del centre és l'òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenim en la comunitat educativa: alumnat i famílies, professorat i direcció, PAS/PAE, representants de l'AFA i de l'Ajuntament.
En aquest enllaç trobareu informació sobre els consell escolars dels centres.
Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys. Enguany caldrà renovar membres del sector famílies, alumnat i professorat però no del PAS/PAE (hi ha 1 sol membre i ja va ser elegit el 2021).
Cadascun dels sectors del consell escolar rebreu la informació sobre el procés per correu electrònic, però aquí teniu algunes dates clau d'aquest procés a l'institut.
Inici del procés: a partir del 30 d’octubre de 2023.
Censos electorals dels diversos sectors: penjats al tauler d'anuncis intern de l'institut del 2 al 13 de novembre inclosos (situat davant de Consergeria).
Possibles reclamacions a inscripcions dels censos electorals: del 8 al 10 de novembre a la direcció del centre.
Sorteig per seleccionar el membres vocals de les meses d'alumnat i de les famílies: 6 de novembre a les 13:00, a la Biblioteca del centre.
Constitució de les meses electorals: el dies 9 de novembre a les 13:00 (sector famílies) i 10 de novembre a les 11:25 (sector alumnat), a la Biblioteca del centre.
Presentació de candidatures de tots els sectors: abans del 14 de novembre
Proclamació candidats/tes: 15 de novembre
Us animem a presentar la vostra candidatura
i a participar a les eleccions!
L’alumnat de primer curs de Batxillerat de l’Institut Illa de Rodes de Roses ha participat en els tallers d’Educació mediàtica conduïts pel periodista Josep Antoni Tàssies, en els quals s’ha treballat sobre les possibilitats de la intel·ligència artificial, la proliferació de les informacions falses, la supeditació de la informació als relats i, especialment, sobre la necessitat de la veritat per a la construcció de la identitat personal i de la convivència democràtica.
El Col·legi de Periodistes de Catalunya i la representació de la Comissió Europea a Barcelona col·laboren enguany en el programa "Premsa a les Escoles", que ofereix gratuïtament una setantena de tallers, dels quals es poden beneficiar els centres educatius de secundària de Catalunya.
Aquest divendres 6 d'octubre s'ha constituït el consell de delegats i delegades de classe del curs 2023-2024.
Aquest dilluns 25 de setembre els alumnes de 1r d’ESO han tingut l’oportunitat de participar en la xerrada i en el toca-toca de diferents animals, principalment rèptils.
L’objectiu del taller és apropar als alumnes a la fauna exòtica per tal de fer-los coneixedors de la seva perillositat si els adquireixen com a mascotes, així com també la greu problemàtica que poden causar en moltes espècies de flora i fauna autòctones si són abandonades i alliberades en el medi natural.
Alguns dels animals que vam poder veure (i segons quin d’ells tocar) van ser el drac barbut australià (Pogona barbata), la falsa corall (Lampropeltis triangulum), la pitó (Phyton molurus), la tortuga de terra (Geochelone sulcata), la tortuga aligator o tortuga caimà ( Macrochelys temminckii), el vidriol (Anguis fragilis), entre d’altres.
L'arxiver municipal de Roses, Josep Maria Barris, va explicar a tot l'alumnat de 1r d'ESO to el procés creació i el desenvolupament del nomenclàtor de la població i la seva pàgina web.
Agraïm a les persones que treballen a l'arxiu municipal per a la seva bona predisposició a participar en el projecte de "Saps a quin carrer vius?" de 1r d'ESO.
El dilluns 18 de setembre, l'alumnat de 2n d'ESO van participar a la Jornada «Pesca Neta» que es va celebrar al Teatre Municipal de Roses. A l'acte es va fer la presentació del projecte Pesca Neta a càrrec de la biòloga marina Stefania Minuto i l'alumnat va tenir l'oportunitat de conèixer la tasca dels pescadors de Roses gràcies al testimoni d'Antoni Falcó, pescador ara jubilat i que va exercir l'ofici des dels 20 anys. Durant tot l'acte es va parlar dels importants problemes ambientals que afecten el medi marí, com la presència de tot tipus de deixalles, sobretot plàstics, i canvis que han afectat especialment la pesca de les anxoves i les sardine,s que cada cop són més petites. També vam poder veure com altres espècies, com les tortugues marines, es veuen greument afectades per aquestes residus.
Després de les xerrades al TMR, l'alumnat de 2n d'ESO va passar a l'acció acompanyats per les monitores del projecte educatiu "La Mar de Net” i del professorat: van fer la neteja d'un tram de la platja i del passeig marítim de Roses. Allà es va recollir la brossa, es va pesar i es va triar, per llençar-la als corresponents contenidors de reciclatge. L'alumnat va poder comprovar el greu problema que suposen totes aquestes deixalles i la necessitat d'anar canviant els nostres hàbits.
Un cop encetat el curs, es realitzen les reunions amb les famílies. D'aquesta manera, les families tenen l'oportunitat de conèixer els tutors i tutores, a més de la coordinadora de cada curs, i conèixer de primera ma el funcionament del curs.
Les dates de les reunions amb les famílies són les següents:
- 1r i 2n d'ESO. Dijous 21 de setembre, a les 19:30h.
- 3r i 4t d'ESO. Dijous 28 de setembre, a les 19:30h.
- 1r i 2n de Batxillerat. Dijous 5 d'octubre, a les 19:30h.
Aquests primers dies de curs hem organitzat les diferents sortides de cohesió d'ESO i Batxillerat per iniciar el curs 2023-2024.
Aquestes sortides ajuden l'alumnat a integrar-se al nou grup tutoria, a conèixer-se millor i a crear un clima de confiança i bon ambient que revertirà positivament en el dia a dia del curs.
L'alumnat de 1r, 2n i 4t d'ESO es van desplaçar a la Ciutadella de Roses els dies 14, 8 i 7 de setembre, respectivament, per realitzar activitats lúdiques i dinàmiques pensades especialment per treballar la cooperació, la comunicació, la solidaritat i assertivitat. També van fer activitats de "team building” on tot el grup havia de col·laborar per assolir l'objectiu i una gimcana de jocs cooperatius amb material divers (cons, cintes, paracaigudes, tiraxines gegant, globus...).
