Trobada d'empreses i d'alumnat de 1r de GUIAM per iniciar les prąctiques

20-04-2024

El divendres 19 d'abril, des del departament d'FP i amb el coodinador d'FCT dels cicles formatius, Tavi Llorente,  es va organitzar una jornada destinada a afavorir la relació entre l’alumnat i les empreses, clubs i entitats  de l’entorn empresarial relacionat amb el turisme actiu de la comarca. Enguany van ser els i les alumnes de 1r curs del Cicle de Grau Mitjà de GUIA EN EL MEDI NATURAL I DE TEMPS DE LLEURE qui van participar a la jornada.

OBJECTIUS DE LA JORNADA

La finalitat és facilitar el coneixement mutu entre alumnes i empreses, clubs i entitats de cara a formalitzar acords de Formació als Centres de Treball (pràctiques). Aquesta és una part molt important del currículum formatiu amb avantatges tant per a l’alumnat com per a les empreses. Al mateix temps, es vol incrementar el vincle entre l’Institut i l'entorn productiu empresarial tant per tenir en compte les necessitats de les empreses com per facilitar la inserció laboral de l’alumnat.

DESENVOLUPAMENT DE LA JORNADA

La directora de l’institut, Esther Renart, va donar la benvinguda als assistents i va iniciar la jornada ressaltant el suport rebut de l’Ajuntament i agraint a les empreses i entitats la seva col·laboració. Seguidament, el primer tinent d’alcalde i regidor de promoció econòmica i turisme, Sr. Fèlix Llorens, va subratllar la importància de la col·laboració entre empreses, institucions i el centre formatiu per proporcionar professionals ben formats que impulsin el turisme actiu. A l’acte també hi van assistir el Sr. Miguel Muñoz, regidor d’esports i la Sra. Ester Navas, regidora de Joventut i Gent; així com la Sra. Montserrat Carbonell, prospectora de Formació Professional dels Serveis Territorials del Departament d’Educació.

Seguidament, les diferents organitzacions es van presentar i van exposar les activitats que poden interessar a l’alumnat.

Finalment els alumnes es van poder entrevistar amb les empreses que van despertar el seu interès i entregar el seu currículum vitae, facilitant l’entesa i el coneixement mutu que possibiliti l’establiment de l’Acord de Formació en Centres de Treball (Pràctiques)

EMPRESES, CLUBS I ENTITATS COL·LABORADORES

Les organitzacions presents a l’acte han estat IMPULSE sport activities, CONSELL ESPORTIU DE L’ALT EMPORDÀ, EMPURIABRAVA SAILING, FASE WIND, GEN de Roses, SK KAYAK escola de piragüisme, KAYAK SUP ROSES, CLUB NÀUTIC DE L’ESCALA, ESPORTEC outdoor sport i CAMPING PUNTA MILÀ.

ALTRES INFORMACIONS

La Formació al Centre de Treball no és remunerada i és una bona oportunitat per les empreses, clubs i entitats per captar futur personal qualificat, col·laborant en la formació del/de la jove tècnic/a i oferint l'accés a la seva primera ocupació.

Les qualificacions professionals que resulten dels cicles d’esports impartits a l’Institut Illa de Rodes (“Guia en el Medi Natural i de Temps de Lleure” i “Ensenyament i Animació Socioesportiva”) sintonitzen plenament amb el principal pilar econòmic de la comarca: el turisme i en especial el turisme actiu esportiu i de natura, amb una especial sensibilitat envers els nostres paisatges, la nostra cultura i el nostre patrimoni cultural, històric i natural.