El programa "La premsa a les escoles" arriba a 3r ESO

30-03-2019

Dimarts 26 de març el periodista col·legiat Manel Mesquita s'ha desplaçat fins al nostre institut per portar-hi a terme, amb l'alumnat de 3r d'ESO −curs en el qual es treballen els textos periodístics−, una activitat emmarcada en la desena edició del programa La premsa a les escoles.

Aquesta és una iniciativa del Col·legi de Periodistes de Catalunya i l'Obra Social "La Caixa” amb l'objectiu de fomentar, entre l'alumnat de secundària i batxillerat, l'interès per l'actualitat i la reflexió sobre el paper dels diferents mitjans de comunicació en la societat.

Les xarxes socials s'han convertit en el principal canal de comunicació i informació dels joves. Aquest fet els exposa a la ‘infoxicació', les ‘fake news' i la postveritat. Per això es treballa la diferència entre canals d'informació i mitjans de comunicació i es destaquen els beneficis del periodisme que abraça el codi deontològic, rigorós, contrastat i plural. En definitiva, es tracta d'oferir-los les eines necessàries per a construir una societat crítica i ben informada.