·  TEL. 972 154 383 · EMAIL b7006851@xtec.cat
 · 

Notícies

SORTIDA A COTLLIURE AMB L'ALUMNAT DE 4T D'ESO

25-04-2024

El divendres 19 d'abril els alumnes de 4t d'ESO van realitzar una sortida de castellà a Cotlliure (França) per conèixer la ruta de l'exili, "la Retirada”, i visitar la tomba d'un dels seus protagonistes, el poeta universal Antonio Machado.

Així mateix, els alumnes van visitar el Castell de Cotlliure amb un guia que els va explicar la història del monument i també van poder visitar l'exposició permanent sobre "la Retirada” que hi ha al castell.

Per acabar, un voluntari de la Fundació Antonio Machado (FAM) els va mostrar la Mediateca Antonio Machado i els va explicar la tasca que fa la FAM recollint i arxivant, amb la col·laboració de la Universitat d'Alcalá de Henares, tot el que la gent deixa a la tomba d'Antonio Machado (escrits, poemes, dibuixos, banderes, etc.) i envia per correu, i que es diposita a l'arxiu, que també van visitar.

Els alumnes van gaudir d'un bonic dia a Cotlliure amb activitats que els van permetre conèixer l'últim camí de Machado i "la Retirada”. El nostre més sincer agraïment a la Fundació Antonio Machado i al Castell de Cotlliure. A reveure!


Xarxes socials:


Autora: Anna M. Casamitjana

Celebrem sant Jordi!

23-04-2024

Avui hem celebrat la diada de sant Jordi al centre amb diverses activitats.

D'una banda, durant tot el dia l'alumnat de 4t d'ESO ha organitzat una parada a la riera Ginjolers per  recaptar fons per al seu viatge de final d'estudis. Hi han venut plantes, pastissos, llibres de 2a mà i manualitats de la nostra cooperativa Atena (@atenallibreria).

D'altra banda, al matí, els actes de celebració al centre s'han distribuït en dos blocs: el primer, centrat en el projecte Sardanes; i l'altre,  dedicat al lliurament de premis amb actuacions musicals de l'alumnat.

En el primer bloc, l'alumnat de 1r d'ESO ha fet una exhibició de sardanes de punts lliures que han treballat a partir del projecte "Sardanes” del departament d'EF i el departament de Francès amb la professora d'EF Rosa Cuxart i el professor de Francès Joan Pons.  Enhorabona a l'alumnat de 1r d'ESO i als docents del projecte. Ho han fet genial!

Tot seguit, tot alumnat i el professorat que hem volgut, hem pogut ballar la sardana de germanor al ritme de la cançó de The Tyets , "Coti x coti”.

En el segon bloc, els diversos departaments didàctics que havien organitzat diferents concursos de creació literària i artística han lliurat els premis als guanyadors.

El departament de Visual i plàstica han atorgat els premis dels concursos de Microrelats, de Màscares de Carnaval  i de Cartells que havien organitzat per als diversos nivells d'ESO.

El departament de ciències experimentals havia organitzat el  IV Concurs de Pòsters sobre dones científiques del projecte Dones i ciència 2024, i han lliurat els premis als tres millors pòsters.

Des del departament de Francès s'ha reconegut les millors produccions sobre temes diversos: dins el projecte de 1r i 2n d'ESO  La poésie par l'image,  per als millors vídeos a partir dels poemes " Le cancre " i " Les saisons de l' année "; per a 3r i 4t, amb produccions escrites o vídeos  a partir del tema   "Quand j´étais petite…”; i a Batxillerat produccions escrites amb el tema  "Une lettre d' amour à un objet”.

Des del departament d'Anglès s'han atorgat  els premisal Vè Concurs  "Writing Contest” a les millors produccions escrites. També  s'ha fet un merescut reconeixement a les tres alumnes que van guanyar el 1r Concurs comarcal de Lectura en Veu Alta en anglès.

El departament d'Humanitats, des del seminari d'Economia, ha lliurat els premis als millors Punts de Llibre de l'alumnat d'ESO, concurs organitzat des de la nostra Cooperativa  Atena Llibreria.

El departament de Castellà reconeix l'alumnat que, durant el curs, fa els millors dictats i premia els millors dictat dels alumnes de cada curs d'ESO.

Finalment, des del departament de Català se celebra la XXIV edició dels Jocs Florals de sant Jordi, amb premis a ESO i Batxillerat en les modalitats de poesia, conte i narrativa. A més, també premia dins la IV Festa dels Llibres els millors Bookface, Bookstagram, Booktuber i Booktràiler. Agraïm a l'AMPA de l'Illa la dotació econòmica que permet subvencionar una part dels premis que s'atorguen des del departament de Català.

El lliurament de premis ha estat amenitzat per actuacions d'alumnes del centre que han ballat i cantat molt bé. I ha estat conduït magníficament per altres alumnes que han presentat els actes. Gràcies a tots per la vostra col·laboració i participació: alumnat, comissió de festes i professorat que heu fet possible aquesta celebració de sant Jordi.

Enhorabona a tots els guanyadors i participants!

Podeu veure les fotografies i vídeos de la jornada a les xarxes socials i als àlbums de fotografies Diada de Sant Jordi: sardanes i Diada de sant Jordi: entrega de premis.

La felicitació de sant Jordi és una creació de la professora de Visual i plàstica Anna Maria Casamitjana.

Molt bona diada de sant Jordi a tothom!


