Roc Casagran explica el procés creatiu. Ara que estem junts a 3r ESO.

11-05-2019

Dimecres 8 de maig l'alumnat de 3r d'ESO va tenir la sort de poder escoltar les paraules de l'escriptor Roc Casagran, que va resseguir el procés creatiu de la novel·la Ara que estem junts.

Ara que estem junts parla de la guerra civil i l'exili a través de la mirada d'un dels protagonistes, en Tòfol, un adolescent que s'ha de fer gran de cop i sense entendre gaire res. La novel·la pren la forma d'una carta que Tòfol envia a Tian, el seu germà bessó, on li explica el patiment de milers d'exiliats com ell. És una novel·la de patiment però també de lluita i d'esperança, amb unes bones dosis d'humor. Una novel·la molt recomanable.

Roc Casagran va explicar què el va portar a escriure una novel·la sobre uns fets que no havia viscut, les dificultats amb què va topar per aquest mateix motiu, l'abandonament de l'escriptura després de les 30 primeres pàgines i, finalment, la represa, gràcies a la possibilitat de connectar aquell passat amb fets ben presents en el nostre dia a dia. En un món on cíclicament es van repetint unes mateixes actituds, recordar la història ens pot ajudar a fer un món més just.