D'altra banda, entre el 12 i el 15 de setembre, l'alumnat de 3r d'ESO s'ha desplaçat fins al GEN de Roses. Cada grup tutoria ha realitzat dues jornades de 4 hores, en dies consecutius, i ha realitzat un total de 8 hores d'activitats aquàtiques (caiac, pàdel surf, raquero i windsurf).
Pel que fa a l'alumnat de 1r i 2n de batxillerat, avui mateix, 15 de setembre, han realitzat la sortida de cohesió a la platja de Canyelles on s'hi han desplaçat caminat i hi han realitzat diverses activitats lúdiques i esportives.
Tots els noies i noies han gaudit d'aquestes sortides de cohesió en companyia dels seus tutors i tutores i s'ho han passat d'allò més bé amb els seus companys/es.
I és que com diu la cançó... Caminem junts i junts serem més forts.
Bon inici de curs!
El proper dimarts 12 de setembre s'iniciarà el curs 2023-2024 per als estudis postobligatoris de Batxillerat i FP en aquest horari:
GUIA EN EL MEDI NATURAL I DE TEMPS DE LLEURE (GUIAM):
08:10, 1r Curs GUIAM (Sala polivalent de l'institut)
09:00, 2n Curs GUIAM (Aula)
TÈCNIC SUPERIOR EN ENSENYAMENT I ANIMACIÓ SOCIOESPORTIVA (TSEAS):
09:00, 1r Curs TSEAS (Sala polivalent de l'institut)
09:00, 2n Curs TSEAS (Aula)
BATXILLERAT I BATXIBAC
10:00, 1r de Batxillerat i Batxibac (Sala polivalent de l'institut)
10:25, 2n de Batxillerat i Batxibac (Sala polivalent de l'institut)
En el cas de batxillerat, les classes finalitzaran en l'horari habitual (14:35)
Aquest dimecres dia 6 de setembre ha començat el curs amb total normalitat a l'institut Illa de Rodes. L'alumnat ha estat rebut per la directora que els ha donat la benvinguda al centre i, tot seguit, s'han dirigit a les seves aules on els tutors i tutores els han explicat el funcionament del curs.
L'alumnat d'ESO empadronat a Roses i que estigui associat a l'AMPA, ha de recollir els llibres que s'han subvencionat amb l'ajut econòmic de l'Ajuntament de Roses. Els llibres que s'han seleccionat per cobrir l'import que subvenciona l'ajuntament de Roses són tots nous (no són de reciclatge i ,per tant, no els haureu de retornar).
En el moment de recollir els llibres haureu de signar el document de rebuda de la subvenció en forma de llibres. Per això, és obligatori que feu la recollida personalment.
Per tal que les persones de l'AFA puguin lliurar-vos els llibres sense generar esperes llargues, han organitzar la recollida per nivells:
- El dilluns 4 de setembre, de 4 a 7 de la tarda, lliurament de llibres de l'alumnat de 1r i 2n
- El dimarts 5 de setembre, de 4 a 7 de la tarda, lliurament de llibres de l'alumnat de 3r i 4t
En el supòsit que tingueu fills o filles en diferents nivells, podeu fer la recollida de tots els nivells un dels dos dies establerts (no haureu de venir al centre dues vegades).
L'institut romandrà tancat fins el dia 31 d'agost.
El curs escolar 2023-2024 s'iniciarà el 6 de setembre per als estudis d'ESO, i el 12 de setembre per al Batxillerat, GUIAM i TSEAS amb horari específic per a cada estudi i nivell, com ja s'ha informat per correu.
En el supòsit que hàgiu de comunicar-vos amb nosaltres per alguna urgència podeu fer-ho per correu electrònic a l'adreça direccio@illaderodes.cat
Molt bon estiu!
La direcció del centre
En els enllaços de més avall podreu consultar l'alumnat assignat en el 2n termini d'admissió, publicats avui 31 de juliol:
L'alumna de 2n de batxillerat Malak Ahakkam ha estat doblement guardonada gràcies al seu excel·lent resultat a la PAU (Prova d'Accés a la Universitat).
La Malak, que s'ha graduat enguany i ha obtingut una de les dues Matrícules d'honor de 2n de Batxillerat gràcies als seus excel·lents resultats també ha estat guardonada en altres convocatòries externes:
Premi a la millor nota PAU en la fase general que convoca l'ajuntament de Roses i que atorga aquest premi a la millor nota PAU de cada centre de Roses. L'acte de lliurament dels premis s'ha celebrat el 27 de juliol, a les 7 de la tarda, a la Sala de plens de l'ajuntament de Roses i hi han assistit les guanyadores de cada centre amb les seves famílies.Els premis van ser lliurats per l'alcalde de Roses, Josep Maria Martínez, i la regidora d'Ensenyament, Maria Àngels Arjona.
Distinció de la Prova d'Accés a la Universitat, que s'atorga a tots els estudiants de batxillerat de Catalunya que han obtingut, en la fase general, una nota superior o igual a nou punts atorgat pel Govern de la Generalitat de Catalunya. La Malak recollirà aquest mèrit en un acte de reconeixement a l'excel·lència el 4 de novembre a l'Auditori de Barcelona.
Enhorabona, Malak!
La Bassma amrani i la Lola Gil, que enguany s'han graduat, són les dues alumnes de 4t d'ESO de l'institut que, gràcies als seus excel·lents resultats finals a l'etapa d'ESO, han estat guardonats en els VII Premi a l'Excel·lència que convoca l'ajuntament de Roses.
L'acte de lliurament dels premis s'ha celebrat el 25 de juliol, a les 7 de la tarda, al Teatre Municipal de Roses i hi han pogut assistir les guardonades amb les seves famílies.
Aquests premis premien i reconeixen l'excel·lència acadèmica de l'alumnat. Només els dos millors estudiants de cada centre educatius de Roses, que han d'haver obtingut una nota mitjana superior a 8.50, poden optar a aquest premi, noya que han superat amb escreix la Bassma i la Lola.