Xarxes socials:


Correcull

22-04-2024

El passat dijous dia 18 d’abril l’alumnat de segon d’ESO de la matèria de Sotenibilitat i Medi Ambient i de segon de batxillerat d’ODS van dur a terme conjuntament el “Correcull” en una ruta al voltant de la Ciutadella de Roses. Aquesta proposta educativa consisteix en sortir a una zona propera i recollir les deixalles que es van trobant pel camí. Després es classifiquen, es pesen i finalment es llencen als contenidors de reciclatge adequats. Aquesta iniciativa pretén fomentar el respecte pel medi ambient i fer evident la necessitat de reduir la quantitat de residus que la societat genera.


Xarxes socials:


Trobada d'empreses i d'alumnat de 1r de GUIAM per iniciar les pràctiques

20-04-2024

El divendres 19 d'abril, des del departament d'FP i amb el coodinador d'FCT dels cicles formatius, Tavi Llorente,  es va organitzar una jornada destinada a afavorir la relació entre l’alumnat i les empreses, clubs i entitats  de l’entorn empresarial relacionat amb el turisme actiu de la comarca. Enguany van ser els i les alumnes de 1r curs del Cicle de Grau Mitjà de GUIA EN EL MEDI NATURAL I DE TEMPS DE LLEURE qui van participar a la jornada.

OBJECTIUS DE LA JORNADA

La finalitat és facilitar el coneixement mutu entre alumnes i empreses, clubs i entitats de cara a formalitzar acords de Formació als Centres de Treball (pràctiques). Aquesta és una part molt important del currículum formatiu amb avantatges tant per a l’alumnat com per a les empreses. Al mateix temps, es vol incrementar el vincle entre l’Institut i l'entorn productiu empresarial tant per tenir en compte les necessitats de les empreses com per facilitar la inserció laboral de l’alumnat.

DESENVOLUPAMENT DE LA JORNADA

La directora de l’institut, Esther Renart, va donar la benvinguda als assistents i va iniciar la jornada ressaltant el suport rebut de l’Ajuntament i agraint a les empreses i entitats la seva col·laboració. Seguidament, el primer tinent d’alcalde i regidor de promoció econòmica i turisme, Sr. Fèlix Llorens, va subratllar la importància de la col·laboració entre empreses, institucions i el centre formatiu per proporcionar professionals ben formats que impulsin el turisme actiu. A l’acte també hi van assistir el Sr. Miguel Muñoz, regidor d’esports i la Sra. Ester Navas, regidora de Joventut i Gent; així com la Sra. Montserrat Carbonell, prospectora de Formació Professional dels Serveis Territorials del Departament d’Educació.

Seguidament, les diferents organitzacions es van presentar i van exposar les activitats que poden interessar a l’alumnat. 

Finalment els alumnes es van poder entrevistar amb les empreses que van despertar el seu interès i entregar el seu currículum vitae, facilitant l’entesa i el coneixement mutu que possibiliti l’establiment de l’Acord de Formació en Centres de Treball (Pràctiques)

EMPRESES, CLUBS I ENTITATS COL·LABORADORES

Les organitzacions presents a l’acte han estat IMPULSE sport activities, CONSELL ESPORTIU DE L’ALT EMPORDÀ, EMPURIABRAVA SAILING, FASE WIND, GEN de Roses, SK KAYAK escola de piragüisme, KAYAK SUP ROSES, CLUB NÀUTIC DE L’ESCALA, ESPORTEC outdoor sport i CAMPING PUNTA MILÀ.

ALTRES INFORMACIONS

La Formació al Centre de Treball no és remunerada i és una bona oportunitat per les empreses, clubs i entitats per captar futur personal qualificat, col·laborant en la formació del/de la jove tècnic/a i oferint l'accés a la seva primera ocupació. 

Les qualificacions professionals que resulten dels cicles d’esports impartits a l’Institut Illa de Rodes (“Guia en el Medi Natural i de Temps de Lleure” i “Ensenyament i Animació Socioesportiva”) sintonitzen plenament amb el principal pilar econòmic de la comarca: el turisme i en especial el turisme actiu esportiu i de natura, amb una especial sensibilitat envers els nostres paisatges, la nostra cultura i el nostre patrimoni cultural, històric i natural.

 


Xarxes socials:


Taller sobre "La plaça del Diamant" per a l'alumnat de 2n de Batxillerat

16-04-2024

Avui dimarts 16 d'abril l'alumnat de 2n de batxillerat ha realitzat un taller de literatura sobre La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda, una de les lectures prescriptives del curs.

De la mà de Joan Carles Navarro han pogut parlar sobre la novel·la i la interpretració personal que en fa cadascú. A més, i a partir d'un recull dels fragment més significatius de la novel·la,  l'alumnat ha pogut descobrir La plaça del Diamant i els seus personatges, les relacions i vincles que s'hi estableixen, els trets que els caracteritzen: les seves pors, les seves il·lusions, els seus somnis, i de com és la societat i el model de vida que hi surten representats.

Aquest taller de literatura és una iniciativa de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i s'inscriu en el programa anomenat "Lletres a les Aules”, un programa de foment de la lectura i de promoció de la literatura que permet apropar l'alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement i, finalment, estimular i potenciar l'habilitat lectora i el coneixement de la llengua.

L'activitat ha estat molt profitosa per a l'alumnat que ha pogut aprofundir en l'obre de Rodoreda.


Xarxes socials:


Sortida a Olot i Sant Joan les Fonts

15-04-2024

Divendres passat, 12 d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO de Biologia i Geologia conjuntament amb els alumnes de 1r i 2n de batxillerat de la matèria de Geologia i Ciències Ambientals, van tenir l’oportunitat de visitar el volcà Montsacopa  a Olot i les colades de lava a Sant Joan les Fonts. Domingo Gimeno, catedràtic de Petrologia i Geoquímica de la UB, ens va guiar per descobrir l’entorn. L’alumnat va conèixer la història de formació dels volcans i colades basàltiques d’ambdós indrets de la Garrotxa, comarca que conté un dels camps volcànics quaternaris més ben preservats del sud-oest d'Europa.


