Llegendes de Girona i museu del cinema

04-05-2019

Dijous 25 d’abril 70 alumnes de 2n d’ESO van gaudir d’una passejada pel barri vell de Girona mentre escoltaven la narració de diverses llegendes explicades per una guia. Van conèixer l’origen del xuixo, a partir de la història d’amor de la Dolça i el Tarlà i la invenció de la sopa de menta amb la majordoma de Sant Narcís; van haver de trobar la gàrgola de la catedral que representa la bruixa que tirava pedres; es van sorprendre amb la història malèfica sobre el cap d’estopa, els bessons Ramon Berenguer  i Berenguer Ramon, es van quedar amb les ganes de conèixer el falcó; la Cocollona els va fer molta pena; i es van impressionar pel fet que les mosques de Sant Narcís poguessin salvar una ciutat; no se’n van estar de fer el petó al cul de la lleona, per així tornar a ser ben rebuts a la ciutat.

A mig matí tenien reservada la visita al museu del cinema on van ser informats, primer de tot, que havien estat enganyats, que aquell museu no tractava el cinema sinó de la història del pre-cinema. La decepció inicial es va esvair ben aviat en sentir les històries i anècdotes molt ben documentades pel guia.