Els premis van ser lliurats per l'alcalde de Roses, Josep Maria Martínez, i la regidora d'Ensenyament, Maria Àngels Arjona. Tots dos van elogiar l'esforç i dedicació dels sis alumnes guardonats i els seus excel·lents resultats.
Enhorabona, Bassma i Lola!
Us enllaço la publicació de places vacants per el cicle de grau mitjà de Guia en el Medi Natural i de temps de Lleure:
Bon dia,
avui fem pública l'alumnat assignat del ciucle superior al nostre centre i també la llista d'espera que trobareu en els següents enllaços:
Alumnat assignat TSEAS curs 2023/24
Llista d'espera TSEAS curs 2023/24
L'acte públic de gestió de la llista d'espera del Cicle de Grau Mitjà de Guia en el Medi Natural i de Temps de Lleure tindrà lloc el proper dia 20 de juliol de 9 a 10h a l'Institut.
Les persones que constin en les llistes d'espera poden assistir personalment a l'acte o designar representant degudament autoritzat per tal que actuï en el seu nom i representació. Si la persona interessada o qui la representi no assisteix a aquest acte a les 9 del matí, no podrà optar a les places vacants i perdrà el dret d'obtenció d'una plaça.
És imprescindible presentar document acreditatiu d'identitat (DNI, NIE o passaport) per assistir a l'acte públic de gestió de llistes d'espera i optar a les places vacants.
La matrícula de l'alumnat que obtingui plaça es formalitzarà a continuació de l'adjudicació.
1. En primer lloc caldrà consultar si sou admesos el dia 18 de juliol:
Publicació de la llista d'alumnes admesos i llista d'espera: 18 de juliol de 2023.
Ho publicrem demà a la web!
2. Si esteu admesos podreu formalitzar la matrícula a l'Institut del 19 al 24 de juliol de 2023
L'horari de secretaria és de 8.30 a 14.00h.
3. si esteu en llista d'espera haureu d'esperar al dia 24 de juliol per veure si tenim places disponibles.
En aquest enllaç trobareu les instruccions per formalitzar la matrícula: documentació necesaria i pagaments corresponents:
CFPS 23-24 - Cicles de grau superior de formació professional
Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l'ensenyament en primera
petició ordenada a 10/07/2023
Enllaç:
Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l'ensenyament en primera
petició amb la puntuació resoltes les reclamacions.
LLISTAT AMB PUNTUACIÓ RESOLTES LES RECLAMACIONS
El dijous 6 de juliol a les 19:00, a l'institut, celebrarem una reunió informativa al centre per a les famílies que han matriculat el seu fill o filla a 1r d'ESO per al curs 2023-204.
També podeu assisitir-hi aquelles famílies que esteu en llista d'espera de qualsevol curs d'ESO.
Us hi esperem!
Des del Programa Biblioteca escolar "puntedu" ens han distingit amb el segell de Bones pràctiques i han publicat la nostra experiència al nodes de Biblioteques escolars de Catalunya, que podeu veure en aquest enllaç.
Podeu veure altres bones pràctiques en aquesta espai:https://projectes.xtec.cat/bescat/
La pràctica anomenada "Llegim per la sostenibilitat i el medi ambient" és una iniciativa conjunta encapçalada per les coordinadores de Mediateca i d'Escola Verda, Montse Batllosera i Assumpta Suñer. Des d'aquí felicitem a totes les persones que han fet possible aquesta bona pràctica i a tot l'alumnat que ha llegit les lectures proposades.
Aquest segell indica que la nostra experiència compleix amb els objectius següents:
1. En primer lloc caldrà consultar si sou admesos el dia 30 de juny:
Publicació de la relació d'alumnes admesos i llista d'espera: 30 de juny de 2023.
Ho publicrem demà a lka web!
2. Si esteu admesos podreu formalitzar la matrícula a l'Institut del 3 al 7 de juliol de 2023
L'horari de secretaria és de 8.30 a 14.00h.
3. si esteu en llista d'espera haureu d'esperar al dia 7 de juliol per veure si tenim places disponibles.
En aquest enllaç trobareu les instruccions per formalitzar la matrícula: documentació necesaria i pagaments corresponents:
Ja podeu comprar els llibres de text a través d'Iddink!
A la pestanya Llibres 2023-2024 hi trobareu 3 carpetes:
1. Carpeta Llibres Curs 23-24, que conté:
a) Les llistes de llibres per a cada curs d'ESO i Batxillerat
b) Les indicacions per fer la compra a través d'Iddink, tenint en compte que:
- Si sou famílies empadronades a Roses, el codi que heu d'usar és el 698 (indicacions explicades en el document amb aquest codi). Recordeu que per poder descomptar la subvenció de l'Ajuntament de Roses, a més d'estar empadronats/des a Roses, cal ser soci/sòcia de l'AMPA.
- Si sou famílies NO empadronades a Roses, el codi que heu d'usar és el 342 (indicacions explicades en el document amb aquest codi). Els ajuntaments dels vostres municipis us informaran sobre la subvenció o no dels llibres en cada cas.
Aquest vídeo informatiu us permetrà conèixer el projecte Iddink i el procediment de compra.
2. Carpeta Material 23-24:
Hi trobareu el material que necessitareu comprar pel curs 23-24.
3. Carpeta Quotes Material i Activitats 23-24:
Hi trobareu les quotes que haureu de pagar abans del 31 d'agost i que cobreixen tots els conceptes que s'especifiquen al llistat. El pagament s'activarà per TPV la primera setmana de juliol.
Cicles de grau superior de formació professional
Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l'ensenyament en primera
petició amb la puntuació provisional a 26/06/2023
Enllaç:
' alumne batxibac POL RIBERA CÁMARA ha guanyat el premi accèssit a la categoria Eumo Dc als millors treballs de recerca de batxillerat pel seu treball "L'influence de la Nouvelle Vague dans le New Holywood” . Així que: ENHORABONA !!! L'acte de lliurament de premis que va tenir lloc el passat dimecres dia 21 al Campus Torre dels Frares de la Universitat de Vic.