Xarxes socials:


Segell de Bona pràctica de Biblioteca escolar (L3)

12-04-2024

La Biblioteca del centre ha obtingut per tercer any consecutiu el Segell de Bones pràctiques gràcies a l'experiència de Biblioteca escolar dinamitzada per la Montse Batllosera, coordinadora de la biblioteca,  que podeu veure al bloc de la nostra Biblioteca i també a l'espai nodes de Biblioteques escolars de Catalunya.

Aquesta vegada, el segell de bones pràctiques és per la línia de contingut número 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre.

Els objectius d'aquesta experiència són:

  • Donar a conèixer que el dia 21 de març és el dia de la poesia
  • Motivar l'alumnat a jugar amb les paraules i les idees per crear micropoemes
  • Fer de l'espai virtual de la biblioteca un lloc viu i participatiu

Per celebrar el Dia Mundial de la Poesia, el 21 de març, des de la biblioteca de l'Institut Illa de Rodes es va convidar l'alumnat de diversos cursos a crear micropoemes i a compartir-los amb la comunitat educativa a través d'un padlet. Aquesta iniciativa s'ha emmarcat en els actes de celebració de la diada promoguts per la Institució de les Lletres Catalanes i la Federació Catalana d'Associacions i Clubs UNESCO.

Gràcies a tots els qui han fet possible aquesta experiència!

https://projectes.xtec.cat/bescat/


Xarxes socials:


14è Forum de Treball de Recerca de l'Alt Empordà

07-04-2024

El dissabte 6 d'abril es va celebrar el 14è Fòrum de Treballs de Recerca de l'Alt Empordà que, enguany tenia com a seu l'institut Cap Norfeu. L'Isaac Quesada i l'Adrián San Miguel van ser els representants del nostre centre al Fòrum.

El TdR de l'Adrián es titula My Roses. El videojoc d'un llegat. Com va explicar l'Adrián, l'objectiu del seu treball és el de fer servir el desenvolupamnet de software i crear un videojoc per apropar i donar visibilitat  a la història de Roses que, com passa en moltes altres poblacions, actualment es troba perduda en llibres antics i fonts de l'arxiu municipal. A més, en el seu TdR també va poder posar en pràctica el seu videojoc amb l'alumnat del Vicens Vives, la seva escola de primària.

El TdR de l'Isaac es titula A la recerca de la felicitat: la generació líquida. Com va explicar l'Isaac l'origen del seu treball parteix de les dades oficials de salut mental entre els joves. A partir d'aquí es va proposar iniciar una recerca sobre què és la felicitati les diferents formes d'aconseguir-la segons alguns filòsofs o corrents. En el seu TdR l'Isaac va arribar a la conclusió que la causa de la infelicitat juvenil és l'alienació provocada per la modernitat líquida en els individus.

Tant l'Isaac com l'Adrian van fer una exposició excel·lent del seu TdR. Enhorabona, nois!


Xarxes socials:


Cloenda del Projecte de la Fundació Ramuni Paniker (Ottopalam-Roses)

22-03-2024

El passat 12 de març vam celebrar l'acte de cloenda del projecte Ramuni, School-to-School, que neix gràcies a la Fundació Ramuni Paniker que té –entre altres objectius- el de fomentar l’intercanvi cultural entre l’Índia i Catalunya. Com a entitat  no lucrativa es dedica, a més, a donar suport a estudiants de famílies econòmicament necessitades del sud de l'Índia perquè puguin gaudir d'una formació professional i educativa superior i col·labora també en la promoció d'activitats culturals que afavoreixin un millor coneixement mutu entre les persones del sud de l'Índia i el nostre país.

El projecte School-to-School s’ha realitzat entre alumnat de l'Institut Bhavan Vidyalaya, d’Ottapalam (Kerala, Índia), i  part de l’alumnat de 3r d’ESO de la matèria d'anglès del centre. Els alumnes dels dos centres han treballat en línia i també han fet trobades virtuals per donar a conèixer la cultura i els costums de cada lloc des del mes de setembre fins ara.

En aquest acte de cloenda vam comptar amb la presència de la vicepresidenta de la fundació, i neta de Ramuni PaniKer, Mar Pèlach Paniker. La Mar va presentar a l’alumnat la fundació Ramuni Paniker i va respondre les preguntes de l’alumnat sobre les seves vivències a l'Índia.

A més, ens va lliurar el certificat de la nostra participació en aquest projecte tan interessant i enriquidor per a l’alumnat i per al centre, que continuarem el curs vinent 2024-2025.

Agraïm la confiança que, en nom de la Fundació Ramuni, els germans Pèlach Paniker  han dipositat en el nostre centre.


Xarxes socials:


Alumnes de 1r de Batxillerat científic exploren els secrets del mar en un taller immersiu

22-03-2024

Recentment, els alumnes de 1r de Batxillerat científic van tenir l'oportunitat de
participar en un taller sobre el medi marí. El taller, "Marinfluencers", va ser una
immersió de tres dies en el món subaquàtic, amb l'objectiu d'aprendre sobre la seva
biodiversitat, els seus secrets científics i la importància de la seva protecció.


Un viatge d'exploració i descobriment:
Al llarg del taller, els alumnes van navegar per un mar d'aprenentatges, explorant
diversos aspectes del fascinant ecosistema marí. Van submergir-se en els secrets
del fons marí, descobrint les seves característiques geològiques i la seva
importància per a la regulació del clima. A més, van aprofundir en la física de l'oceà,
comprenent els corrents marins, la temperatura de l'aigua i la salinitat, i com aquests
factors influeixen en la vida marina.


