Vers la poesia, un taller de poesia a 4t

13-06-2021

Dijous 27 de maig l’alumnat de 4t d’ESO va gaudir d’un taller de poesia virtual conduït per l’actriu Mireia Chalamanch, una activitat emmarcada dins la proposta En Veu Alta, que la ILC ofereix als centres educatius amb la finalitat de fomentar el plaer per la poesia.

El taller va ser molt dinàmic. Mireia Chalamanch va demanar a l’alumnat que dibuixés el poema que recitava i, quan mostraven el dibuix a la càmera, el comentava. En funció del que deia l’alumnat, a qui va interpel·lar en tot moment, recitava i comentava poemes de temàtica diversa.

L’activitat va finalitzar amb una creació poètica. A partir d'una estrofa recitada per ella, cadascú havia d'escriure en el xat un vers que hi tingués relació i que seguís el fil del que hi escrivien els companys. Amb la lectura final de la dinamitzadora, l'alumnat va quedar meravellat.

La sessió va ser tot un èxit. Mireia Chalamanch va connectar molt bé amb els nois i noies i va aconseguir l’objectiu inicial: fer-los gaudir amb la poesia..