Taller sobre La Plaça del Diamant a 2n de batxillerat

27-04-2018

Dimarts 17 d'abril l'alumnat de 2n de batxillerat va realitzar un taller de literatura, de tres hores de durada, sobre La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda, una de les lectures prescriptives del curs. De la mà de Mireia Chalamanch i Joan Carles Navarro, van poder treballar la novel·la de Rodoreda llegint-ne fragments de forma participativa i analitzant i coneixent els personatges, debatent sobre els lligams entre amor i amistat, parlant de balls i festes majors, de somnis i d'il·lusions, però també de conflictes i frustracions i dels efectes de la guerra.Tot i que l'alumnat de 2n de batxillerat ja havia llegit la novel·la i havia assistit a una representació dramatitzada de l'obra de Mercè Rodoreda, aquest taller els va permetre gaudir-ne des d'una perspectiva més propera, gràcies a les magnífiques lectures d'alguns fragments que en van fer la Mireia i en Joan Carles.

Aquest taller de literatura és una iniciativa de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i s'inscriu en el programa anomenat "Lletres a les Aules”, un programa de foment de la lectura i de promoció de la literatura que permet apropar l'alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement i, finalment, estimular i potenciar l'habilitat lectora i el coneixement de la llengua.