Comunicació científica per a la protecció del mar:
Un dels aspectes més destacats del taller va ser la sessió dedicada a la
comunicació científica i la divulgació. Els alumnes van aprendre com compartir els
seus coneixements sobre el medi marí amb la societat, utilitzant les xarxes socials
com a potent eina de conscienciació. Van desenvolupar habilitats per a crear
contingut atractiu i informatiu, com ara vídeos, infografies i posts a les xarxes
socials, per a convertir-se en "influencers" de l'oceà i promoure la seva protecció.
Els participants van treballar en equip, van compartir idees i van posar a prova la
seva creativitat per a crear projectes de divulgació científica sobre temes relacionats
amb el medi marí.


Un pas més cap a la protecció del medi marí:
El taller "Marinfluencers" va permetre assolir els objectius de fomentar la curiositat i
el respecte pel medi marí entre els joves. Els alumnes van adquirir coneixements
científics valuosos, van desenvolupar habilitats de comunicació efectiva i van
despertar la seva consciència sobre la importància de protegir els oceans. Esperem
que aquesta experiència els impulsi a convertir-se en agents actius en la defensa
del nostre planeta blau.


Xarxes socials:


Proves Cangur

22-03-2024

El dijous 21 de març es van dur a terme les proves Cangur. Aquesta activitat de resolució individual de problemes sempre es  realitza el tercer dijous de març a tots els centres participants.

És una competició de resolució individual de problemes de matemàtiques organtizada per Le Kangourou sans Frontières que busca promoure les matemàtiques entre els nens i joves. L'objectiu és participar massivament en una activiat científica sense intentar fer cap selecció ni comparació entre centres ni entre zones geogràfiques. 


Xarxes socials:


Dia de la Dona a l'Institut Illa de Rodes

22-03-2024

El mes de març s'ha convertit en un símbol per a les dones dels cinc continents. Aprofitant l'efemèride del dia 8 de març (Dia de la dona), l'institut illa de rodes ha treballat durant tot aquest mes l'empoderament i la igualtat amb activitats diverses des de la matèria de cultura i valors de 4t d'ESO.

L'alumnat ha aprofitat aquest treball per reflexionar i construir un institut amb més igualtat.

Xarxes socials:


ERASMUS DIA 5: TRNAVA!

21-03-2024
21 de març

Avui hem esmorzat a les 7:30 a l’hotel i, a les 8:40 ens hem trobat amb els companys de Gamča davant del palau Grassalkovich (en eslovac, Grasalkovičov palác), residència del President d'Eslovàquia. Està situat a la plaça Hod¸ovo námestie, a prop del Palau d'Estiu de l'Arquebisbe, a tan sols 2 minuts caminant del nostre hotel! 

Des d’allà hem anat a la Bratislava hlavná stanica, l’estació central de trens de Bratislava, on hem comprat els bitllets per anar a Trnava, una ciutat regional a l'oest d'Eslovàquia, seu de la regió autònoma de Trnava i el districte de Trnava. En termes d'àrea i població, és la setena ciutat més gran del país. Com que Trnava va ser un dels centres més importants de l'Església catòlica romana a Eslovàquia (després de 1541 va ser durant un cert període la seu de l'arquebisbe d'Ostrihom i des de 1922 la seu de l'Administració apostòlica de Trnava, que va ser elevada a arquebisbat a 1977), hi ha moltes esglésies i, per tant, rep el sobrenom de la “petita Roma eslovaca".

Un cop arribats a Trnava, hem conegut les alumnes del Gymnázium Jána Hollého, juntament amb la seva professora, la Natalie Lackovic, australiana de naixement i eslovaca d’adopció. Per tant, érem alumnes de tres centres, Gamča, Jána Hollého i Institut Illa de Rodes. Organitzats (i ben barrejats) en 6 grups mixtos, les alumnes de Trnava ens han ensenyat la seva bonica ciutat i per aquest motiu els estem enormement agraïts! Després, hem dinar plegats en un bon restaurant de pizzes i pasta a Trnava i cap a les 15:00 hem tornat a Bratislava per descansar abans de sopar al Restaurant Umelka!


Xarxes socials:


Celebrem el Dia Mundial de la Poesia

21-03-2024

El dia 21 de març és el Dia Mundial de la Poesia. Va ser proclamat per la Conferència General de la UNESCO l'any 1999. Per celebrar-ho, l'institut us convida a entrar en el
padlet «Micropoemes de l'Illa en el Dia Mundial de la Poesia», que trobareu a la pàgina de la biblioteca (https://illamediateca.home.blog/activitats/), on podreu gaudir d'un recull de micropoemes creats per l'alumnat del centre, tant d'ESO com de batxillerat.
Aquesta activitat s'emmarca en la celebració promoguda per la Institució de les Lletres Catalanes i la Federació Catalana d'Associacions i clubs UNESCO.
Esperem que gaudiu de la poesia. Avui i tot l'any!


Xarxes socials:


DIA 4: Workshop a la Comenius University i visita al castell de Devin!

21-03-2024

Avui hem esmorzat a les 7:30 a l’hotel i, a les 8:45, hem fet camí cap a Gamca, des d’on hem anat a la Facultat d’Arts de la Comenius University, a Bratislava, on el professor Daniel Klimovsky ha dut a terme un taller que portava per títol “Citizen engagement. Participation in public policy making”. Després d’una primera part teòrica, els alumnes han participat en un taller en grups col·laboratius, que els ha permès comprendre el procés que segueix tota iniciativa de participació política en una societat democràtica.

