Intercanvi dins del programa Erasmus

18-03-2024

Avui 17 de març de 2024 marca el començament d'una emocionant aventura per als alumnes de primer de batxillerat del nostre centre, ja que han partit cap a Bratislava per a un intercanvi cultural dins del prestigiós programa ERASMUS. Amb motiu d'aquesta experiència enriquidora, els estudiants es preparen per explorar i aprendre d'una nova cultura mentre creixen com a ciutadans del món.

Aquest intercanvi forma part del projecte "Democracy & participation" dels professors L'Ubos Masaryk i Ernest Parellada. El projecte vol aprofundir en la comprensió dels principis democràtics, la participació ciutadana i les polítiques de la Unió Europea. Al mateix temps, promou el treball en equip, la recerca i les habilitats de comunicació oral i escrita. És una oportunitat per desenvolupar el pensament crític, l'anàlisi de problemes i les habilitats de presa de decisions informades, alhora que es fomenta l'aprenentatge actiu i la consciència global.

Hem sortit de Roses ben aviat, a les 5.30, i ens hem dirigit a l’Aeroport del Prat (Barcelona). Un cop a l’aeroport, dues hores més tard, hem tingut temps suficient per a poder esmorzar i a les 9:20 hem embarcat. L’avió s’ha enlairat a les 9:55 i hem arribat a Viena a les 12:25.

Poc després ens ha vingut a buscar una delegació d’alumnes del centre amb qui fem el nostre intercanvi Erasmus, el Gymnázium, Grösslingová 18, de Bratislava. Encapçalats per en Max, quatre alumnes de Bratislava ens han volgut acompanyar a Viena i s’han ofert a fer-nos de guia per la ciutat.

A les 13:30, hem deixat l’autocar davant l’edifici de l’Òpera de Viena. Des d’allà, hem fet una ruta pel centre, que ens ha permès veure diversos llocs emblemàtics de la ciutat: des de l'Ajuntament de Viena fins al Naschmarkt, passant pel Palau de Schönbrunn, la Heldenplatz, l’Stadtpark, el Parlament, la Maria-Theresien-Platz, el Rellotge Ankeruhr, la Columna de la Pesta i la Catedral de Sant Esteve, entre d’altres. Hem acabat la nostra visita a l'Hotel Sacher, on hem gaudit del seu famós Sacher, un deliciós pastís de xocolata amb una gran història, que us animem a conèixer.

Un cop acabat el nostre recorregut per Viena, hem tornat a l’autocar, que ens ha portat a Bratislava, concretament a la Pension Petit, al bell mig de la ciutat, on ens allotjarem els propers dies. Passades les 20:00, hem tingut temps per a sopar una mica i a les 21:00 tothom a l’hotel, que demà ens espera la primera jornada de feina amb els nostres companys eslovacs!