El nostre alumne de Batxibac Pol Ribera Cámara ha quedat finalista al 10è concurs de Treballs de Recerca en llengua francesa de l’APFC (Associació de Professors de Francès de Catalunya). Dimarts 20 de juny va anar a l’ Institut Français de Barcelona per presentar el seu treball “L’ influence de la nouvelle vague dans le New Hollywood” un homenatge a tots aquells que han construït el que coneixem en l'actualitat com cinema i una aportació a demostrar que el llegat d’aquests “ auteurs “ ha perdurat durant la història del cinema, i perdurà encara a dia d’avui. Enhorabona per l’ esforç i dedicació !!!
En aquest concurs hi han pogut participar tots els centres educatius de la comarca. A l’educació secundària s’ha donat un premi per modalitat (poesia, conte o auca) i curs (primer, segon, tercer o quart) i a batxillerat un únic premi per modalitat (poesia o narrativa) i per treball de recerca (de ciència o tecnologia, d’història i de llengua i literatura).
Marla Viñales Martín ha guanyat el Premi M. Àngels Anglada de contes corresponent a 3r d'ESO i Marina Rodríguez Morera el premi també de conte corresponent a 4t d'ESO. Isaac Quesada Barceló ha estat el guanyador del Premi Òmnium Cultural de Narrativa, corresponent a batxillerat.
L'enhorabona a tots tres!
En els següents enllaços teniu publicada la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l'ensenyament en primera
petició amb la puntuació resoltes les reclamacions a 14/06/2023:
Avui s'han publicat la llista d'admesos i la d'espera. Les podeu consultar en els següents enllaços:
- Alumnat assignat: es podrà matricular en el termini establert, del 20 al 28 de juny, a l'institut. Properament, publicarem la documentació que cal aportar aixó com l'horari de secretaria.
- Alumnat en llista d'espera: no podrà matricular-se fins que no es resolgui la seva assignació a la Comissió de garanties d'admissió.
El dilluns i el dimarts 29 i 30 de maig, respectivament, l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar una
sortida a la platja dels Palangrers de Roses. La finalitat de la sortida era descobrir l’aspecte i el
comportament d’alguns peixos al llarg d’un transsecte de 10m mar endins, així com també
identificar les diferents comunitats d’algues i/o plantes i animals marins utilitzant el mostreig
científic a través de quadrants per avaluar la seva cobertura damunt les roques supralitorals.
Noelia Bautista, Anas Horri, Max Nicodemus i Isaac Quesada han estat finalistes del
concurs literari Amic-Ficcions. Aquest concurs es desenvolupa a la xarxa i s’hi pot
participar de forma individual o en grup de com a màxim tres persones. Cada alumne/a o
grup ha de crear una història, estructurada en tres capítols d’entre 3000 i 9000 caràcters,
a partir d’un dels cinc inicis que cal escollir d’entre les possibilitats proposades a la
mateixa web.
L’edició d’enguany ha tingut una participació de 5341 participants, d’entre els quals s’han
seleccionat els 200 finalistes. L’acte de lliurament de premis es va portar a terme dimarts
23 de maig al Caixafòrum de Barcelona. L’organització va destacar la qualitat dels treballs
finalistes d’aquesta edició.
L’enhorabona, Noelia, Anas, Max i Isaac!
Publicació de la llista de sol·licituds amb puntuació provisional que han demanat el centre els estudis de GUIAM (resta d'alumnat)
Enllaç llistat:
Publicació de la llista de sol·licituds amb puntuació provisional que han demanat el centre els estudis de GUIAM
Enllaç llistat:
El dimarts 23 de maig l'alumnat de 2n d'ESO va anar d'excursió a Girona. Allà, per grups, van explicar llegendes que s'havien preparat durant les classes de llengua catalana relacionades amb diferents localitzacions del Barri Vell de Girona.
Cada parella d'alumnes explicava una de les llegendes a la resta dels companys. L'alumnat i el professorat valora la sortida molt positivament, ja que culturalment va ser molt enriquidora.
El passat divendres 12 de maig la Souheila Abdeslami, exalumna de l’institut, ens va visitar a l’hora de tutoria per oferir-nos una interessant xerrada sobre la seva experiència a batxillerat i a la universitat. Actualment, estudia l’últim curs del Grau en Medicina a la Universitat de Girona.
Des del primer moment, la Souheila va encoratjar els alumnes a estudiar allò que els faci més il·lusió, tot i les dificultats que es puguin trobar. Els va recordar que hi ha diverses vies d’accés als estudis universitaris i que, per tant, contemplin també l’opció dels cicles formatius. Els va explicar que a batxillerat ella estudiava molt però que també és necessari dedicar-se temps a un mateix. Del batxillerat va aprendre disciplina a l’hora d’estudiar.
Per concloure, els va recomanar que durant el batxillerat pensin que després vindrà quelcom millor i diferent. Gràcies al batxillerat hauran après a saber què els funciona i què no quan estudien i que aquest aprenentatge és un bagatge essencial a la universitat. Una xerrada molt enriquidora!
La setmana passada, l’alumnat de 4rt d’ESO vam fer el Correcull: una proposta educativa que posa el focus en la conscienciació ambiental a la vegada que promou l’activitat física en espais naturals. Vam fer quatre rutes diferents durant les quals vam recollir tota la brossa que anàvem trobant. Un cop retornats al centre vam classificar els residus segons la seva naturalesa per a ser reciclats i els vam pesar per poder-los quantificar.
El passat divendres 5 de maig es va fer la tercera i darrera reunió d’aquest curs
dels representants verds de l’institut. Aquesta trobada ens va servir per fer un
repàs de totes les accions que s’han dut a terme aquest curs en relació amb
Escola Verda i valorar la necessitat de la seva continuïtat i millora. També va
ser el moment d’aportar noves idees i propostes de cara al proper curs 23-24.
Aprofitem per agrair a tot aquest alumnat la seva especial implicació en el
projecte d’Escola Verda i la seva sensibilitat envers la cura del nostre medi.
