Isona Passola presenta Incerta glòria al segon cicle d'ESO i batxillerat

11-04-2018

Dilluns dia 9 d'abril l'alumnat de segon cicle d'ESO i batxillerat va tenir l'oportunitat d'anar als cinemes de Roses per veure la pel·lícula Incerta glòria, dirigida per Agustí Villaronga i interpretada per Marcel Borràs, Núria Prims, Oriol Pla i Bruna Cusí.

La història se situa al Front d'Aragó l'any 1937. En Lluís, un jove oficial republicà, és destinat a un lloc temporalment inactiu, on es retroba amb el seu millor amic, en Juli Soleràs. La Trini, la seva dona, és a Barcelona amb el seu fill, patint els efectes de la guerra. En Lluís, la Trini i en Soleràs han estat amics i han compartit ideals, però la guerra ha canviat les coses. El front abandonat és l'escenari on es desencadena el conflicte moral entre els personatges, els seus ideals i les seves accions.

La pel·lícula es basa en la novel·la homònima de l'escriptor Joan Sales, que va viure l'esclat de la Guerra civil, va lluitar al Front d'Aragó i va patir l'exili. Incerta glòria és la seva novel·la més coneguda. La pel·lícula d'Agustí Villaronga és la primera adaptació de la novel·la al cinema.

Isona Passola, presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català i productora de la pel·lícula, va conduir el debat amb l'alumnat després de visionar el film. Una gran experiència compartida!