Sortida de l'alumnat de Literatura catalana de 2n de batxillerat, seguint l'itinerari de Solitud

18-12-2018

Dilluns 17 de desembre l'alumnat de Literatura catalana de 2n de batxillerat s'ha desplaçat fins a Torroella de Montgrí per resseguir a peu una part del camí que va fer la Mila, la protagonista de la novel·la Solitud, de Víctor Català, una de les lectures prescriptives del curs.

Caterina Albert, que signava amb el pseudònim de Víctor Català i era de l'Escala, va situar a la muntanya del Montgrí l'acció de la seva novel·la més important. A l'obra, la Mila deixa la plana empordanesa i s'enfila Montgrí amunt cap a l'ermita de Santa Caterina, on ella i el seu marit han de treballar com a ermitans. Des d'allà, al mateix temps que es va familiaritzant amb el paisatge de l'entorn, es va coneixent a ella mateixa i, al final d'aquest viatge d'autoconeixement, és capaç de decidir cap a on encaminar la seva vida.

El tram de recorregut a peu, durant el qual s'han llegit diversos fragments del llibre, ha sortit des de Torroella de Montgrí i ha arribat a l'ermita de Santa Caterina. És el paisatge que va inspirar el primer capítol de la novel·la, titulat "La pujada”. Un cop arribats a l'ermita, s'han pogut observar els espais, molt ben descrits a la novel·la, on es produeixen els fets més determinants de l'obra.