Publicació de la llista de sol·licituds admeses i excloses definitiva que han demanat el centre i
l'ensenyament en primera petició per al primer curs a 9/05/2023
Enllaç llistat:
Publicació de la llista de sol·licituds admeses i excloses provisional que han demanat el centre i
l'ensenyament en primera petició per al primer curs a 28/04/2023
Enllaç llistat:
Divendres 21 d'abril alumnat de 4t d'ESO va visitar la bonica població francesa de Collioure per conèixer l'històric Castell Reial, on van visitar l'exposició dedicada a l'èxode republicà al final de la Guerra Civil, "la retirada”. Els alumnes també van realitzar l'itinerari literari fins a la tomba d'Antonio Machado on van llegir poemes i li van cantar un rap per retre-li homenatge a aquest gran poeta universal.
Dijous 20 d'abril l'alumnat de Creació literària, de 1r de batxillerat, va poder experimentar amb l'escriptura computacional de la mà de Marissa Mitjà Farrerós, assessora tècnica docent i mentora digital del Departament d'Educació.
En aquesta sessió es van presentar els oulipians, un grup d'experimentació
A partir de l'inici de l'obra L'eclipsi, d'Adrià
Una experiència molt profitosa!
L'Exporecerca Jove és una fira de recerca internacional oberta al públic celebrada des de l'any 1999 organitzada per l'associació MAGMA. A la fira, joves de secundària i batxillerat d'arreu del món presenten els seus projectes d'investigació durant tres dies en estands personalitzats per ells mateixos, difonent i donant a conèixer la seva recerca al públic visitant.
Durant els dies de la mostra, 90 treballs seleccionats són avaluats per un jurat qualificat independent. En aquesta mostra, el treball de l'Aina, titulat 'Cetacis en captivitat. La realitat de la nostra diversió', va ser escollit com un dels 12 finalistes.
En l'acte de cloenda, que es va dur a terme divendres 14 d'abril, els finalistes van haver de presentar el seu treball de recerca davant de tot el jurat i el públic de la final al teatre del Casino de l'Aliança del Poblenou.
L'Aina va ser premiada amb el 2n Premi Europeu Exporecerca Jove, que li permetrà participar a la fira Giovanni e le Scienze de Milà i continuar la tasca de difusió de la seva recerca en una trobada d'àmbit internacional. Com a finalista, a més, també participarà en línia al London International Youth Science Forum, presentant el seu treball.
Enhorabona Aina!
El dimarts 18 d'abril l'alumnat de 2n de batxillerat ha realitzat un taller de literatura sobre La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda, una de les lectures prescriptives del curs
De la mà de Mireia Chalamanch i Joan Carles Navarro han pogut parlar sobre la novel·la i la interpretració personal que en fa cadascú. A més, i a partir d'un recull dels fragment més significatius de la novel·la, l'alumnat ha pogut descobrir La plaça del Diamant i els seus personatges, les relacions i vincles que s'hi estableixen, els trets que els caracteritzen: les seves pors, les seves il·lusions, els seus somnis, i de com és la societat i el model de vida que hi surten representats.
Aquest taller de literatura és una iniciativa de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i s'inscriu en el programa anomenat "Lletres a les Aules”, un programa de foment de la lectura i de promoció de la literatura que permet apropar l'alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement i, finalment, estimular i potenciar l'habilitat lectora i el coneixement de la llengua.
L'activitat ha estat molt profitosa per a l'alumnat.
Ahir dilluns 17 d'abril la companyia de teatre professional «Retret Teatre» va representar a l'institut dues obres per als alumnes de batxillerat com a activitats de Llengua i literatura catalana i castellana: « La plaça encantada » per a 2n de BAT i « Háblame de Lorca, Miguel » per a 1r de BAT, dues obres que l'alumnat va gaudir per una posada en escena original i uns diàlegs fidels als textos dels escriptors que els alumnes havien llegit. En definitiva, va ser una oportunitat per tornar a recordar els nostres grans autors de teatre a través de tot un espectacle cultural en viu.
Els alumnes de 2n de Batxillerat Yassin El Yemlahi i Pol Ribera han participat al XIII Fòrum de Treballs de Recerca de l'Alt Empordà que s'ha celebrat avui dissabte 15 d'abril a l'institut Narcís Monturiol de Figueres.
El Fòrum s'organitza des dels Serveis Educatius de l'Alt Empordà i hi participem tots els instituts de la comarca amb una representació d'alguns dels millors Treballs de Recerca de 2n de Batxillerat -2 treballs per centre- i és una oportunitat per reconèixer la feina ben feta amb l'alumnat, les famílies i el professorat.
El TdR d'en Pol correspon a l'àrea de coneixement d'Humanitats i Arts i es titula L'influence de la Nouvelle Vague dans le New Hollywood: comparaison historique et artistique entre deux mouvements cinématographiques.
I el TdR d'en Yassin, de l'àrea de coneixement de Tecnologia i Informàtica, es titula Desenvolupament d'un videojoc de plataformes 2D a Unity.
Tots dos han explicat de manera molt entenedora els seus treballs.
El passat 30 de març van tenir lloc les Olimpíades d'Economia organitzades per la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona.
L’Olimpíada d’Economia és un concurs acadèmic d’àmbit estatal, que té com a objectiu estimular i fomentar l’estudi de l’economia i de l’empresa entre el jovent i aprofundir els lligams necessaris entre els estudis de secundària i la universitat.
El nostre institut va participar amb 3 alumnes de 2n de Batxillerat: Luna López, Malak Ahakkam i Violeta Vitan.
Esperem que hagi sigut una experiència molt enriquidora per elles i els hi agraïm l'esforç i la implicació per preparar-se per les olimpíades.
El passat 30 de Març l'alumnat de 4t d'ESO va tenir l'oportunitat de visitar l'Expojove 2023 a Girona. Aquesta sortida s'emmarca dins el Projecte d'Orientació postobligatòria del centre. L'objectiu és conèixer els diferents itineraris acadèmics després de l'ESO.