 

Acabat el taller a la universitat, ens hem dirigit al Parc Dru¸by, passant per un dels diversos ponts de Bratislava que creuen el Danubi. Hem descansat una estona i hem tornat al centre, on avui hem dinat filets Stroganov amb arròs i gnocci d'espinacs amb salsa de formatge. 

 

A les 14:00 hem agafat l'autobús fins al Castell de Devin, que hem visitat amb les explicacions del professor d’Història de Gamca. Construït al cim d'un penya-segat, el castell domina el petit poble de Devín i la confluència dels rius Danubi i Morava que formen la frontera amb Àustria.

 

Un cop acabada la visita, hem tornat al centre a les 16:30 i hem reposat una estona per tal de trobar-nos de nou amb diversos alumnes del centre i sopar un altre cop les millors hamburgueses de Bratislava: Rooftop by Regal! Aquesta vegada hem pogut fer-ho de forma ben especial: celebrant l’aniversari de la Sondosse, que avui ha fet 17 anys en ple viatge d’estudis Erasmus+! Per molts anys, Sondosse!


Xarxes socials:


Alumnat de 4t d'ESO a l'Expojove 2024

21-03-2024

Ahir, 20 de març, l'alumnat de 4t va visitar el saló Expojove a Girona, punt de referència per orientar els joves.  El saló ofereix als visitants les propostes d’estudis de batxillerat, cicles de formació professional, cicles d’arts plàstiques i disseny, ensenyaments esportius, programes de formació i inserció i formació de persones adultes. 


Xarxes socials:


DIA 3. Segon dia a Bratislava!

20-03-2024
19 de març

Avui hem esmorzat a les 7:30 a l'hotel i, a les 8:45, hem fet camí cap a Gamca, que és a 10 minuts per tal de fer la nostra primera activitat del dia, una sessió de Biologia (de les 8:45 a les 10:35), en què els nostres alumnes han treballat en grups amb els seus companys eslovacs per tal de completar una tasca d'extracció d'ADN a partir de mostres de fruita. 

 

Acabada la classe, ens hem dirigit al Castell de Bratislava i hem passejat pels seus jardins  de les 11:00 a les 11:30. El castell, construït el segle X en una posició dominant sobre el riu Danubi, ofereix un magnífic panorama de Bratislava. Actualment, alberga el Museu Nacional Eslovac.

 

Vist el castell, ens hem dirigit a l'Oficina de la Unió Europea a Bratislava, on, de les 11:30 a les 12:30, hem assistit a una xerrada sobre la Unió Europea i hem concursat via Slido per a veure qui era capaç de recordar més informació. La Núria Subirós ha quedat en segona posició i ha guanyat una bossa amb diversos detalls de l'oficina. 

 

Fet això, hem tornat al centre per tal de dinar a la cantina, a les 13:00 hores. Alguns de nosaltres hem volgut provar el Dukatove Buchticky, un plat eslovac format per panets dolços i crema pastissera. En Lubos ens ha comentat que a Eslovàquia és comú dinar plats dolços! 

 

Després de dinar, hem rebut una magnífica sorpresa per part d'en Lubos i la Maria a l'aula de Música: diversos alumnes del centre ens han fet una demostració de danses tradicionals eslovaques, degudament vestides i vestits per l'ocasió. Acabada la demostració, ens han animat a sumar-nos-hi i ens han ensenyat diversos passos, tant a nosaltres com als alumnes de Bratislava. 

 

Hem tancat la jornada al centre fent una degustació de menjar típic d'Eslovàquia, que ens ha encantat! Fet això, hem descansat un parell d'hores a l'hotel i, a les 19:00 hores, hem anat a sopar al lloc on es mengen les millors hamburgueses de Bratislava: Rooftop by Regal!


Xarxes socials:


PLA D'IMPULS DE LES LLENGÜES ESTRANGERES

19-03-2024
Estades formatives a l'estranger de l'alumnat de cicles formatius: Irlanda

Els cicles formatius de l'Institut Illa de Rodes participen en el Pla d'impuls de les llengües estrangeres 2022-2024, concretament per a la millora de la llengua anglesa.

 

Entre d'altres accions finançades pel pla volem destacar les estades formatives a l'estranger per la millora de l'anglès. El curs passat l'alumnat va poder gaudir d'una estada formativa a Malta i aquest curs tot el nostre alumnat de 2n de GUIAM (grau mitjà de Guia del Medi Natural i el Temps de Lleure) i de 2n de TSEAS (grau superior d'Ensenyament i Animació Socioesportiva) han pogut gaudir d'una estada a Irlanda totalment finaçada.

 

Entre el dies 19 i 23 del passat gener, 26 de febrer i 1 de març i finalment 4 i 8 de març els grups de 2n A de GUIAM, 2n B de GUIAM i 2n de TSEAS han pogut realitzar l'estada formativa a Irlanda. D'una banda, els alumnes han pogut gaudir de l'oportunitat de rebre classes d'anglès a l'escola d'idiomes Donegal English Language School. D'altra banda, també van tenir l'oportunitat de participar en tallers culturals per tal de conèixer millor la societat i cultura irlandeses. 

 

Una inolvidable experiència en un país estranger que mai oblidarà el nostre alumnat i el professorat acompanyant. 


Xarxes socials:


Erasmus

18-03-2024
Dimarts 18 de març

Avui hem esmorzat a les 7:30 a l’hotel i, a les 9, en David, un alumne del centre amb qui fem el nostre intercanvi Erasmus+, Gamča, s’ha ofert voluntari per acompanyar-nos de l’hotel al centre, que és a 10 minuts. 

