L'alumnat de 3r i 4t d'ESO va a veure Els Jocs Florals de Canprosa, al TNC, i visita el Born i la Ciutadella

06-11-2018

Dimecres dia 24 d'octubre l'alumnat de 3r i 4t d'ESO va fer una sortida a Barcelona per veure l'obra teatral Els jocs florals de Canprosa, al Teatre Nacional de Catalunya, i visitar el centre cultural el Born i la Ciutadella.

Al matí, van veure l'adaptació, en forma de musical esbojarrat, del text del dramaturg modernista Santiago Rusiñol, una paròdia dels jocs florals que, en el moment de l'estrena, l'any 1902, va provocar un escàndol excepcional, ja que denunciava l'idealisme exaltat d'un certamen que s'havia convertit en vehicle propagandístic del poder polític.

A la tarda, van fer la visita al Born i la Ciutadella per veure l'impacte de la Revolució Industrial en el teixit urbà i per descobrir les circumstàncies històriques i urbanístiques que van determinar el creixement de Barcelona des de començaments del segle XVIII fins a finals del segle XIX.