Durant la visita, els estudiants van poder descobrir una gran varietat d'activitats, tallers i xerrades per ampliar el seu coneixement dels itineraris acadèmics. També van poder connectar amb altres joves i poder compartir les seves experiències i interessos. A més, van gaudir d'un dia d'activitats i diversió en un ambient distès i enriquidor.
En resum, la visita a l'Expojove 2023 va ser una experiència molt positiva per als alumnes de 4t d'ESO. Esperem que aquesta experiència hagi estat enriquidora i els hagi inspirat per continuar explorant noves oportunitats i descobrint nous interessos en el futur.
Avui dia 11 d'abril ha sortit publicada l'oferta inicial de places del cicle de grau mitjà de :
Guia en el Medi Natural i de Temps de Lleure (GUIAM)
Enllaç: Oferta Inicial GUIAM
El proper dimarts 11 d'abril a les 19h presentarem en sessió de portes obertes els ensenyaments de formació professional de grau mitjà del nostre Institut:
GUIAM: Guia en el medi Natural i de Temps de Lleure
EERE: Cicle Inicial de vela, Cicle Inicial de piragüisme cicle inicial i final de Salvament i Socorrisme.
Informació específica dels cicles en els següents enllaços:
Del 22 al 29 de març, un grup d'alumnes de francès del nostre institut ha acollit un grup d'estudiants de l'institut Jean Monnet d'Annemasse (França), en el marc de l'intercanvi escolar entre els dos centres. Si al mes de gener eren els nostres estudiants qui visitaven la ciutat francesa, ara tocava rebre els estudiants francesos a Roses.
Al llarg de la setmana, aquests estudiants han estat acollits per les famílies dels nostres alumnes. Les activitats que s'han fet aquests dies han estat diverses. Entre d'altres, l'estada dels alumnes francesos al nostre institut i l'assistència a algunes classes, diferents visites culturals a Figueres, un recorregut pel barri antic de Girona, així com també la rebuda per part de l'alcalde de Roses i la visita, guiada per ell mateix, dels indrets històrics més importants de la nostra vila.
Ha estat una setmana de convivència intesa i de fort enriquiment lingüístic i cultural.
Els alumnes de 1r d'ESO han fet diferents sortides de la matèria de Socials. Han pogut visitar i fer algun taller a 4 jaciments arqueològics. Aquests jaciments van des de l'època del paleolític fins a l'edat dels metalls. Tots aquests jaciments son propers territorialment a nosaltres i estan oberts al públic.
El dimecres 22 de març i el divendres 24 de març els alumnes de 1r d’ESO, varen realitzar una sortidaguiada fins a la Torre del Vent de Vilaüt. L’alumnat va poder identificar, en grups de 3 o 4 persones, les espècies arbòries, arbustives i herbàcies més comunes del bosc mediterrani i buscar-ne les seves utilitats com a plantes medicinals.
També van conèixer la història sobre la Torre del Vent i la seva situació geogràfica, tot observant i localitzant, amb els prismàtics, les poblacions del voltant.
Dimecres 22 de març a les 6 de la tarda, al Centre Cívic i Cultural La Sitja, de Fornells de la Selva, es van lliurar els II Premis Literaris Antònia Adroher i Pascual de Narrativa i Poesia Escolar.
Aquests premis literaris tenen com a objectiu la sensibilització en temes socials (per això es va escollir un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible com a tema central, el dret a la pau) i la promoció de l'ús literari del català als centres educatius de les comarques gironines. Els premis han estat convocats conjuntament per la Coordinadora d'ONG Solidàries, Òmnium Gironès i el Gremi de Llibreters de Catalunya.
La Sofia i la Marina han rebut, respectivament, el primer i el segon premi de la seva categoria (segon cicle d'ESO) en la modalitat de narrativa, i la Núria ha rebut el primer premi de la seva categoria (també segon cicle d'ESO) en la modalitat de poesia.
L'enhorabona a totes tres!
Del 13 al 17 de març tot l’alumnat de 2n d’ESO ha iniciat el projecte Vibrar’t. Aquest projecte, vehiculat des de la matèria d’Educació Física, consta de 6 sessions per grup on l’alumnat realitza activitats i jocs d'expressió emocional on reflexionaran i trencaran estereotips/tabús/mites emocionals de gènere que hi ha la societat. Amb l'objectiu d'ajudar-los a millorar el benestar emocional, a aprendre a construir relacions saludables i a sentir-se lliures de ser ells/es mateixos/es. Tot això es fa per mitjà de dinàmiques d'expressió corporal i música. És a dir, és un projecte de tallers vivencials amb exercicis pràctics.
El 21 de març a les 19:30 celebrarem la JPO Batxibac i explicarem com s'integra aquesta doble titulació en l'estructura del nou Batxillerat.
Us hi esperem!
Avui 18 de març s'ha celebrat el VII Concurs d'Oratòria Juvenil de l'Alt Empordà a l’Auditori dels Caputxins de Figueres, adreçat a l'alumnat de 4t d'ESO de la comarca.
Les representants del centre han estat la Lola Gil Cámara i la Núria Subirós Ortiz. Totes dues han passat a la fase final i han guanyat: la Lola ha obtingut el 1r premi i la Núria el 3r, entre el 23 participants al cooncurs.
Enhorabona, Lola i Núria! Heu fet uns magnífics i emotius discursos.
Aquest dimarts 14 de març l'alumnat de Biologia de 1r i de 2n de batxillerat han fet un taller d'anellament d'ocells, d'observació i de coneixement de les aus amb un ornitòleg i un monitor de natura del Parc Natural del Cap de Creus.
Així, els nois i les noies han pogut observar de ben a prop espècies com el tallarol capnegre i el gafarró. També els han explicat la importància d'aquests anellaments per fer el seguiment de les aus migratòries o estudis de presència d'algunes aus com a bioindicadores del bon estat dels nostres ecosistemes.