A les 9:15 hem arribat al centre, que és espectacular. L'edifici, d’estil modernista, es va construir entre el 1906 i el 1908 i es va renovar completament entre el 2007 i el 2009. Té tres plantes en forma de lletra L, amb sostres alts i espais lluminosos, que es complementen amb dues plantes subterrànies a la part central. L'edifici està decorat per dins i per fora, igual que la tanca que envolta el recinte escolar. Després de la reconstrucció, l'edifici conserva la seva combinació original de color groc i gris a la façana, i verd, ocre i blanc a l’interior. L'edifici va ser declarat Monument Cultural Nacional l'any 1963. 

Els nostres companys eslovacs ens esperaven a l’entrada i ens han acompanyat a l’aula 4.B on, a les 9:30, hem dut a terme diverses dinàmiques sota el lema “Let’s get to know each other!”. Ens hem presentat, ens hem conegut una mica millor i, després, els alumnes del centre ens han fet una visita per l’edifici: hem vist les aules, els laboratoris, les pistes esportives i, en definitiva, totes les seves dependències.

A les 12, hem anat a la cantina a dinar, filet de porc amb bolets i arròs per uns, i falafel de verdures i patates pels altres, segons la tria que vam fer la setmana passada. 

A les 12:30 hem tornat a l’aula i, des d’allà, hem començat una ruta pel centre històric de Bratislava de la mà dels alumnes del centre. Ens hem dividit per grups i hem fet la ruta a partir d’unes directrius, unes proves i unes normes, establertes en un document que ens han donat en Lubos i la Maria, que portava per títol “City Rally”. 

Un cop acabada la ruta, que ha deixat moments ben curiosos (entre d’altres, hem hagut de gravar un vídeo fent l’ànec al voltant de la font que hi ha al mig de la Hlavné Námestie, la plaça major del centre), hem tornat al centre i, a les 15:00, ens hem acomiadat fins les 17:00 per tornar a l’hotel i reposar una estona abans de tornar a veure’ns per fer una volta i sopar a les 19:00 al restaurant Divny Janko!


Xarxes socials:


Intercanvi dins del programa Erasmus

18-03-2024

Avui 17 de març de 2024 marca el començament d'una emocionant aventura per als alumnes de primer de batxillerat del nostre centre, ja que han partit cap a Bratislava per a un intercanvi cultural dins del prestigiós programa ERASMUS. Amb motiu d'aquesta experiència enriquidora, els estudiants es preparen per explorar i aprendre d'una nova cultura mentre creixen com a ciutadans del món. 

Aquest intercanvi forma part del projecte "Democracy & participation" dels professors L'Ubos Masaryk i Ernest Parellada. El projecte vol aprofundir en la comprensió dels principis democràtics, la participació ciutadana i les polítiques de la Unió Europea. Al mateix temps, promou el treball en equip, la recerca i les habilitats de comunicació oral i escrita. És una oportunitat per desenvolupar el pensament crític, l'anàlisi de problemes i les habilitats de presa de decisions informades, alhora que es fomenta l'aprenentatge actiu i la consciència global.

Hem sortit de Roses ben aviat, a les 5.30, i ens hem dirigit a l’Aeroport del Prat (Barcelona). Un cop a l’aeroport, dues hores més tard, hem tingut temps suficient per a poder esmorzar i a les 9:20 hem embarcat. L’avió s’ha enlairat a les 9:55 i hem arribat a Viena a les 12:25. 

Poc després ens ha vingut a buscar una delegació d’alumnes del centre amb qui fem el nostre intercanvi Erasmus, el Gymnázium, Grösslingová 18, de Bratislava. Encapçalats per en Max, quatre alumnes de Bratislava ens han volgut acompanyar a Viena i s’han ofert a fer-nos de guia per la ciutat. 

A les 13:30, hem deixat l’autocar davant l’edifici de l’Òpera de Viena. Des d’allà, hem fet una ruta pel centre, que ens ha permès veure diversos llocs emblemàtics de la ciutat: des de l'Ajuntament de Viena fins al Naschmarkt, passant pel Palau de Schönbrunn, la Heldenplatz, l’Stadtpark, el Parlament, la Maria-Theresien-Platz, el Rellotge Ankeruhr, la Columna de la Pesta i la Catedral de Sant Esteve, entre d’altres. Hem acabat la nostra visita a l'Hotel Sacher, on hem gaudit del seu famós Sacher, un deliciós pastís de xocolata amb una gran història, que us animem a conèixer.

Un cop acabat el nostre recorregut per Viena, hem tornat a l’autocar, que ens ha portat a Bratislava, concretament a la Pension Petit, al bell mig de la ciutat, on ens allotjarem els propers dies. Passades les 20:00, hem tingut temps per a sopar una mica i a les 21:00 tothom a l’hotel, que demà ens espera la primera jornada de feina amb els nostres companys eslovacs!


Xarxes socials:


UAP 24

11-03-2024

Aquest divendres 15 de març l'alumnat de 3r d'ESO participarà com a cor en l'espectacle UAP 24. En aquest espectacle hi participa l'alumnat d'instituts de les comarques gironines repartits en quatre seus: Girona, Lloret, Olot i Figueres.

 
El tema tractat gira al voltant de la pau, medi ambient i altres aspectes que fan reflexionar l'alumnat sobre l'actualitat.  L'alumnat de 2n d'ESO hi assistirà com a públic al matí. 
 
L'espectacle es repetirà a les 20h i les entrades estan disponibles a https://www.figueresaescena.cat/ca/programacio/c/370-uap--obre-els-ulls.html

Xarxes socials:


7 de març, JPO d'ESO!

