TOULOUSE-CANAL DU MIDI-CARCASSONNE-ÉCHANGE SCOLAIRE

07-06-2015

Els alumnes de 4t d’ ESO que estudien francès com a primera i segona llengua  van fer una sortida al sud de França del  19 al 23 de maig . El primer dia vam visitar la Cité de l’ espace  de Toulouse, un  parc temàtic centrat en la investigació espacial. Hi vam poder veure reproduccions de diverses llançadores com els coets Arianne i de l’ estació espacial russa Mir. També vam veure una pel.lícula en 3D i  anar al planetari. El segon dia vam anar a Castelnaudary  on vam agafar una “péniche” i vam fer una passejada pel Canal du Midi  passant  una enclusa.Després vam anar a dinar a Carcassonne , ciutat medieval ,on vam poder passejar per les seves muralles. Vam acabar el dia visitant els llocs més emblemàtics de Toulouse : la Place du Capitole, la Basílica de Sant Sernin, el riu Garona amb el Pont Neuf ( part fonamental del paisatge urbà d’ aquesta ciutat ).El tercer dia vam anar a Céret , al llac de Saint Jean on ens vam trobar amb els alumnes du Lycée Déodat de Séverac amb qui fem un intercanvi. Vam ocupar el matí fent  activitats esportives ( tir a l’ arc, petanca, futbol )   i a la tarda vam anar al Lycée on els alumnes francesos vam fer la presentació d’ un projecte matemàtic que fem en comú.Els alumnes de l’ Illa de Rodes que participaven en l’ intercanvi es van quedar a Céret a casa del correspondent  i l’ endemà  vam anar a Colliure ,vam visitar el Château Royal i la tomba de Antonio Machado. A la tarda els alumnes catalans van assistir a classe de SVT i de literatura francesa  , tot seguit vam  visitar el Museu d’ Art Modern de Céret  i descobrir aquest bonic poblet . Per acabar el dia tots junts van anar a sopar  i van fer plans per a l’ endemà: anar a la platja d’ Argelès.  Durant aquests dies els alumnes catalans- francesos han pogut  compartir i intercanviar experiències , establir uns  vincles d’ amistat que esperem i desitgem que vagin molt més enllà d’ aquest intercanvi. Els esperem ben aviat !!!!!! Ja que vindran a Roses el  2 i 3 de juny.