Avui dimarts 14 de març l'alumnat de 2n de batxillerat ha assistit a la conferència "Escriure i informar sobre una pandèmia: De la grip de 1918 a la Covid-19, de la mà de Josep Pla (i els seus contemporanis)" de l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes (ILLC) de la Universitat de Girona, a càrrec d'en Pau Font.
La conferència permet realitzar una aproximació a alguns gèneres literaris com les memòries i els dietaris, a partir de l'obra de Josep Pla i el Quadern gris i veure com cent anys enrere també va haver-hi altres pandèmies equiparables a la de la COVID-19.
A més, en Pau Font ha remarcat la importància de preservar la memòria a través de l'escriptura ja que el que queda en el record sempre és el sentiment. I, com ha demostrat a l'alumnat, la literatura ens permet veure'ns reflectits en el passat.
Ha estat una conferència molt enriquidora i interessant.
L'Aina Ros, alumna de 2n de Batxillerat, ha presentat el seu Treball de Recerca a l'Exporecerca Jove, del 8 a l'11 de març. Durant aquests dies, l'Aina ha pogut explicar el seu treball a l'alumnat d'arreu de Catalunya que ha visitat l'Exporecerca.
Avui ha estat proclamada una de les 12 finalista de l'Exporecerca Jove 2023.
El proper dissabte 14 d'abril haurà de presentar el seu TdR davant un jurat i públic i allà es decidirà qui guanyarà l'Exporecrca d'enguany.
Enhorabona, Aina!
Sergi Hiebra, Ona Martinez, Max Nicodemus, Isaac Quesada i Adrián San Miguel són els 5 oradors de l'equip format també per Alicia Cámara, Valeria Capoccia, Anas Horri, Sara Loaiza, Kevin Magsumbol, Júlia i Helena Rodriguez i Pol Rosell, que van participar a la Lliga de Debat 2023 el passat 3 de març.
Els nostres representants van deixar el llistó ben alt després d'haver treballat amb molta tenacitat i il·lusió. Van fer dos bons debats, el primer amb l'Institut Narcís Xifra de Girona i el segon amb l'Institut Sant Elm de Sant Feliu de Guíxols, ambdós de gran qualitat.
La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d'oratòria organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats, en la qual diversos equips d'estudiants de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d'actualitat. Enguany, el tema ha estat: Cal regular les xarxes socials per combatre la desinformació?
La Lliga de Debat està adreçada a l'alumnat de 4t d'ESO, Batxillerat i cicles formatius d'entre 15 i 18 anys, de la Franja de Ponent, Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Andorra, Catalunya del Nord i Sardenya.
La Xarxa Vives ha impulsat des de l'any 2014 aquesta competició dialèctica amb l'objectiu de millorar les habilitats comunicatives dels participants i fomentar l'adquisició de competències transversals com la seguretat, el treball en equip, la creativitat, la documentació, l'anàlisi, la construcció d'un discurs, la planificació i la presa de decisions, entre d'altres. És per tot això que, des del centre hi participem des d'aleshores.
El professorat de cicles de l'Institut Illa de Rodes, dins el Pla d'impuls de les llengües estrangeres 2022-2024, està realitzant estades formatives a Irlanda per a la millora de la llenguaanglesa.
Entre d'altres accions finançades pel pla volem destacar les estades formatives a l'estranger del nostre professorat de cicles per la millora de l'anglès. En total 14 docents de GUIAM (grau mitjà de Guia del Medi Natural i el Temps de Lleure) i de TSEAS (grau superior d'Ensenyament i Animació Socioesportiva) estan gaudint d'una estada a Irlanda.
Entre els mesos de gener i abril del 2023 es duran a terme 5 estades organitzades en funció del calendari lectiu i de la disponibilitat del professorat. L'objectiu és participar en la formació i immersió lingüística amb la menor afectació del ritme lectiu dels cicles.
La formació es durà a terme en diverses escoles de Dublin les quals han acollit el nostre professorat amb l'objectiu principal de millorar les destreses de comprensió i expressió escrita de la llengua anglesa per tal de poder aplicar-ho en un futur en els mòduls impartits en els nostres cicles.
En acabar l'estada, tots els professors que hi participen rebran un certificat d'assistència i aprofitament del curs.
Avui ens ha visitat a l’institut en Miquel Pujadó, cantautor, filòleg i professor que ens ha musicat, acompanyat de la seva guitarra, una selecció de poemes de diferents autors de la literatura espanyola, entre els quals: Juan Ruiz Arcipreste de Hita, Jorge Manrique, Francisco de Quevedo, Miguel Hernández, Antonio Machado, Federico García Lorca, Mario Benedetti, Pablo Neruda, etc., fent un recorregut a través del temps que ens ha captivat.
Properament començarà el període de preinscripció i matrícula dels estudis obligatoris i postobligatoris, i també les Jornades de Portes Obertes dels diversos estudis que impartim a l'institut:
- ESO
- Batxillerat i Batxibac
- Cicle formatiu de grau mitjà: GUIAM
- EERE: Salvament i socorrismes, Vela i Piragüisme
- Cicle G¡Formatiu de grau superior: TSEAS
Podeu consultar tota la informació sobre els períodes de JPO, preinscripció i matrícula de tots els estudis que impartim al centre a la pestanya PREINSCRIPCIÓ 2023-2024
Per a informació general podeu consultar el web del departament d'Educació.
El dijous 16 de febrer l'alumnat d'ESO va celebrar el Carnaval amb un espectacle amb música i ball al pati del centre. Van mostrar mitjançant una coreografia les disfresses que realitzades a la matèria de visual i plàstica.
Avui 15 de febrer, l'alumnat de 4t va tenir l'oportunitat de gaudir de l'adaptació de l'obra de teatre Terra Baixa d'Àngel Guimerà al TNC. Aquesta versió escrita per Pablo Ley i dirigida per Carme Portaceli té en compte els conflictes socials i polítics de l'època.
En acabar han participat en una activitat dirigida per dues actrius que han animat alguns alumnes a interpretar una de les escenes més importants.
Després el bus els va portar a la platja d'Argelers on a través de documents històrics van reviure l’experiència dramàtica viscuda pels exiliats republicans. Van tenir l'oportunitat d'empatitzar amb les difícils condicions que varen patir els milers de refugiats realitzant una activitat.