06-03-2024

El dijous 7 de març a les 19:30 celebrarem la Jornada de Portes Obertes per a l'ESO per poder informar-vos del procés de preinscripció i presentar-vos el nostre projecte educatiu. Us hi esperem!

Podeu consultar tota la informació a la pestanya PREINSCRIPCIÓ 2024-2025 o clicant a l'enllaç.


Xarxes socials:


MyRoses: El Videojoc d’un Llegat

06-03-2024

L’Adrián San Miguel, alumne de 2n de Batxillerat, participa a la XXV edició de l’Exporecerca Jove, presentant el seu treball de recerca MyRoses: El Videojoc d’un Llegat.

L’Exporecerca Jove és una fira de recerca internacional oberta al públic celebrada des de l’any 2000, on joves de secundària i batxillerat d’arreu del món presenten els seus projectes d’investigació durant tres dies en stands personalitzats per ells mateixos, difonent i donant a conèixer la seva recerca al públic visitant.

L’Adrián ha volgut apropar la història de Roses als més joves, creant un videojoc didàctic interdisciplinar per mostrar la seva investigació històrica.


Xarxes socials:


Certamen de Lectura en veu alta en anglès

06-03-2024

La Laia De Caprio, la Leonora Doolaard i la Roumayssae Taouil han guanyat el primer premi del Certamen de Lectura en veu alta en anglès adreçat a 4t d'ESO, celebrat el divendres passat a Figueres. Totes tres ho han fet molt bé! Enhorabona!


Xarxes socials:


20è Certamen de Lectura en Veu Alta

06-03-2024

El dimarts 5 de març en Florin Oancea de 1r D, en Juan Duran de 2n D, en Bruno Parris de 3r C, la Marina Lloveras de 3r C i la Inés Colomer de 3r B van participar en el 20è Certamen de Lectura en Veu Alta a l'Auditori dels Caputxins de Figueres.

Els tres alumnes de 3r són els guanyadors de la categoria Tropa de Corsaris. El 25 d'abril hauran de participar en la final que se celebrarà a Banyoles. Tots ho han fet molt bé! Enhorabona!


Xarxes socials:


Jornades esportives institut escoles

06-03-2024

Els dies 29 de febrer i 5 de març es van dur a terme les jornades esportives dirigides a alumnat de primària i organitzades per l'alumnat de 1r de batxillerat. Com cada any, hi han participat les quatre escoles públiques de Roses. El dia 29 van venir al centre l'alumnat de 6è de primària de les escoles Vicens Vives i Narcís Monturiol i el dia 5 de març van venir els de les escoles Montserrat Vayreda i Els Grecs.

L'alumnat de 6è de les escoles i de 1r d'ESO de l'Illa de Rodes ha gaudit, com cada any, de jocs pensats i dinamitzats per l'alumnat de 1r de batxillerat dins del projecte que realitzen des de la matèria d'educació física. 

La valoració que en fan els organitzadors i els participants és molt positiva. 


Xarxes socials:


"Retret teatre" visita l'insitut

06-03-2024

El dilluns 4 de març ens va visitar a l'institut la companyia de teatre professional "Retret Teatre" per oferir-nos dues excel·lents representacions: "La plaça encantada" per a l'alumnat de 2n de batxillerat de català i "Háblame de Lorca, Miguel" per a l'alumnat de 1r de batxillerat de castellà. Dues magnífiques obres en viu de les quals han pogut gaudir els alumnes.

Al final dels espectacles teatrals els alumnes han pogut parlar amb les actrius i l'actor. Ha estat molt enriquidor. Us hi esperem el proper curs!


Xarxes socials:


Procés de preinscripció i matrícula per al curs 2024-2025. Publicació d'oferta inicial

21-02-2024

Ben aviat el departament d'Educació acabarà de publicar les dates de preinscripció i matrícula de tots els ensenyaments.

De moment es coneixen les dates per a educació infantil i primària, a més de les de l'ESO.

Trobareu tota la informació actualitzada i relativa als estudis que s'imparteixen al centre a la pestanya del nostre web PREINSCRIPCIÓ 2024-2025.

En aquella pestanya s'anirà actualitzant la informació a mesura que el departament d'Educació la publiqui.

I, a partir del 5 de març, també trobareu la publicació de l'oferta inicial en l'enllaç anterior i AQUI


Xarxes socials:


Taller de cúpules de Leonardo

20-02-2024

El dimarts 20 de febrer l'alumnat de 4t d'ESO ha participat, per grups, en un taller sobre les cúpules de Leonardo. El taller consisteix en la construcció col·lectiva d'una o més cúpules d'uns 4 m de diàmetre i un metre d'altura aproximadament. Aquestes estructures tridimensionals amb bastons que se sostenen mútuament apareixen en els escrits del genial Leonardo da Vinci. El museu de les matemàtiques de Cornellà ens ha apropat el material i ha guiat l'alumnat en la construcció tot fent-los reflexionar en les matemàtiques implicades. 

 


Xarxes socials:


Xerrada a 1r d'ESO sobre Salut sexual i afectiva

16-02-2024

Aquest dimecres 14 de febrer l'alumnat de 1r d'ESO ha assistit a la xerrada sobre Salut sexual i afectiva, impartida per la Maria Payan, la nostra infermera referent del Pla Salut i Escola, que impulsen de forma conjunta els departaments de Salut i Educació. La xerrada s'emmarca dins de la programació d'activitats educatives del centre destinades a fomentar hàbits saludables, en aquest cas relacionats amb el propi cos i els canvis que s'hi donen en aquesta etapa d'inici de l'adolescència. La sessió ha estat molt profitosa i la infermera també ha aprofitat per recordar a tot l'alumnat que tenen a la seva disposició el servei de Consulta oberta i els ha animat a fer-lo servir sempre que necessitin aclarir dubtes sobre el tema de la sexualitat o sobre qualsevol altre relacionat amb la salut afectiva i/o emocional.


