Premiats a la 16a edició del concurs AMIC-Ficcions

24-05-2024

Núria Subirós i Sofia Roa, alumnes de 1r de batxillerat, han estat premiades en la 16a edició del concurs literari juvenil AMIC-Ficcions.
Enguany el concurs ha tingut una participació de 4.973 alumnes, de catorze a divuit anys, de 309 centres educatius de Catalunya (3.503), el País Valencià (1.011), les Illes Balears (422) i Aragó (37). El jurat, format per persones vinculades al món literari i de l’educació, ha seleccionat 200 grups finalistes: 119 de Catalunya, 44 del País Valencià, 34 de les Illes Balears i 3 d’Aragó. Entre el professorat que ha engrescat els joves a participar-hi, el jurat ha seleccionat 35 docents finalistes dels següents territoris: 20 de Catalunya (entre els quals ens hi comptem), 6 de les Illes Balears, 2 del País Valencià i 2 d’Aragó.
L’acte de lliurament dels premis s’ha portat a terme dimecres 22 de maig al CaixaForum de Barcelona i ha comptat amb la presència de diverses autoritats, entre les quals la consellera de Cultura, Natàlia Garriga; el president de l’AMIC, Ramon Grau; el director d’Editorial Barcino, Oriol Magrinyà, l’escriptor Jordi Sierra i Fabra i el cantant Miki Núñez.
La Núria Subirós Ortiz ha estat guardonada amb el Premi Territorial Empordà, amb la seva història Un record per recordar i la Sofia Roa Martínez ha estat Finalista d’Honor amb la història titulada La traïció de la corona.
L’enhorabona a totes dues!
Per a més informació: https://www.amicficcions.cat/