El dia 10 de febrer, amb motiu del Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la ciència, va venir la Silvia Corretge. És metgessa, investigadora en l’àrea d’oncologia a Boehringer Ingelheim i participant al projecte #100tífiques.
Gràcies a ella i al projecte l’alumnat de 1r d’ESO va tenir la oportunitat de viure el seu dia a dia i la importància de la investigació de forma propera.
#100tífiques és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
L’objectiu del projecte és fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa. El programa té la vocació de fomentar una relació més directa i recíproca entre la ciència i la societat, i molt especialment d’incrementar la consciència d’aquest col·lectiu i
eixamplar-ne l’espai.
Aquesta ha sigut la cinquena edició del projecte#100tífiques i el nostre institut i alumnat ha tingut l'oportunitat de participar-hi de forma directa un any més.
Avui 10 de febrer, els professors Ernest Parellada i David Carbonell han presentat la ponència del projecte de Primer de Batxillerat començat el curs passat anomenat "De Kyiv a Weimar", una cronologia inversa del món contemporani (2022-1919)" a les XIX Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials a la UAB.
Avui divendres 10 de febrer al matí, l'alumnat de 2n de Batxillerat ha visitat la Universitat de Girona en la Jornada de Portes Obertes celebrada en les diferents facultats.
Han pogut gaudir de les presentacions sobre els diversos graus que es cursen i d'un recorregut guiat per la universitat, fent un tastet del que podrien trobar en finalitzar els estudis de Batxillerat.
El passat dissabte 4 de febrer es va celebrar el Dissabte Transfronterer de les Matemàtiques a l'Alt Empordà (DITMAE). És una activitat que es realitza, des de fa 12 anys, a Figueres. És una activitat oberta als centres d'ensenyament de l'Alt Empordà i comarques properes, així com a centres de la Catalunya Nord, dirigida a estudiants de batxillerat. Consisteix en assistir a una xerrada sobre temes diversos de l'assignatura de matemàtiques i posteriorment aplicar els coneixements treballats en un taller pràctic. Aquests es realitzen per parelles i té un format concurs. Sis alumnes de batxillerat han participat d'aquesta jornada i les temàtiques tractades enguany han estat les següents:
Estem molt contentes d'anunciar que la parella formada per Yasin El Yemlahi i Ryan Abriak de segon de Batxillerat van obtenir el primer premi en el taller "Algunes aplicacions de l'àlgebra abstracta”. Van guanyar un Altaveu JBL Chargte 5. La resta de participants, malgrat no van guanyar cap premi, van valorar positivament l'experiència.
El passat dilluns 30 de gener, coincidint amb el 75è aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, es va celebrar el Dia escolar de la no-violència i la pau.
En els darrers temps, l’educació per la pau s’ha anat centrant en la resolució no violenta dels conflictes tenint en compte la perspectiva positiva del conflicte, la seva complexitat i la manera de trobar-hi solucions no violentes.
Per aquest motiu alguns docents i altres professionals del centre s'estan formant en pràctiques restauratives amb l'objectiu de poder mediar en diferents situacions que puguin sorgir dins de l'àmbit educatiu.
Per tancar la setmana, avui divendres, l'alumnat d'ESO i el seu professorat, juntament amb la TIS del centre, hem sortit al pati per fer un símbol de la Pau humà, el qual hem immortalitzat amb una fotografia i un gran aplaudiment conjunt. Durant la setmana, s'han anat realitzant activitats de sensibilització des del DOIP.
Els cicles formatius de l'Institut Illa de Rodes participen en el Pla d'impuls de les llengües estrangeres 2022-2024, concretament per a la millora de la llengua anglesa.
Entre d'altres accions finançades pel pla volem destacar les estades formatives a l'estranger per la millora de l'anglès.
Tot el nostre alumnat de 1r de GUIAM (grau mitjà de Guia del Medi Natural i el Temps de Lleure) i de 1r de TSEAS (grau superior d'Ensenyament iAnimació Socioesportiva) podrà gaudir d'una estada a Malta totalment finaçada.
Entre el dies 21 i 26 del passat gener, 24 alumnes de 1r B del cicle mitjà GUIAM, van ser el primer grup a realitzar l'estada formativa de 5 dies a l'escola d'idiomes AM Language. Allà varen rebre classes d'anglès a l'aula i varen realitzar activitats formatives en diferents punts de les illes malteses, per tal de millorar l'expressió escrita i la parlada.
En acabar l'estada, els alumnes varen rebre un certificat d'assistència del curs, així com un petit premi recompensa per la seva participació a les activitats.
Una inoblidable experiència en un país estranger que mai oblidarà el nostre alumnat i el professorat acompanyant. Aviat tindrem noves notícies dels altres grups que han de viatjar.
Aquesta acció està finançada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per la Unió Europea ‐ NextGenerationEU.
El dilluns 30 de gener, els alumnes de 3r ESO de la matèria deFrancès (de la 1a llengua es trangera i de la matèria optativa) van visitar la vila de Perpinyà.
La sortida va estar organitzada des de l’Entorn d’Aprenentatge del Canigó que va proposar dues activitats en francès: al matí, els alumnes van descobrir i identificar elements significatius de la vila i també van haver d’entrevistar 10 vianants. Havent dinat vam visitar el Palau dels Reis de
Mallorca.
Un total de 35 alumnes van participar a la jornada amb aquesta activitat d'aprenentatge vivencial.
Divendres 20 de gener, l'alumnat de francès de 1r i 2n de batxillerat i batxibac van iniciar l'estada d'intercanvi amb l'alumnat del Lyceé Jean Monnet de la localitat francesa d'Annemasse, a tocar de la frontera suïssa, cosa que els permetrà també visitar Genève i Laussanne, a Suïssa.
L'estada del nostre alumnat es realitza del 13 al 27 de de gener mentre que l'alumnat del Lyceé Jean Monnet d'Annemasse faran la seva estada a Roses del 22 al 29 de març.