Xarxes socials:


Carnaval a l'Illa de Rodes

14-02-2024

El passat dijous 8 de febrer professorat i alumnat vam celebrar el Carnaval al centre.

 

Dins de la matèria de visual i plàstica l'alumnat van treballar diferents màscares:

- 2n d'ESO va preparar "el Carnaval de les emocions" pintant màscares de diferents colors relacionats amb aquestes.

- a 3r d'ESO van treballar el disseny, el volum i el color per crear les seves màscares d'animals.

- a 4t el tema escollit a treballar va ser les quatre estacions.

Tot l'alumnat del centre va poder gaudir de l'espectacle de màscares i coreografia treballada des de la matèria de música.

 

Durant tot el dia alumnat i professorat van tenir la oportunitat de participar al concurs de Carnaval.

Es va premiar la millor disfressa, la  més original, la millor disfressa en parella i al grup més nombrós.

 

 

 

 

 

 


Xarxes socials:


Xerrada 3 ESO. Per Carnaval no tot s'hi val

08-02-2024

El dimecres 7 de febrer, l'alumnat de 3r d'ESO han assistit a la xerrada <>, que s'organitza cada any per aquestes dates des de l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Roses. Aquesta xerrada s'emmarca dins de la programació d'activitats educatives del centre destinades a treballar la prevenció de conductes de risc, en aquest cas associades a primers consums. L'objectiu concret de la xerrada d'avui, que ens ha fet, com sempre, en Jordi Abadal, és facilitar informació i recursos als i les joves, que els permetin gaudir d'unes festes de Carnaval saludables i segures.


Xarxes socials:


Celebrem el Dia Internacional de la Nena i la Dona a la Ciència

07-02-2024

Avui 7 de febrer, amb motiu del Dia Internacional de la Nena i la Dona a la Ciència  (11 de febrer), l’alumnat de 1r d’ESO ha tingut l’oportunitat de gaudir de la xerrada telemàtica a càrrec de la científica Soledad Pérez Amodio, investigadora participant al projecte #100tífiques.

L’alumnat ha pogut conèixer la seva trajectòria professional i el seu dia a dia en el camp de la biotecnologia  així com aprendre què és la medicina regenerativa i els biomaterials emprats per regenerar i reparar teixits i òrgans.

#100tífiques és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.


L'objectiu del projecte és fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d'acadèmia i d'empresa. El programa té la vocació de fomentar una relació més directa i recíproca entre la ciència i la societat, i molt especialment d'incrementar la consciència d'aquest col·lectiu i
eixamplar-ne l'espai.

Aquesta ha sigut la sisena edició del projecte#100tífiques i el nostre institut i alumnat ha tingut l’oportunitat de participar-hi de forma directa un any més.


Xarxes socials:


Dia Escolar de la No-violència i la Pau

02-02-2024

Des de la matèria d'Habilitats per a la vida, amb l'alumnat de 1r d'ESO, aquestes últimes setmanes hem estat reflexionant sobre la Pau. Hem fet activitats de debat, un mural compartit, hem representat el simbol de la Pau entre tots i totes i hem llegit el manifest pel 30 de gener Dia Escolar de la No-violència i la Pau.

A més, l'alumnat de 2n d'ESO ha disenyat un logotip per commemorar el dia.


Xarxes socials:


Xerrada: "Núria Picas, ara o mai"

02-02-2024

Ahir, l'alumnat de 2n d'ESO i de batxillerat de les optatives Sostenibilitat i Medi Ambient i Objectius de desenvolupament sostenible van tenir l'oportunitat de seguir, de forma virtual, la conferència de motivació "Núria Picas, ara o mai”. La Núria  va explicar la seva trajectòria professional al llarg dels anys com a corredora de muntanya d'ultratrails.  Va posar de manifest que els fracassos arriben i que superar-los generen una gran capacitat de resiliència.

El nostre institut  va formar part dels més de 40 centres i gairebé 3000 alumnes connectats en directe i units pel projecte Correcull de l'Alt Empordà.

@educaciocat @pn.capdecreus @poncfeliu @nuriapicasoficial


Xarxes socials:


Copa Cangur

25-01-2024

El dijous 25 de gener l'institut Illa de Rodes ha estat seu de la Copa Cangur. La Copa Cangur és una competició de resolució de problemes de matemàtiques on participen equips de 7 alumnes, hi ha dues categories: júnior amb alumnes de 1r i 2n d'ESO i cadet amb alumnes de 3r i 4t d'ESO de diferents centres.

En total hi han participat 8 equips a cada categoria dels centres següents: Cap Norfeu, Centre Escolar Empordà, Illa de Rodes, Castelló, Caritat Serinyana Cap de Creus (Cadaqués), Peralada.

A la categoria júnior han resultat guanyadors l'equip de l'Illa de Rodes. I a la categoria cadet ha guanyat el centre de Caritat Serinyana Cap de Creus de Cadaqués. 

 


Xarxes socials:


Projecte Ramuni

25-01-2024

El passat dimecres 17 de gener, alumnat de 3r d'ESO de la matèria d'anglès va tenir l'oportunitat de fer una videoconferència amb alumnat de l'institut Bhavan's Vidyalaya school de l'Índia, dins el projecte d'intercanvi cultural que estan duent a terme, anomenat Projecte Ramuni. L'experiència va ser molt enriquidora, interessant i divertida per l'alumnat.


Xarxes socials: